Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:19:43 GMT

آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۱۴۶۰

آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان

سیدعبدالحسین سجادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدهی این افراد بیش از ۴۰ میلیارد ریال بود که شاکیان بیش از ۳۰ میلیارد ریال آن را بخشیدند و مبلغی در حدود ۷۷۳ میلیون تومان آن از طریق ستاد دیه، منابع استانی و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی موجبات آزادی آنان فراهم شد.

وی گفت: نقدینگی محکوم و اعسار این ۱۵ نفرزندانی غیرعمد ۵۱ میلیون و تسهیلات به منظور اخذ وام برای مددجویان ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: ۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان همچنان چشم انتظار کمک خیران و نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

وی بیان کرد: در سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته ۴۲ جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۲ جشن برپا شده بود، ۴۸ درصد رشد داشته است.

سجادی ادامه داد: همچنین جشن گلریزان امسال شهرستان زهک در حوزه سیستان نخستین همایش در سطح کشور اعلام شد.

وی گفت: همچنین همایش های گلریزان شهرداری زاهدان و منطقه آزاد چابهار با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک برگزار خواهند شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: مبلغ کل تعهد خیران استان تاکنون حدود پنج میلیارد تومان است که قطعاً با برگزاری این ۲ همایش به مبلغ نقد و تعهدکل اضافه خواهد شد.

وی همچنین به آمار کمک های مردمی در جشن های گلریزان سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: میزان مبلغ تعهد کلی خیران در حوزه سیستان ۲۵ درصد، در حوزه بلوچستان ۶۴ درصد، در جشن گلریزان زاهدان ۲۳ درصد و میزان مبلغ تعهد کلی خیران در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

سجادی به آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان در هفت سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان ۱۰۹ نفر بوده که این رقم در سال ۹۷ به تعداد ۱۴۱ نفر افزایش یافته و طبق مقایسه آماری ۲۳ درصد رشد داشته که متناسب با برنامه ۵ ساله ستاد دیه کشور است.

وی افزود: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد حاضر به خواب در زندان‌های سراسر استان نیز ۷۵ نفر است که هشت نفر به جرم تصادف و قتل شبه عمد، ۴۳ نفر به جرم مهریه و نفقه و ۲۴ نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۵ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد استان از قبیل تصادفات منجر به فوت و ایراد صدمه بدنی، محکومین مالی و عدم پرداخت مهریه و نفقه از ابتدای امسال تا کنون از زندان‌های استان آزاد شدند که همگی مرد بوده اند.

وی نوع محکومیت این ۲۵ نفر را به تفکیک جرائم مددجویان دیه یک نفر، بدهکاران مالی هشت نفر و محکومین مهریه و نفقه ۱۶ نفر اعلام کرد.

سجادی اظهار داشت: مردم می توانند با واریز کمک های خود به شماره حساب های ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت، شماره حساب ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت و شماره کارت بانک رفاه کارگران ۳۱۲۳۵۵۵۴ به نام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان در کار خداپسندانه آزادی زندانیان جرائم غیر مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

۹۹۲۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد دیه زندانیان جرائم غیرعمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی