Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان موفق به ابداع یک ماده آنتی باکتریال برای پر کردن دندان‌ها شده‌اند که نیاز به پر کردن مجدد دندان در گذر زمان را برطرف می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پر کردن دندان همیشه پایان بخش مشکل حفره دندان یا اصطلاحاً کرم خوردگی نیست. گاهی اوقات باکتری‌ها می‌توانند وارد شکاف‌های موجود بین مواد پر کردن دندان و سطح دندان شوند و موجب ایجاد یک حفره دیگر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مواد ترمیم کننده آنتی باکتریال جدید می‌توانند از این امر جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که این اولین ماده پرکننده دندان نیست که قادر به کشتن باکتری‌ها است. با این وجود، اکثر مواد دیگر به آرامی ترکیبات ضد باکتریایی را به دهان می‌رسانند و مواد شیمیایی آن‌ها می‌تواند برای بافت مجاور سمی باشد، به علاوه آن‌ها ممکن است به مقاومت باکتریایی کمک کنند. ضمن اینکه بالاخره مواد ضد باکتریایی آن‌ها تمام می‌شود.

با توجه به این محدودیت‌ها، یک تیم از دانشگاه "تل آویو" شروع به کار با یک کامپوزیت رزین دندان کردند و سپس یک اسید آمینه اصلاح شده به نام "اف‌موک-پنتافلوئورو-ال-فلیلالانین" (fmoc-pentafluoro-L-phenylalanine) به آن اضافه کردند. این اسید آمینه درون رزین می‌ماند و دارای یک ساختار نانویی است که غشا‌های بیرونی باکتری‌های ایجاد کننده حفره را در صورت تماس از بین می‌رود، بنابراین آن‌ها را می‌کشد.

این رزین ضد باکتریایی علاوه بر ساختار محکمی که دارد، بر خلاف نسل قبلی مواد پر کردن دندان، ظاهر زیبایی هم دارد.

دکتر لیهی آدلر آبراموویچ سرپرست این پژوهش می‌گوید: طبیعت ضد باکتری ماده ما همراه با خلوص بالای آن، هزینه کم، سهولت جاگذاری در مواد رزین و سازگاری با مواد زیستی، امکان تولید آسان این ماده جدید را فراهم می‌کند.

این مطالعه در مجله ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آنتی باکتریال پر کردن دندان عادل آذر واقعه مسجد گوهرشاد لیگ ملت های والیبال مهدورالدم محاکمه نجفی محمد علی نجفی میترا استاد قتل میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا

تیمی از محققان از جوراب‌هایی با فناوری پیشرفته رونمایی کرده‌اند که نحوه راه رفتن افراد را با هدف کاهش خطر قطع پا و انگشتان پا به دلیل دیابت کنترل می‌کند.

محققان می‌گویند که جوراب الکترونیکی که در بیمارستان دانشگاه ملی Chonnam در کره جنوبی ساخته شده است، حاوی حسگری است که تشخیص می‌دهد آیا فشار زیادی به قسمت‌هایی از پای بیمار که در معرض خطر ابتلا به زخم (عوارض دیابت) هستند وارد می‌کند یا خیر؛ زخم‌هایی که ممکن است به زخم‌های عفونی و قانقاریا تبدیل شوند.

تیم تحقیقاتی توضیح داد که سطوح بالای قند خون ممکن است منجر به آسیب به رگ‌های خونی و اعصاب از جمله رگ‌های پا شود. تخمین زده می‌شود که تقریباً ۱۵ درصد از دیابتی‌ها در مقطعی از زندگی خود دچار زخم پا می‌شوند.

تیم تحقیقاتی توضیح داد که پایین جوراب دارای یک حسگر نوار قلب است که می‌تواند جریان خون را در هر نقطه از بدن با ردیابی قدرت انقباضات قلب اندازه گیری کند.

متخصصان می‌گویند که بیماران دیابتی فشار بیشتری به ناحیه متاتارس و فشار کمتری به پاشنه پا وارد می‌کنند. این نوآوری می‌تواند به بیماران آموزش دهد که چگونه راه رفتن خود را تغییر دهند تا فشار روی قسمتی از پا که مستعد زخم است کاهش یابد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که بازآموزی راه رفتن می‌تواند به بهبود جریان خون و عملکرد عصبی در پای بیماران دیابتی کمک کند.

نتایج کارآزمایی در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا ارائه شد.

منبع: دیلی میل

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن