Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@01:09:57 GMT

کیسه‌های پلاستیکی بلای جان آبزیان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۱۰۴۵

رئیس محیط زیست لنگرود گفت: کیسه‌های پلاستیکی درصورت ورود به محیط زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی بر اثر خوردن این کیسه‌ها و خفگی ناشی از آن می‌میرند. ناطقان: امین نجات گفت: به منظور فرهنگ‌سازی و ارتقا سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ارتقا سطح آگاهی مردم در زمینه زیان‌های بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از جمله اهداف مهم نامگذاری روز بدون نایلکس بوده است.

نجات با بیان اینکه بیشتر این پلاستیک‌ها نیز با بادوام هستند و صدها سال طول می‌کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند، خاطرنشان کرد: هنگامی که کیسه‌های پلاستیکی به عنوان زباله دور ریخته می‌شوند، به علت ماندگاری در محیط، باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند.

وی افزود: این کیسه‌ها به همراه باد جا به جا شده و وارد رودخانه‌ها و کانال‌های آب می‌شوند؛ در نتیجه موجب گرفتگی آبراهه‌ها شده و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زاد و ولد انواع حشرات افزایش می‌یابد.

رئیس محیط زیست لنگرود گفت: کیسه‌های پلاستیکی در صورت ورود به محیط زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی بر اثر خوردن این کیسه‌ها و خفگی ناشی از آن می‌میرند.

نجات گفت: به مناسبت روز ۲۱ تیر روز نه به پلاستیک، کارگاه آموزشی با موضوع حذف پلاستیک و نه به پلاستیک توسط اداره حفاظت محیط زیست لنگرود برگزار شد.

وی با بیان اینکه آموزش به دانش آموزان منجر خواهد شد که در آینده شاهد کاهش حجم استفاده از پلاستیک‌ها باشیم، افزود: در این کارگاه دانش آموزان با موضوع تفکیک زباله، حذف پلاستیک و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در موقع خرید و استفاده کمتر از پلاستیک و مشتقات آن آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی طریقه ساخت کیسه‌های پارچه‌ای دستی از پارچه‌های باطله به دانش آموزان آموزش داده شد تا در موارد ضروری از آن استفاده کنند.

وی گفت: در کارگاه‌های آموزشی برنامه‌های جذاب و آموزنده‌ای در راستای حفظ محیط زیست پرداخته شد. منبع: ایسنا برچسب ها: کیسه های پلاستیکی ، بلای جان ، آبزیان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کیسه های پلاستیکی بلای جان آبزیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود