Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در نشست هم اندیشی رییس کل بانک مرکزی با اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران، همتی با تاکید بر اینکه بخش غیردولتی بازوی توانمند اقتصاد کشور است، تصریح کرد: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای رفع موانع فعالان بخش غیردولتی به کار می‌گیرد.
همتی با اشاره به نزدیک شدن نرخ ارز بازار آزاد به ارز نیما گفت: خوشبختانه بازار ارز از ثبات برخوردار است و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته است که نشانه استقبال فعالان اقتصادی از سیاست های ارزی اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل بانک مرکزی همچنین در پاسخ به درخواست های فعالان اقتصادی بخش های غیردولتی برای تامین مالی واحدهای تولیدی به تشریح برنامه های بانک مرکزی برای هدایت نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: بانک مرکزی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را به طور جدی پیگیری می کند.
وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور جلوگیری از رکود، برنامه های جدید بانک مرکزی پس از نظرخواهی از کارشناسان پولی کشور درحال تدوین است و در قالب «طرح تامین مالی مولد» اجرایی خواهد شد.
همتی با اشاره به اینکه نظام بانکی علیرغم محدودیت های موجود همواره پشتیبان بخش تولید کشور بوده است، تاکید کرد: در سال جاری میزان پرداخت تسهیلات به بخش های تولیدی افزایش خواهد یافت و تا سقف ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار به «SME» ها اختصاص خواهد یافت. 
اعضای هیئت رئیسه اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در این جلسه با تشکر از توجه بانک مرکزی به دغدغه های فعالان بخش های غیردولتی، ثبات بازارها به ویژه بازار ارز را حاصل تدابیر بانک مرکزی دانستند و از روند آن ابراز رضایت کردند.
نمایندگان فعالان اقتصادی بخش غیردولتی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای تعامل و همراهی بیشتر با سیاست های بانک مرکزی به طرح دغدغه های خود در خصوص رفع موانع ارزی و ریالی تولید و صادرات، افزایش تعامل تجاری با همسایگان، تسریع در رفع تعهد ارزی از طریق واردات در برابر صادرات و... پرداختند و خواستار برگزاری مستمر این جلسات شدند که این درخواست با موافقت همتی همراه بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارز اقتصاد کشور ایران بانک مرکزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان افزود:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا درحال اصلاح است.
وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.
رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
استاندار هرمزگان هم در این نشست با اشاره به هزار و ۸۷ کیلومتر مرز مشترک استان هرمزگان با کشور‌های همسایه، گفت: استان در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.
مهدی دوستی همچنین از بهبود ۹ پله‌ای نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سه سال گذشته خبر داد.
عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: مدیریت دوگانه دستگاه‌های دولتی در قشم با تغییر نگاه‌ها در نظام اداری رفع می‌شود.
نمایندگان شرکت‌های تولیدی و برخی کارآفریان به موانع پیش روی تولید از جمله تامین خوراک اولیه پرداختند.

دیگر خبرها

  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • رئیس قوه قضائیه در هرمزگان: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟