Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طرز تهیه خوراک مرغ بسیار ساده است و در مدت زمان نسبتا کمی می‌توانید آن را تهیه کنید. یکی از خوبی‌های این خوراک این است که مقدار اضافه آن را می‌توانید در یخچال قرار دهید و در وعده دیگر دوباره آن را گرم کنید و میل کنید و طعم آن مانند دفعه اول خوب باشد.

مواد لازم:

سینه مرغ با پوست و بدون استخوان دو عدد
کلم برگ (نازک خرد شده) پنج پیمانه
هویج (رنده شده) نصف پیمانه
پیازچه (ریز خرد شده) نصف پیمانه
گشنیز (پاک و خرد شده) یک‌چهارم پیمانه
بادام (خرد شده) نصف پیمانه
کنجد (بو داده شده) دو قاشق سوپ‌خوری
روغن زیتون دو قاشق سوپ‌خوری
سس سویا دو قاشق سوپ‌خوری
سرکه یک‌چهارم پیمانه
عسل سه قاشق سوپ‌خوری
فلفل دلمه‌ای خرد شده به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و سفید پودر شده به مقدار لازم

طرز تهیه:

فر را از ۱۵ دقیقه قبل روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینی فر را نیز به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا داغ شود.
سینه مرغ را با مقداری نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس در سینی فر از قبل گرم شده، به طوری که پوست مرغ رو به بالا باشد، قرار دهید. سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید، تا مرغ کاملا بپزد.
مرغ را از فر خارج کنید و منتظر بمانید تا کاملا خنک شود. سپس پوست آن را جدا و به تکه‌های کوچکی خرد کنید.
یک کاسه مناسب بردارید و سبزیجات خرد شده را همراه بادام داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس روغن زیتون، سس سویا، سرکه، عسل، فلفل دلمه‌ای، نمک و فلفل سفید را به آن‌ها اضافه و مخلوط کنید.
در آخر تکه‌های کوچک مرغ را نیز روی خوراک بریزید و میل کنید.

نکته:

مصرف ۱۰۰ گرم سینه مرغ نیمی از نیاز روزانه بدن به پروتئین را تامین می‌کند. همچنین فسفر موجود در مرغ در حفظ و سلامت دندان‌ها موثر است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

روش تهیه خوراک مرغ سرد 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، گفت: یک کارخانه خوراک دام و طیور به علت وجود ذرت آلوده به سم قارچ کش در انبار مواد اولیه با شکایت دامپزشکی و صدورحکم قضایی پلمب شد.

 دکتر برات الله زیدآبادی افزود:در راستای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی، مواد اولیه و محصولات تولیدی کارخانجات خوراک دام و طیور زیر نظر مستقیم کارشناسان شبکه دامپزشکی سبزوار قرار دارند.

وی گفت: در بازدید‌های انجام شده از یک کارخانه خوراک دام و طیور، حدود ۱۵ تن محموله ذرت آلوده به سم قارچ کش (توبوکونازول) کشف و ضبط شد.

دکتر برات الله زیدآبادی، افزود: بنابر شکایت شبکه دامپزشکی، پرونده فرد خاطی که مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی می‌باشد به مراجع قضایی ارسال شد و با عنایت به سوابق قبلی کارخانه مذکور، حسب دستور دادستان شهرستان و دادیار شعبه اول دادسرای سبزوار، حکم پلمب صادر و کارخانه خوراک دام و طیور متخلف، توسط پلیس اماکن و کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی سبزوار پلمب شد.

 

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)