Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بازاریابی و روابط عمومی شرکت هلی کوپتری آوای سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مصدومان و بیماران توسط ۶ پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش خدمات این شرکت در گناباد، ایرانشهر، کرج، سمنان، یزد و ایلام در قالب حدود ۶۰۰ سورتی پرواز جابه جا شده اند.

محمد رضا درانی روز شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گناباد افزود: اورژانس هوایی نقش مهمی در سرعت بخشی به امداد رسانی به مصدومان سیل در برخی استانهای کشور داشت و بخش قابل توجهی از ماموریتهای شرکت آوای سلامت در این زمینه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هر کدام از این پایگاههای اورژانس هوایی در گستره ۱۵۰ کیلومتری شهرستانها و استان‌های همجوار خدمات ارائه می‌دهند و اورژانس هوایی گناباد این میزان را تا گستره ۱۷۰ کیلومتری افزایش داده است.

وی گفت: شرکت هلیکوپتری آوای سلامت وابسته به وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۶ و در چارچوب طرح تحول نظام سلامت فعالیت خود را آغاز کرد و از تیر ماه سال گذشته با برخورداری از تعدادی بالگرد تخصصی BK۱۱۷ به عنوان تنها بالگرد تخصصی و مجهز امداد و نجات و غیرنظامی به صورت عملیاتی وارد عرصه خدمات اورژانس هوایی کشور شد.

درانی افزود: تا پایان سال ۱۳۹۷ اورژانسهای هوایی شهرهای گناباد، سمنان، البرز ایلام تحت پوشش خدمات این شرکت قرار گرفتند و در سه ماه گذشته هم اورژانس هوایی ایرانشهر و یزد با بهره گیری از این خدمات شروع به کار کردند.

وی اظهار داشت: پایگاه اورژانس هوایی تهران هم با بهره گیری از هلی کوپترهای شرکت آوای سلامت در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کند و هم اکنون از مجموع ۴۶ پایگاه اورژانس هوایی کشور ۶ پایگاه تحت نظارت این شرکت فعالیت دارند.

با پیگیریهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد این شهرستان به عنوان یکی از ۴۴ نقطه مصوب برای استقرار اورژانس هوایی در کشور طی سال گذشته انتخاب شد و بالگرد پیشرفته BK۱۱۷ در اختیار اورژانس آن قرار گرفت.

با توجه به موقعیت گناباد از نظر قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی، نقطه تلاقی و ارتباط چهار استان و وجود برخی نقاط سخت گذر استقرار پایگاه اورژانس هوایی برای شتاب در امدادرسانی، نجات در زمان حوادث، حفظ جان بیماران و مصدومان و کاهش تلفات بسیار مهم است.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله شهید مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.

۲۰۹۵/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا اورژانس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دو پایگاه سلامت در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رئیس مرکز بهداشت کیش در مراسم گشایش دومین مرکز خدمات جامع سلامت کیش، گفت: این مرکز با حضور دو پزشک، شش مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش فعالیت می‌کند.

اسدالله احمدی افزود: این مرکز با هدف افزایش خدمات دهی و دسترسی راحت خانواده‌های ساکن در مرکز شهر در مجاورت کلینیک امام علی (ع) راه اندازی شده است.

وی گفت: پایگاه سلامت خانواده منطقه نوبنیاد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سرپرست توسعه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم گشایش مرکز خدمات جامع سلامت فارابی گفت: ششصد و چهل و یک خانه بهداشت فعال در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

حدادی افزود: صد و هفتاد و نه مرکز خدمات جامع سلامت فعال در استان هرمزگان خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: پزشک براساس جمعیت جزیره کیش در مراکز  خدمات سلامت مستقر شده است و هفته آینده نیز یک پزشک به جمع پزشکان مراکز خدمات سلامت کیش اضافه خواهد شد.

مدیر امور بانوان منطقه آزاد کیش نیز، گفت: پایگاه سلامت خانواده مادر و کودک در منطقه مهستان بهره برداری شد.

عالمه خسروی افزود: در این پایگاه سلامت پایدار در چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی براساس شاخص‌های ملی و بین المللی پرداخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • واژگونی اتوبوس ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز