Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@09:54:06 GMT

بیش از ۲۰ نکته شایان توجه در مصاحبه سید حسن نصرالله

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۹۱۹۲

بیش از ۲۰ نکته شایان توجه در مصاحبه سید حسن نصرالله

خبرگزاری فارس: «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه با شبکه خبری المنار مصاحبه‌ای حدود سه ساعته انجام داد و طی آن به موضوعات مختلفی پرداخت.

تعدادی از محورهای مهمی که دبیر کل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی به آنها اشاره کرد به شرح زیر است:

نتانیاهو بداند ایران هرگز از سوریه خارج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امروز ایران و روسیه از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیکتر هستند.  با روسیه دوست هستیم اما از آنها دستور نمی‌گیریم. حزب‌الله تعداد یگان‌های خود در سوریه را کاهش داده است. بقای رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت غربی‌ها و انفعال اعراب است. در صورت بروز جنگ با اسرائیل وارد الجلیل خواهیم شد. مقاومت با هزاران موشک اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند. سران اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری از مقاومت هراس دارند. ایران هرگز آغازگر جنگ با آمریکا نخواهد بود. آمریکا نیز می‌گوید که خواستار جنگ با ایران نیست. آمریکا می‌داند که جنگ با ایران بسیار پرهزینه خواهد بود. ایران از طریق کشور سومی به آمریکا پیام ارسال کرد که اگر مناطقی در ایران هدف قرار بگیرد ایران نیز اهداف آمریکایی را هدف قرار خواهد داد. ترامپ پس از دریافت نامه ایران حمله را متوقف کرد. ایران هرگز با آمریکا به صورت مستقیم گفت‌وگو نخواهد کرد. منطق ایران این است که آمریکا باید گام نخست را بردارد و آن برداشتن تحریم‌ها است. ایرانی‌ها تسلیم محاصره و تحریم نخواهند شد.  انگلیسی‌ها بیشتر از فرانسوی‌ها در راستای مقاصد آمریکا گام بر می‌دارند. اگر مسیر سیاسی درباره نفتکش توقیف شده ایرانی شکست بخورد ایرانی‌ها درباره این موضوع سکوت نخواهند کرد. اطمینان دارم که ایران برای انجام گفت‌وگو با عربستان سعودی مانعی ندارد. هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از بروز جنگ آمریکا و ایران انجام می‌دهیم. هر کشوری که در جنگ علیه ایران مشارکت داشته باشد بهای آن را خواهد پرداخت. در صورت بروز جنگ آمریکا علیه ایران، کل منطقه شعله‌ور خواهد شد. اگر جنگی علیه ایران آغاز شود یعنی این جنگ در کل منطقه آغاز شده است. تمامی نیروها و منافع آمریکا و اسرائیل در دائره آتش ایران قرار دارند.  موضع رهبر ایران در عدم پذیرش پیام ترامپ عزت‌آفرین بود. آمریکا در تلاش برای باز کردن کانال‌های ارتباطی با حزب‌الله است. یمنی‌ها قادر هستند که تمام فرودگاه‌های عربستان را هدف قرار دهند. تحریم نمایندگان لبنان توسط آمریکا توهین به پارلمان و دولت لبنان بود. تحریم‌ها علیه ایران و حزب‌الله تاثیرگذار است اما زیر بار ذلت نمی‌رویم.

اذعان پایگاه صهیونیستی: حسن نصرالله استراتژیستی حکیم است

پایگاه صهیونسیتی "دبکا" روز شنبه در واکنش به سخنان روز گذشته (جمعه) سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اذعان کرد: نصرالله شخصیتی شایسته رهبری و استراتژیستی حکیم است.

دبکا در ادامه نوشت: دبیر کل حزب الله رهبری بسیار محتاط و در عین حال حکیم است. خوب می‌داند چه بگوید و چه نگوید.

این پایگاه صهیونیستی اشاره کرد که نصرالله در سخنانش نقشه مفصلی از اهدافی که موشک‌های حزب الله می‌تواند در فلسطین اشغالی هدف قرار دهند، ارائه داد. فرودگاه بن گوریون در تل آویو و ایستگاه‌های انرژی وابسته به مؤسسه برق اسرائیل از جمله این اهداف است.

دبکا به نقل از دبیر کل حزب الله درباره اوضاع سوریه نیز نوشت: ایران و حزب الله تعیین کننده حوادث و رویدادها در سوریه نیستند بلکه این طرف‌های دیگری هستند که تعیین کننده این موضوع هستند.

سید حسن نصرالله روز جمعه به مناسبت سیزدهمین سالگرد جنگ تابستان ۲۰۰۶ معروف به جنگ ۳۳ روزه با شبکه خبری المنار گفت و گویی انجام داد.

وی در این مصاحبه افزود: اسرائیل پس از جنگ تابستان ۲۰۰۶، اعتراف کرد که پیش از هر تجاوزی، به لبنان هزار بار فکر می‌کند و این بیانگر قدرت بازدارندگی مقاومت است که روز به روز افزایش می‌یابد.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: در سال ۲۰۰۶ قدرت ما دفاعی بود اما امروز از قدرت هجومی برخوردار بوده و در تمام سطوح سلاح‌های پیشرفته در اختیار داریم.

پیش از این بارها صهیونیست‌ها شخصیت نصرالله را ستوده و برنامه‌هایی رادیویی و تلویزیونی را به بررسی شخصیت و سخنان او اختصاص داده اند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز پیشتر در مطلبی نوشت: مقامات ارشد و فرماندهان رژیم صهیونیستی همگی بر نفوذ و تأثیر سید حسن نصر الله بر جامعه صهیونیستی اذعان دارند و معتقدند که شکست‌های پیاپی اسرائیلی‌ها از حزب الله نتیجه شایستگی‌های استثنایی اوست.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: مصاحبه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز شهرستان با بیان اینکه این روزها فقط ساکنین ایران اسلامی نیستند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و در تمام دنیا به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه در اقصی نقاط جهان حمایت علنی خودشان را بیان می‌کنند، اظهار کرد: ملت‌های جهان بیدار شده و با فلسطین هستند ولی برخی سران آمریکا و اروپا که منافعشان در دست صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برای قضاوت درست و دیدن پیشرفت‌های ایران‌اسلامی تاریخ مطالعه کنید، اضافه کرد: قبل از انقلاب وضعیت کشور از سه حال بیشتر خارج نبود. یا در حال کشورگشایی یا کشور فروشی بودند و یا مرعوب استعمارگرانی مانند آمریکا و انگلیس شده بودند.

وی با اشاره به وجود دو نوع تفکر در دوران پهلوی افزود: برخی معتقدند بودند باید سهم کشورهای استعمارگر را با تقسیم عادلانه غنایم ایران عادلانه داد و برخی مانند مصدق معتقد بودند می‌گفتند نباید باج به کشورهای زورگو بدهیم ولی چون مصدق از درون کشور قدرتی نداشتند موفق نشدند.

تیجانی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی قدرتش را از درون افزایش با بیرون تعامل سازنده بدون سلطه پذیری داشت.

امام جمعه خوشاب با گلایه از عملکرد برخی مسؤولان استانی گفت: حواستان به شهرها و شهرستان‌های کوچک باشد. به دیدار رهبری اگر می روید مردم شهرهای کوچک هم آرزوی دیدار دارند.

کد خبر 6089124

دیگر خبرها

  • پشیمانم!
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند