Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@19:46:14 GMT

پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۱۲۲۹

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبردارانه پیرامون قطع یارانه، همچنان یکی از شگرد‌های رایج مجرمان سایبری است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی اظهار داشت: در مناسبت‌ها و رویداد‌های خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و سوء استفاده از آن‌ها طراحی شده است هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام برای دریافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و ... از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در ایام گذشته بوده است که متأسفانه تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده اند و به خواسته‌های آنان تن داده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

این مقام انتظامی استان فارس گفت: اطلاعات مهم بانکی از قبیل: شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲، اطلاعاتی هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی هستند.

وی تاکید کرد: لازم و ضروری است شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نکنند و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ با کارشناسان فتا در میان بگذارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری پیامکی پیامک جعلی پیامک قطع یارانه کارت سوخت عادل آذر واقعه مسجد گوهرشاد لیگ ملت های والیبال مهدورالدم محاکمه نجفی محمد علی نجفی میترا استاد قتل میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار محمدسعید فاضل دادگر شامگاه شنبه در تشریح این خبر افزود: در کنار تلاش‌هایی که توسط گروه‌های مردمی، بسیج و هلال احمر برای پیدا کردن یسنا از بعدازظهر یکشنبه (۹ اردیبهشت ماه) و پس از اعلام خبر مفقودی این دختر بچه آغاز شده بود، پلیس این موضوع را به وسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می‌کرد.

وی به استفاده از بهترین سگ‌های زنده یاب از تهران برای پیدا کردن یسنا اشاره کرد و گفت: پلیس از روز سوم حادثه گم شدن این دختر بچه، سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان خود مبنی بر ربایش یسنا به دست آورد اما به لحاظ نگرانی‌ها، حفظ جان کودک و سلامتی اش در اولویت قرار گرفت.

سردار فاضل دادگر ادامه داد: پلیس افزون بر ۵٠ نفر را به‌عنوان مطلع و سه نفر را هم به‌عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داده و به این ترتیب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهایت یکی از سه مظنون بازداشت شد.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی یادآور شد: ربایندگان پس از این که متوجه قرار گرفتن در تور اطلاعاتی پلیس شده و عرصه را بر خود تنگ دیدند، برای رد گم کنی و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در فرصتی مناسب، کودک را در مزارع محل رها کردند.

سردار فاضل دادگر همچنین بابیان اینکه تحقیقات پلیس برای یافتن جزییات بیشتر موضوع ربایش یسنا ادامه دارد از همکاری نزدیک اداره کل اطلاعات گلستان در این پرونده قدردانی و گفت: این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم این استان را اثبات کرد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه جاری مفقود و پس از چند روز جستجو، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229441 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد