Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان در حالی برگزار شد که غفاری مدیرکل بهزیستی استان گلستان مهمان شوراییان بود و از آنان خواست برای ساماندهی ۱۸۳ کودک خیابانی، ایجاد مهدهای کودک در حاشیه شهرها و غیره یاری‌گر این سازمان باشند. ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابراهیم غفاری، مدیرکل بهزیستی استان گلستان عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی حضور یافت و درباره فعالیت‌های مشترک با مدیریت شهری که می‌تواند سبب ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف شود، سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گرگان را یکی از شهرهای موفق در زمینه مناسب‌سازی مبلمان ویژه معلولان و سالمندان دانست و گفت: برای اینکه جامعه هدف بهزیستی بتوانند در سطح شهر تردد کنند باید مبلمان شهری برای رفت و آمد آنها مناسب باشد. اقدامات خوبی در شهر گرگان انجام شده است هرچند برای رسیدن به ایده‌آل هنوز راه طولانی در پیش داریم. مناسب‌سازی اتوبوس‌های شهری برای معلولان که سال گذشته اتفاق افتاد یکی از همین اتفاقات خوب بود که مورد استقبال این بخش از جامعه قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان اشاره کرد و افزود: هفته گذشته برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را در قالب نشاط اجتماعی در حاشیه شهرها و محله‌های آسیب‌پذیر برگزار کردیم. علاوه براین طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با مشارکت شهرداری می‌توانیم کارهای خوبی را برای تبدیل گرگان به شهر دوستدار کودکان و سالمندان انجام دهیم.

کردستان|توکلی: «بیکاران و کودکان خیابانی» قربانی مجرمان و یقه سفیدان خائن هستند/ با فساد مبارزه جدی شودجمع‌آوری و ساماندهی کودکان خیابانی در آستانه سال جدیدمرکز حمایت از کودکان خیابانی و کار در آمل راه‌اندازی شد

غفاری بر لزوم توجه به کودکان در حاشیه شهرها هم تأکید و گفت: در حاشیه شهرها از ساعت حدود سه تا چهار صبح مادران و دختران برای کارگری از شهر خارج می‌شوند و تا زمانی که به خانه برگردند کسی نیست که از کودکان آنان نگهداری کند. ما باید به این کودکان خدمات دهیم؛ در سال‌های اخیر تلاش کردیم در حاشیه شهرها برای این کودکان مهدکودک راه بیندازیم تا از کودکانی که مادران‌شان برای کارگری با مینی‌بوس به شهرها و استان‌های همجوار می‌روند، نگهداری کنیم.

وی با اشاره به استقبال خانواده‌های مناطق حاشیه شهر از مهدهای کودک بیان داشت: چند مهدکودک راه انداختیم اما چون توجیه اقتصادی ندارد، تعطیل شد. در این مهدها یک وعده غذای گرم هم می‌دادیم که تاحدودی می‌توانست سو تغذیه این کودکان را کم کند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه تقریبا همه کودکان خیابانی در شهر گرگان شناسایی شده‌اند گفت: ما مرکز روزانه برای این کودکان داریم. آنان را شناسایی کردیم و با خود کودک و خانواده‌های آنان ارتباط داریم. اکثر این کودکان اتباع غیرایرانی هستند که بسیاری از آنها اسناد هویتی هم ندارند.

وی با اشاره به شناسایی 183 کودک خیابانی در شهر گرگان خاطرنشان کرد: 148 نفر از این کودکان تبعه کشورهای دیگر هستند و بهرحال باید ساماندهی شوند. بارها از اداره اتباع استانداری خواستیم به این مسئله رسیدگی کند. از این تعداد 35 نفر ایرانی هستند که دست کم باید برای این کودکان کاری کنیم تا از کودکی خود لذت ببرند.

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان هم در این جلسه اظهارداشت: تفاهم‌نامه‌هایی بین بهزیستی و مدیریت شهری گرگان برای همکاری در موضوعات مختلف به امضا رسیده است که برای اجرایی شدن آنها کارگروهی تشکیل خواهد شد.

وی گفت: باید از ظرفیت مهدهای کودک برای ساماندهی کودکان کار و خانه‌های فرهنگ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره بگیریم.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۸۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان