Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-03@09:38:09 GMT

حمایت بهزیستی از آسیب‌دیدگان اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۱۴۰۵

رئیس بهزیستی میاندورود، گفت: آسیب دیدگان اجتماعی درگیر معضلات اجتماعی هستند و باید از آنها حمایت کنیم و در این مسیر شاخصه‌های بهزیستی استفاده از شرکای اجتماعی است. به گزارش بلاغ، سید مرتضی موسوی در مراسم افتتاح مرکز اقامتی و بازتوانی افراد و اختلال مصرف مواد در میاندورود با بیان اینکه هفته بهزیستی فرصتی است که فعالیت و عملکرد بهزیستی را به جامعه گزارش کنیم تا شرکای اجتماعی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش دهیم، اظهار کرد: وقتی ناهنجاری جامعه زیاد شود خروجی آن آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: اگر نهادی نباشد که این آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند فضای جامعه متشنج می‌شود.

رئیس بهزیستی میاندورود، خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که امنیت روانی و کیفیت زندگی را افزایش دهیم و مسئولیت اجتماعی را همگانی کنیم.

موسوی تاکید کرد: آسیب دیدگان اجتماعی درگیر معضلات اجتماعی هستند و باید از آنها حمایت کنیم و در این مسیر شاخصه‌های بهزیستی استفاده از شرکای اجتماعی است که که در حال حاضر 90 درصد خدمات بهزیستی واگذار شده است و اینها کمک می‌کنند تا جامعه ما به سمت شرایط بهتری گام بردارد.

وی با بیان اینکه 32 مرکز غیر دولتی فعال داریم، افزود: در حال حاضر 150 نیرو در این مراکز در حال فعالیت هستند و همچنین پنج مرکز موافقت اصولی را دریافت کردند و 6 مرکز هم درخواست کردند.

موسوی درباره چرایی حضور مراکز غیر دولتی، گفت: اگر این مراکز نباشند افراد دارای اعتیاد به کارشان ادامه خواهند داد و به تبع آن ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند