Web Analytics Made Easy - Statcounter

درز اطلاعات نشست‌های اعضای شورای شهر گرگان و پیگیری IP دوربین‌های شورای شهر از سوی برخی افراد این گمانه‌زنی را برای اعضای شورای شهر گرگان ایجاد کرده که شهرداری به دوربین‌های مداربسته شورای شهر گرگان دسترسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سنگینی حواشی فضای مجازی بر سر شورای شهر و شهرداری منجر به انحراف در برنامه‎های یکصد و شصت و سومین  جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حالی که بنا بود در این جلسه به لوایح و نامه‎های رسیده در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مورد رسیدگی قرار گیرد اما تقریباً هیچ یک از این لوایح و نامه‎های رسیده بررسی نشد و قربانی یک حاشیه بزرگ و ریشه‎دار شد.

 

«حسین ربیعی» پیرامون موضوعات مختلفی گلایه‎هایی را نسبت به شهردار و عملکرد وی مطرح کرد و این عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه اظهار کرد: آیا اعضای شورای شهر حق مخالفت با موضوعات و لوایح را دارند یا خیر؟ و  اعضای شورای شهر می‎توانند مخالف و ممتع باشند.

 

وی تصریح کرد: اگر  در صحن شورا رای مخالفی بدهیم در فضای مجازی مقصر هستیم این در حالی است که ما اعضای شورای شهر گرگان مخالفت‎های خود را با رای نشان می دهیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: در فضای مجازی گروهی حمایت می‎شوند و  این گروه بررسی می‎کند که در شورای اسلامی شهر گرگان چه کسی مخالف است و برای آنها پرونده سازی می‎کنند چرا وقتی در  راستای حمایت از سیل زدگان صحبت کردیم در فضای مجازی این گونه حاشیه‎سازی شد.

 

ربعیی متذکر شد: بنده پنج بار وصیتنامه نوشتم و گرم و سرد روزگار را چشیدم و اینکه در فضای مجازی چهار نفر راه بیفتند و قلم بگیرند و حرمت و جایگاه شورا را بشکنند درست نیست و  چه کسی به دنبال حمایت از جایگاه حقوقی شورای اسلامی شهر گرگان است.

 

وی بیان کرد: عضو شورای شهر در خصوص تفویض اختیارات یک میلیارد و 500 میلیون تومانی به شهردار رای مخالف داده  و برای وی در فضای مجازی حاشیه‎سازی می‎کنند.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: مردم حق دارند از اعضای شورای شهر سوال بپرسند، بنده تخلف نکردم و حفظ آبرو برای من از هر چیزی مهمتر است وقتی در مورد مصوبه‎ای قانع نشوم نسبت به آن موضوع رای نمی‎دهم.

 

دوربین‎های مدار بسته شورای شهر در اختیار شهرداری است

ربیعی یادآور شد: متوجه می‎شویم دوربین‎های مدار بسته شورای شهر در اختیار شهرداری است و بیان می‎کنند که شما اعضای شورای شهر با فرماندار سابق صفوی صحبت کردید و  یا بیان کردند که خبر داریم که شما جلسه داشتید.

 

وی با بیان اینکه من از راه قانون جلوی فضاسازی‎های فضای مجازی را می‎گیرم، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به یکدیگر وظیفه انسانی دارند، عده‎ای نشستند که عضو شورای شهر رای مخالفی بدهند جلوی آن را بگیرند.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: پروژه‎های شهر گرگان با شعار«شهر ما شهر انتظار» دنبال می‌شود و  بنا بود مسائل خطی و حزبی در شورای شهر نباشد و همه یکدست باشیم، در شورا برای حق و حقوق مردم هستم و اگر بدانم در شورای شهر جز دردسر چیزی دگیری برای من نیست آن را رها می‎کنم و به سمت زندگی خود می‎روم.

 

ربیعی متذکر شد: به جایی اینکه بنویسند که با چه کسی نشست گذاشتیم مجموعه مدیریت شهری به دنبال مشکل کارگری برود که نان خوردن ندارد و اگر ما اشتباه می‎کنیم بیان کنید.

 

وی متذکر شد: اگر بدانم مسئله‎ای اشتباه است باید بتوانم آن را در شورا بیان کنم و درخواست دارم اینگونه مسائل در شهر  و فضای مجازی جمع شود.

 

اما صحبت‎های حسین ربیعی، عضو شورای شهر گرگان واکنش شهردار گرگان را به همراه داشت، «عبدالرضا دادبود» اظهار کرد: به راحتی تهمت نزنید و اگر از تهمت دیگران شاکی هستیم نباید خود ما به دیگران تهمت بزنیم.

 

دسترسی به دوربین و اتوماسیون شورای اسلامی شهر گرگان ندارم

شهردار گرگان افزود: موضوع اصلی که در این صحبت‎ها  مطرح شد این بود که شهرداری دوربین‎های شورای شهر را کنترل می‎کند تا بررسی کند که چه کسانی در شورا می‎آید، چنین چیزی وجود ندارد و وقت چنین کارهایی را در شهرداری ندارم و دسترسی به دوربین شورای شهر گرگان نیز در شهرداری وجود ندارد.

 

دادبود افزود: بنده و اعضای شهرداری گرگان به دوربین‎های شورای شهر دسترسی نداریم و یک کارشناس برای این کار بگذارید مشخص می‎شود و موضوعات رفت و آمد در شورا نیز که مطرح می‎شود از سوی مجموعه خود اعضای شورای شهر است.

 

وی با بیان اینکه بارها و بارها این موضوع بیان شده  و  تاکید کردم که شان و شخصیت من بالاتر است، افزود: اگر بیان می‎کنید که رسانه‎ها شما را می‎زنند ما را نیز مورد نقد قرار می‎دهند و برخی  رسانه‎ها مؤدبانه می‎گویند و گاهی برخی افراد نیز بی‎ادبانه این نقدها را انجام می‎دهند.

 

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: صحبت‎هایی در مورد برخی کانال‎ها در فضای مجازی که شورای شهر را تخریب می‎کنند مطرح شد و اگر کانال‎های دیگر که ما را نقد و تخریب می‎کنند به حساب چه کسی بگذاریم.

 

دادبود افزود: نامه‎ای به شورا می‎نویسیم و مثل آن نامه در فضای مجازی مطرح می‎شود و باید در خصوص این مورد از چه کسی بپرسیم.

 

دادبود؛ فضای مجازی به من ارتباطی ندارد

وی با بیان اینکه فضای مجازی به بنده هیچ ارتباطی ندارد، افزود: وارد این فضاها نشدم  و اگر تصور می‎کنید کسی حق و حقوقی از شما ضایع کرده بروید و از دستش شکایت کنید.

 

شهردار گرگان بیان کرد: همه تمرکز و فکر و ذکر من در همان محدوده برنامه‎ها است و در این حیطه گام بردارم، اینگونه فضاها درست نیست و کودکانه است، 400 هزار نفر در گرگان منتظر هستند که ببینم در مجموعه مدیریت شهری چه‎کاری قرار است انجام دهیم.

 

دادبود به انتقاد برخی رسانه‎ها به پروژه آفتاب اشاره کرد و افزود: هر یک از اصحاب رسانه نسبت به پروژه‎های بزرگ شهر یک نگاهی دارند و از هیچ رسانه‎ای شکایت نکردیم در نشست خبری فردی بیان کرد که با تیمی نشستیم و مخالف شما هستیم و بر علیه شما مطلب می‎نویسیم و این در حالی بود که نسبت به پروژه‎ای مستندات را با مدارک برای آنها خواندم.

 

وی با بیان اینکه شهادت می‎دهم در حوزه مصوبه سیل آقای ربیعی در دفاع از این لایحه صحبت کردند، افزود:  هر کسی می‎تواند برداشتی از شورای اسلامی شهر  داشته باشد و اگر بخواهم انتقادی را مطرح کنم و موضوعی را داشته باشم با اسناد و مدارک و محترمانه خواهد بود.

 

شهردار گرگان به تخریب برخی از اعضای شورا در فضای مجازی واکنش نشان داد و بیان کرد: به شما اطمینان می‎دهم این کار از سوی بنده انجام نمی‎شود و فضای مجازی در دست شهرداری نیستند.

 

دادبود بیان کرد: هیچ دسترسی به دوربین‎های مداربسته شورای اسلامی شهر گرگان نداریم و یک کارشناس بگذارید تا این مسئله را تائید کند.

 

وی افزود: همچنین به سیستم اتوماسیون شورای شهر دسترسی نداریم و مطالبی که مطرح می‎شود برای افزایش تنش است.

 

مستنداتی برای درخواست دسترسی به IP دوربین‌های مداربسته شورای شهر گرگان از شهرداری وجود دارد

اما «علی اصغر یوسفی»، رئیس شورای شهر گرگان در خصوص دسترسی شهرداری گرگان به دوربین‎های شورای شهر گرگان واکنش نشان داد و افزود:  بررسی فنی در این قسمت که آیا از طریق IP شهرداری به دوربین‎های شورای شهر گرگان دسترسی داشته اتفاق نیفتاده و در این قسمت بر اساس پیگیری یک سری از مدیران شهرداری با فردی که این دوربین‎ها را در شورای شهر نصب کرده و درخواست IP‌ این حساسیت بالا گرفته است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه چرا برخی دنبال این IP‌ دوربین های شورای شهر گرگان هستند، افزود: مستند به این منظور  بدست آمده بود و به شهردار نشان دادم که چنین موضوعاتی درخواست شده و نصاب دوربین مجبور شده آنها را در اختیار افرادی از شهرداری گرگان بگذارد.

 

یوسفی با بیان اینکه اختلافات خاصی بین شورای شهر و شهرداری وجود ندارد، متذکر شد: طبق قانون اهرم نظارتی بر شهرداری برعهده شورای شهر گذاشته و موضوع اینجا بلعکس شده و  انگار بنا بود از شهرداری به رفت و آمد در شورای شهر گرگان نظارت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در جلسات و نشست‎های شورای شهر گرگان چیز پوشیده‎ای نداریم، افزود: در حوزه سرمایه‎گذاری مکاتباتی با مجموعه شهرداری داشتیم و پس از سه بار نامه‎نگاری مجموعه شهرداری در روز پایانی پنجشنبه نامه در تاریخ دوم شورای شهر را پاسخ می‎دهد و این در حالی است که شورای شهر تمام همکاری را با شهرداری دارد.

 

«ابراهیم جرجانی»، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این باره گفت: این موضوعات در جلسه خصوصی برگزار می‎شد بهتر بود، شورا و شهرداری موضوعات مهمتری دارند که باید به آن پرداخته شود.

 

وی تصریح کرد: دوربین در شورا طرحی ناموفق بوده است و ممکن است چیز دیگری اتفاق بیفتد.

 

رد هر گونه مکاتبه‌ای از سوی رئیس شورای شهر  برای دسترسی به IP دوربین های مداربسته 

اما نادری، معاون شهردار گرگان از مکاتبه‌ای با امضاء رئیس شورای شهر گرگان به منظور دسترسی چهار عضو شورای شهر به دوربین‎های شورای اسلامی شهر گرگان خبر داد که این موضوع از سوی رئیس شورای شهر گرگان رد شد.

 

رئیس شورای شهر این موضوع را رد کرد و بیان کرد که مکاتبه‎ای در این خصوص نداشتم و اگر مکاتبه‎ای دارید بیاورید.

 

وی افزود: این دوربین‎ها به منظور جلوگیری از سرقت‎ها نصب شده و نظارت بر این دوربین‎ها از صفر تا صد بنا بود در دبیرخانه انجام شود.

 

همچنین در این جلسه در خصوص سرای محله کوی انجیراب نیز و مشکلات تجمیع سنوات و افزایش حقوق کارگران شهرداری بحث شد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت حجاب و عفاف عفاف و حجاب اردبیل نماز جمعه هفته عفاف و حجاب چهارمحال و بختیاری روزنامه عضو شورای شهر گرگان دوربین های مدار بسته شورای شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کرمان مناسب نیست، گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده است. - اخبار استانها -

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث شوراها را داریم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای سپردن کار مردم به دست خود مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اداره شهرها و روستا مستقیماً به شوراهای اسلامی شهر و روستا سپرده شده است که منتخب خود مردم هستند، گفت: مردم شوراها را انتخاب کرده و شوراها در شهر، شهردار را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به دیگر وظایف شورای اسلامی شهر، بیان کرد: شوراها در حد وظایف و اختیارات خود قانون‌گذاری برای شهرداری را انجام داده، تصویب طرح و لایحه برای اجرا در شهر و نظارت بر کار شهرداری را به عهده دارند.

وی به مهمترین طرح و برنامه‌‌های شورای اسلامی شهر کرمان در این دوره نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره توجه عادلانه به کل شهر و آبادانی و زیباسازی شهر توسط شورای شهر و شهردار مدنظر است.

نادری با بیان اینکه در این دوره شورا تلاش کردیم که عادلانه به کل شهر رسیدگی شود تا خدمات در یک نقطه متمرکز نشده و در یک نقطه از شهر محرومیت نداشته باشیم، ادامه داد: در این دوره کار را از نقاط محروم شهر آغاز کردیم و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره با اقدامات انجام شده در حوزه زیباسازی، آسفالت، پیاده‌روسازی، کارهای فرهنگی، مسائل تاریخی و فرهنگی و مذهبی، گفت: در همه این حوزه‌ها تلاش شده که نگاه متوازن و متعادلی داشته باشیم و شهر را برای مردم به یک مکان دلپذیر و آرام‌بخش تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه این اقدامات آغاز شده البته هنوز با حد اعلا نرسیدیم اما تلاش خود را کردیم تا حد امکان شهر از حالت دو قطبی بودن خارج کنیم و عدالت را در آبادانی شهر داشته باشیم، افزود: در این دوره توجه ویژه به مناطق محروم بیشتر مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تغییر شهردار کرمان، گفت: شهردار قبلی کرمان فردی دلسوز و سالم بود اما انتظار داشتیم که شهر را متحول کند اما انتظارات ما از شهردار قبلی برآورده نشد و زمانی که به گزینه بهتری رسیدیم شهردار جدید را جایگزین وی کردیم و حکم شهردار جدید در وزارت کشور شرف صدور است.

نادری با اشاره به بودجه و درآمدهای ضعیف شهرداری کرمان باعث شد که به شهر توجه زیادی نشود، ادامه داد: در این دوره از شورای شهر هم توجه به مناطق محروم شدت گرفت و هم افزایش درآمد و بودجه شهرداری را داشتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری کرمان در ابتدای این دوره شورای اسلامی شهر هزار و 300 میلیارد تومان بود که این عدد در سال 1403 به 7 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است، گفت: امیدواریم که با همین روند آبادانی شهر هم انجام شود.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه وضعیت پیاده‌روها، جداول و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کرمان نامناسب و مطالبه مردم در این حوزه کاملاً درست است، بیان کرد: در بودجه امسال شهرداری حدود 700 میلیارد تومان برای آسفالت شهر کرمان اختصاص داده شده که بی‌‌سابقه است.

وی با بیان اینکه امسال توجه ویژه‌ای به بحث آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری در شهر کرمان شده است، ادامه داد: امیدوار هستیم که امسال مردم کرمان حرکت قابل توجهی را در سطح شهر شاهد باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد