Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید بعیدی نژاد روز شنبه با انتشار پیامی در توییتر نوشت: کشتی‌ها قانون و رویه‌ای را نقض نمی‌کنند، اما انگلیس با دزدی دریایی و غیر قانونی چنین تخلفی را مرتکب شده است.

انگلیس با اشتباه محاسباتی در توقیف غیر قانونی نفتکش [ایران]نباید دوباره اشتباه خود را تکرار کند.

وی هشدار داد که اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی پاسخ نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های غربی ۱۳ تیرماه جاری خبر توقیف نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران را اعلام کردند و مدعی شدند این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

روزنامه «جبل‌الطارق کرانیکل» با انتشار یک رشته توئیت از قول «مایکل لاماس» دادستان کل جبل الطارق اعلام کرد دیوان عالی این منطقه توقیف این نفتکش را تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) تمدید کرده است.

مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس اعلام کردند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

روز جمعه پلیس محلی جبل الطارق دو ناخدای نفتکش ایرانی توقیف شده در این منطقه را به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بازداشت کرد.

پلیس جبل الطارق اسناد و سیستم‌های الکترونیکی این نفتکش را نیز ضبط و همچنین یکی از خدمه این نفتکش را نیز دستگیر کرده بود.

با این حال رسانه‌ها بامداد شنبه گزارش دادند که پلیس جبل الطارق همه کارکنان نفتکش «گریس ۱» متعلق به ایران را بدون ایراد اتهام و به قید وثیقه آزاد کرده است.

پلیس جبل الطارق در بیانیه‌ای گفت که همه کارکنان تحت شرایطی به قید وثیقه آزاد شده اند، اما تحقیقات ادامه دارد و نفتکش ایرانی همچنان در توقیف دولت جبل الطارق باقی می‌ماند.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس دیروز (جمعه) در گفت: وگو با اسکای نیوز گفت: ما به طور روشن به ایران اعلام کرده ایم که قصد افزایش تنش با این کشور را نداریم.

وی مدعی شد که توقیف نفتکش گریس یک به دلیل مقصد آن (سوریه) بوده و ارتباطی با ایران ندارد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: به دنبال راهی برای حل این مساله هستیم که تحریم‌ها علیه سوریه نقض نشود.

مقام‌های ایران با تکذیب ادعای انگلیس اعلام کرده اند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز با یادآوری مخالفت‌های اتحادیه اروپا با تحریم‌ها و قوانین فراسرزمینی گفت: ادعا‌های لندن درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و از انگلیسی‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر این نفتکش را رها کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بعیدی نژاد نفتکش ایرانی توقیف نفتکش ایرانی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس