Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهادیه مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن  وزارت راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر تصریح کرد: مالیات بر خانه­ های خالی به عنوان بخشی از لایحه اصلاح قانون مالیات­ های مستقیم در سال ۱۳۹۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طبق تبصره ۷ این قانون، وزارت راه و شهرسازی شش ماه فرصت داشت تا این سامانه ملی املاک و اسکان را راه ­اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود گذشت ۴۲ ماه از تصویب این ماده هنوز سامانه املاک و اسکان راه ­اندازی نشده ­است گفت: در وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اقداماتی انجام گرفته است اما اطلاعات پایه در وزارت راه و شهرسازی وجود نداشت و  تلاش برای حل مسئله جواب نداده است.

این مقام مسئول ادامه داد: دستگاه های ثبت اموال، ثبت احوال، دستگاه‌های خدمات رسان، پست و اپراتور تلفن همراه باید اطلاعات خود را ارائه بدهند. با دستگاه‌ها وارد مذاکره شدیم. هر کدام از دستگاه‌ها برای ارائه اطلاعات نیاز به مجوز داشتند.

فرهادیه تاکید کرد راه شفاف، روشن و  اجرایی برای حل این مسئله وجود دارد و الان سیاست مقام عالی وزارت راه  و شهرسازی راه اندازی این سامانه است و مسئولان مالیاتی هم اعلام همکاری کرده اند.

وی افزود: ساختار و الگوریتم این سامانه  طراحی شده و مشکل حل شدنی است.

فرهادیه در خصوص مراحل این سامانه گفت: برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان ، دریافت اطلاعات از سازمان ثبت اسناد، دریافت اطلاعات از سامانه ثبت احوال و پایگاه اطلاعاتی خانوار،دستگاه‌های خدمات رسان آب برق و تلفن لازم است و در مرحله بعد سازمان امور مالیاتی پیامکی برای مالک میفرستد تا برای تکمیل اطلاعات به سامانه مراجعه کند.

این مقام مسئول تاکید کرد:هماهنگی بین دستگاه‌ها برای تبادل اطلاعات ایجاد شده است و  کل اطلاعات باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد. اگر دستگاه‌ها همکاری لازم داشته باشند  این سامانه تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: ضرورت تعیین تکلیف مالیات بر عایدی سرمایه/ ۷۰۰ خانه تنها به نام یک نفر در شهرری

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود

مهدی ساسانی، رئیس سامانه خودنویس و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: از سال 88 سامانه ایران املاک راه اندازی شده بود و در طی این مدت هیچ تغییری در این سامانه انجام نشده بود اما از خرداد ماه سال 1402 این سامانه ارتقا یافت و نسخه جدید سامانه ایران املاک است گفت: به زودی تمامی اطلاعات مشاوران املاک در سامانه خود نویس ثبت خواهد شد و هیچ مشاور املاکی با راه اندازی این سامانه حذف نخواهند شد.

به گفته وی در خرداد ماه سال 1402  اولین قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس ثبت شد و با پیگیری های انجام شده اولین قراردادهای خریدوفروش در این سامانه  ثبت خواهد شد.

ساسانی بیان کرد: این سامانه برای مدیریت بازار مسکن ایجاد نشده بود و سامانه جدیدی نیست بلکه این اختیار را به مردم داده ایم که با استفاده از ظرفیت های  خودشان قراردادهای را ثبت کنند.

او یادآور شد: با راه اندازی این سامانه شفافیت در تمامی قراردادهای اجاره مسکن ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد