Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام فاضل کدکنی، مدرس حوزه علمیه مشهد شب گذشته 22 تیر در مراسم هفتمین روز درگذشت عالم ربانی، حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی در مدرسه قلعه شاهرود با بیان اینکه خانواده آن مرحوم و ابوی بزرگوارشان حضرت آیت‌الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی، احیا کننده پیاده‌روی اربعین هستند که امروز میراث آن به میلیون‌ها مسلمان و شیعه رسیده است، گفت: این بزرگواران در حالی راهپیمایی اربعین را بنا نهادند که اوج سختگیری‌های حزب بعث عراق وجود داشت اما از پا ننشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز راهپیمایی اربعین به واسطه مجاهدت‌های آن بزرگواران به نماد همبستگی مسلمانان بدل شده که در این راستا مرحوم آیت‌الله العظمی شاهرودی عمری را در راه خدمت به اهل بیت (ع) و مذهب تشیع گذراندند و امروز در اوج عظمت از بین ما رفتند.

فاضل کدکنی با اشاره به اینکه مرحوم حسینی شاهرودی عمر خویش را به خدمت به خاندان عصمت و طهارت (ع) و تربیت عالمان دینی در کنار راهنمایی پدرگونه مردم گذاشت، اذعان کرد: دانشمندان و پیشوایان مذهبی پس از فوت هم همچنان زنده هستند و لذا درس و تدریس ایشان به واقع جریان‌سازی بزرگی در عرصه نگهداشت فرهنگ شیعی بوده است.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر اینکه عالمان دینی باید عامل به عمل نیز باشند متذکر شد:حضرت آیت الله العظمی شاهرودی فقید، در واقع عالم عامل و تربیت شده در مکتب اهل بیت (ع) بودند.

کدکنی  یاداور شد: صاحبان اعمال صالح که عمرشان را در راه خیر و به نفع دین سپری می‌کنند، هرگز نمی‌میرند و افرادی چون آیت الله شاهرودی همواره برای مردم زنده هستند و خدماتشان به اسلام جاودانه است.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن تدریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: پایگاه‌ها در سطح دانشگاه باید احیا شود و تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در جلسه سیاست‌گذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: احیای پایگاه‌ها در سطح دانشگاه اولین مطالبه‌ی من از شما است.

مسئول بسیج دانشجویی ادامه داد: تشکیلات‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی ۳ اصل مهم است که باید در برنامه‌ی اجرایی قرار گیرد.

نصیرزاده با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه‌ی بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

هوتن حسابی مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در این مدت و با حفظ روحیه‌ی بسیجی و در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت برنامه‌های تأثیرگذاری را در سطح استان اجرا کرده است.

در این جلسه اعضای شورای حوزه و پایگاه‌ها به بیان نظرات و برنامه‌های خود در ماه‌های آینده پرداختند و در پایان نیز از خادمین کاروان شهید عباس دانشگر که در اردوی راهیان نور حضور فعال و مؤثر داشتند تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی