Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی رویینگ ایران گفت: بانوان در صورتی به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شوند که رکورد زمانی آنها قابل قبول باشد.

سولماز عباسی در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط ملی‌پوشان رویینگ قایقرانی ایران بیان کرد: سه ماه تا مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان و چهارماه و نیم تا قهرمانی جوانان آسیا باقی مانده است و ورزشکاران با انگیزه خوبی پیش می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات بزرگسالان آسیا فرصت خوبی است تا ملی‌پوشان قبل از انتخابی المپیک، مسابقه‌ای را تجربه کنند و به سطح قابل قبولی برسند. آنها بعد از بازی‌های جاکارتا حدود شش ماه تمرین نداشتند و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کمک می‌کند تا به حد قابل قبولی برسند و برای مسابقات کسب سهمیه المپیک که اردیبهشت سال آینده است، آماده شوند.

عباسی در پاسخ به این پرسش که برنامه تیم رویینگ بانوان برای حضور در قهرمانی جهان به چه صورت است، تاکید کرد: مسابقات قهرمانی جهان هفته اول شهریور برگزار می‌شود و من دو هفته است که تیم ملی را تحویل گرفته‌ام و با توجه به فرصت کوتاهی که تا مسابقات باقی مانده، مقداری کار برای تصمیم گیری سخت است. با وجود اینکه تمرینات با قدرت پیش می‌رود اما اگر رکوردهای زمانی در قایق دو نفره سبک و یا سنگین قابل قبول باشد، به قهرمانی جهان اعزام می‌شوند. در واقع پیش زمینه برای شرکت در مسابقات فراهم شده اما باز هم بستگی به این دارد که رکوردهای زمانی و آمادگی ملی‌پوشان به چه شکل باشد.

او ادامه داد: ملی‌پوشان برای کسب تجربه به مسابقات نمی‌روند و قاعدتاً چنانچه رکوردهای زمانی قابل قبول باشد و بتوانند نتیجه بگیرند اعزام می‌شوند و این رویکرد فدراسیون نیز هست. ما تست‌گیری را از ملی‌پوشان شروع کرده‌ایم و فکر می‌کنم ۱۰-۲۰ روز دیگر باز هم تست‌گیری داشته باشیم و پس از آن تصمیم می‌گیریم با توجه به رکوردهای زمانی که دارند اعزام بشوند یا نه.

عباسی در مورد وضعیت تجهیزانت در تیم ملی رویینگ بانوان تصریح کرد: تجهیزات افتضاح است و شرایط قایق و پاروها اصلاً مناسب نیست و ملی‌پوشان با قایق و پاروهای بسیار فرسوده تمرین می‌کنند. اگر این اتفاق بیفتد که قایق‌های جدید خریداری شود، به ملی‌پوشان کمک می‌شود. چون واقعاً دارند زحمت می کشند و حیف است با این انگیزه و اشتیاق که دارند تمرین می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند، نتوانند بخاطر کمبود امکانات نتیجه مورد نظر را بگیرند.

مربی تیم ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تکلیف مریم امیدی پارسا و نازنین ملایی مشخص شده که بالاخره با تیم بانوان کار می‌کنند یا خیر، تصریح کرد: واقعیت این است که در این دو هفته که من تیم را تحویل گرفته ام، ملی‌پوشان با یک رویکرد مشترک و یکدل کار را انجام می‌دهند. اختلاف سلیقه‌ها باعث شده بود مقداری از هم فاصله بگیرند و نازنین ملایی فکر می‌کرد با آقای فرزام راحت‌تر است و با او تمرین می‌کرد اما در حال حاضر همه یک پارچه در تیم بانوان دارند تمرین می‌کنند و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

او در مورد منصرف شدن نازنین رحمانی از خداحافظی با دنیای قهرمانی گفت: به هر حال پیش می‌آید که ملی‌پوشان ناگهان تصمیم بگیرند خداحافظی کنند اما وقتی با آنها صحبت می‌شود نظرشان تغییر کند. فکر می‌کنم انگیزه در نازنین رحمانی ایجاد شده است و ما هم به او کمک می‌کنیم. با توجه به اینکه دو، سه هفته‌ای در کش و قوس ماندن یا رفتن بوده خوب تمرین نداشته اما کم کم به شرایط قبلی بر می‌گردد و بقیه‌اش دیگر شرایط روانی است که بتواند خودش را در اوج نگه دارد.

مربی تیم ملی رویینگ بانوان درباره اینکه شانس گرفتن سهمیه المپیک در کدام قایق بیشتر است، گفت: مسابقات سهمیه المپیک قاره‌ای در دو ماده تک نفره و دونفره است. الباقی ماده‌ها در مسابقات جهانی است که تا این دوره از انتخابی المپیک در هیچ کدام شرکت نکرده‌ایم چون سطح قابل قبول برای کسب سهمیه در قایق‌های دیگر را نداشتیم. تک نقره و ما در تک نفره توانستیم در سه دوره کسب سهمیه داشته باشیم تمام تلاشمان را می‌کنیم نتیجه را بهبود بدهیم و یا حداقل همان نتیجه دوره‌های قبل را تکرار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی قایقرانی روئینگ بانوان قايقراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی پیرمرد هوادار طلایی پوشان / سپاهان: فرد توهین‌کننده به بانوان پرسپولیس لیدر ما نیست

مدیر روابط‌عمومیِ سپاهان ضمن انتشار تصاویر عذرخواهیِ فرد منتسب به هواداران سپاهان اعلام کرد «این شخص لیدر سپاهان نیست».

مدیر رسانه‌ای سپاهان هم امروز با انتشار متنی اعلام کرد:

هرگونه رفتار توهین‌آمیز به هواداران، فارغ از جنسیت، قوم یا زبان توسط هرکس و در هرکجا محکوم است. این موضع رسمی و بدون‌بازگشت باشگاه سپاهان است.‌

پیش‌تر تصاویر توهین یک فرد در جایگاه هواداران سپاهان به جایگاه بانوان پرسپولیس خبرساز شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایان مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان ایران با قهرمانی قربانی
  • معرفی برترین‌های مسابقات آزاد دارت بانوان کارگر ایران
  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • قول پاداش ویژه برای ملی‌پوشان هاکی زن
  • یامگا با چشم‌بند در تمرین گروهی استقلال
  • پایان مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی با معرفی تیم‌های برتر
  • مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • عذرخواهی پیرمرد هوادار طلایی پوشان / سپاهان: فرد توهین‌کننده به بانوان پرسپولیس لیدر ما نیست
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی