Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «ایندیپندنت» در مقاله‌ای نوشت، ناو جنگی دوم بریتانیا هفته آینده به ناو حاضر در آب‌های رهبردی خلیج فارس ملحق می‌شود. این در حالی است که این کشور در آستانه حالتی از درگیری قرار گرفته است که تنها می‌تواند از تعداد محدودی از نیروهایش در این ناحیه استفاده کند و ممکن است به ادعای این روزنامه در صورت بروز اقدامی تحریک‌آمیز از سوی آمریکا، به هدفی برای اقدام تلافی‌جویانه ایران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- این روزنامه نوشت، همین حالا نیز به نظر می‌رسد آمریکا پشت پرده توقیف کشتی نفتکش ایرانی حامل نفت برای سوریه باشد و جدی گرفتن این ادعا بسیار دشوار است که بریتانیا چنین اقدام تحریک‌آمیزی را فقط به‌خاطر درخواست مقامات «جبل‌الطارق» و به‌دنبال نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام داده باشد.

ایران خواستار آزاد کردن این نفتکش است و به بریتانیا هشدار داده وارد این بازی خطرناک نشود.

این روزنامه مدعی شد، «بریتانیا همین حالا هم درگیر این بازی خطرناک شده است» و ایران ممکن است اقدام علیه این کشور را که نایب آمریکا می‌داند، کم‌خطرتر از پاسخ مستقیم به آمریکا بداند.

در جنگ افغانستان و عراق به عاملیت واشنگتن نیز، بریتانیا وارد درگیری‌هایی شد که در آن‌ها تنها بازیگری خُرد محسوب می‌شد اما خطراتی که با آن مواجه بود هم اندازه با آمریکا بود.

برخی صاحب‌نظران نیز جنگ نفتکش‌ها در خلال جنگ ایران و عراق را در این زمینه یادآوری می‌کنند. با این تفاوت که اکنون آمریکا و انگلیس در موضع حداقلی و ایران در موضع مورد دفاع اکثریت قرار دارد.

از میان همان کشورهایی هم که از آمریکا و انگلیس حمایت می‌کنند، مانند عربستان سعودی و اسرائیل، نمی‌توان چیزی بیشتر از هورا کشیدن از کناره‌های زمین بازی انتظار داشت. امارات متحده عربی نیز از همین حالا با پشت کردن به منازعات، درحال خروج نیروهایش از یمن است.

این روزنامه در ادامه افزود: «در حال حاضر امارات و چند کشور دیگر نسبت به رهبری رئیس‌جمهور ترامپ - خرابکار بزرگ - به عنوان تشکیل دهنده ائتلاف دچار تشکیک هستند و نسبت به اینکه او آن‌ها را در خلیج (فارس) به کدام سو می‌برد عصبی هستند».

همچنین نوشت، از دید بریتانیا، بحران خلیج فارس دارای نکات مشترکی با جانب‌داری انگلیس از آمریکا در جنگ عراق است. بریتانیا خود را به یک هدف مبدل می‌کند؛ بی‌آنکه بداند آمریکا او را به کدام سو می‌کشد و ترامپ و افسرانش تا چه حد برای یک جنگ در مقیاس محدود یا نبردی تمام عیار علیه ایران، آمادگی دارند.

از سوی دیگر استعفای «کیم داروک» سفیر بریتانیا در واشنگتن نشان داد قدرت اثرگذاری لندن در دولت ترامپ تا چه اندازه کم است.

این روزنامه مدعی شد از نگاه ایران، بحرانی کم فروغ و کمتر از حدود یک جنگ واقعی، می‌تواند گزینه بد حداقلی باشد و مانع از این شود که ترامپ با وضع تحریم‌های سنگین علیه تهران، منتظر بنشیند و شاهد تضعیف روز به روز این کشور باشد.

ایندیپندنت در انتهای مقاله خود نوشت:‌ «بریتانیا می‌گوید خواهان تنش‌زدایی است اما ایران ارسال دومین کشتی جنگی را برعکس چنین چیزی خواهد دید. همچنین این سوال وجود دارد که با نفتکش ایرانی که در حال حاضر توقیف شده چه باید کرد».


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ناو جنگی خلیج فارس آمریکا نفتکش افغانستان انگلیس ایران جنگ نفتکش ناو جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...