Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:42:41 GMT

۹۵۰ هکتار به محدوده شهری اراک اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۸۹۳۲۶

۹۵۰ هکتار به محدوده شهری اراک اضافه شد

به گزارش ایرنا، «محمد ستوده نیا» عصر شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: اراضی اضافه شده به محدوده شهری اراک بیشتر از شمال شرق است که به عنوان محدوده قانونی شهر، پیشنهاد شده و مکان‌هایی همچون بیمارستان گردو، مدرسه تیزهوشان و اراضی پشت صدا و سیما (پارک شهید باهنر) با وجود اینکه به شهر خدمات ارائه می‌دادند اما در محدوده شهری قرار نداشتند که در طرح جامع اراک این مهم به خوبی اصلاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افق طرح جامع شهر اراک تا سال ۱۴۱۰ و برای جمعیت ۶۵۳ هزار نفری در شورای عالی شهرسازی کشور مصوب و به استان ابلاغ شده که تغییرات چشمگیری در مبلمان شهری و معماری در این طرح دیده شده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اراک اضافه کرد: در طرح جامع این کلانشهر میزان رشد جمعیت در افق شهر، میزان جمعیت پذیری شهر، شبکه معابر شهری، پهناهای تراکم و ضوابط آن و کاربری‌های متعددی که برای شهر تعریف می‌شود، با دقت مورد بررسی قرار گرفته و مصوب شده است.

ستوده نیا اظهار داشت: مجموع مساحت شهر اراک ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار است و بر اساس ضوابط قانونی باید سه برابر آن محدوده شهری باشد که در گذشته این مهم رعایت نشده بود اما در طرح جامع بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی غرب شهر اراک به عنوان محدوده شهر اراک در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اصلی ترین تغییر در شبکه معابر شهر اراک در طرح جامع، حذف خیابان امیرکبیر بود که این مهم نیز با در نظر گرفتن تمامی زوایا انجام شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: ساکنان مرکز شهر اراک که اکثر آنها بومی و اصیل شهر هستند از هیچ گونه امکاناتی بهره مند نیستند و در عین حال نیز باید به مناطق حاشیه شهر نیز توجه بیشتری شود، بنابراین باید در طرح جامع این مهم نیز در نظر گرفته شود.

«کاوه فلک افلاکی» افزود: پس از تعریضخیابان شهید شیرودی، میزان سوانح رانندگی در این منطقه افزایش یافته که باید نسبت به نصب سرعت گیرهای ایمن در راستای کاهش حوادث اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلان شهر اراک نیز گفت: مسیر پیاده راه شهر اراک از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و باید شهرداری و شورای شهر نسبت به بازبینی شرایط اقدامات لازم را انجام دهد.

«ایرج رضایی» افزود: با توجه به اینکه طرح ۵۸ متری در شورای عالی شهرسازی لغو شد، بار سنگین ترافیک شهر در میدان شهدا و محدوده بازار تاریخی است و باید برای اصلاح این مهم طرح پیاده راه سازی میدان شهدا و خیابان حصار انجام شود و نسبت به انتقال میوه فروشان خیابان امام خمینی (ره) و مطب پزشکان خیابان عباس آباد نیز اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: آلودگی هوای اراک بر کسی پوشیده نیست که در این راستا نیاز است صنایع آلاینده نسبت به پرداخت حق آلایندگی اقدام کنند و پایش هوای اراک نیز به درستی صورت گیرد.

در پایان صحن علنی شورای اسلامی کلانهشر اراک نمایندگان ساکنان خیابان حصار در اعتراض به مسدود کردن کوچه ها و گذرهای این خیابان در روزهای سه شنبه وارد صحن شدند که رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در پاسخ به این افراد گفت: این طرح به صورت آزمایشی انجام شده و اعتراض شما نیز در تصمیم گیری نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

شهرستان اراک مرکز استان مرکزی است و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/‏۳۰۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر اراک بازآفرینی شهری مدیریت شهری شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون ماده ۵ استان همدان به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.

استاندار همدان در این نشست اعلام کرد: محدوده بازآفرینی ۹ شهر شامل مراکز شهرستان‌ها، از جمله همدان، ملایر، اسدآباد، تویسرکان، نهاوند، رزن، کبودراهنگ، بهار و فامنین در سال ۹۵ مصوب شده بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: در سال گذشته محدوده‌های بازآفرینی سه شهر لالجین، گیان و قهاوند مصوب شد و امروز نیز محدوده ۲۰ شهر دیگر به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: محدوده‌های بازآفرینی شهرهای نهاوند و بهار مورد بازنگری قرار گرفت و برای شهرهای جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح آباد، مهاجران، شیرین سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس و دمق مورد موافقت نیز قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد گفت: با ضوابط تشویقی کالبدی بافت‌های ناکارآمد شهرهای لالجین، قهاوند، جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح‌آباد، مهاجران، شیرین‌سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس، دمق و کبودراهنگ موافقت شد.

کد خبر 6095966

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • درگیری مسلحانه اشرار در خیابان های زاهدان + جزئیات
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد