Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تعداد مدیرانی که برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تا به امروز استعفا داده‌اند، گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات کلیه مدیرانی که در سطح ملی و استانی مشمول استعفا باشند را اعلام کردیم اکنون نیز ما آمار مدیران وزارت کشور را داریم البته تاکنون مدیران سایر دستگاه‌ها نیز استعفا کردند که هنوز آ‌مار آنها به طور دقیق به ما اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت کشور یک معاون وزیر، یک استاندار بیش از ۱۵ فرماندار و تعدادی از معاونان فرماندار، مدیران کل ستادی استانداری‌ها که حدود ۵۰ نفر می‌شوند برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دادند و بلافاصله جایگزین آنها معرفی شدند.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص آغاز تبلیغات پیش از موعد کاندیداها گفت: قطعا این کار تخلف است و مواردی که مصداق تبلیغات پیش از زمان انتخابات است را ما اعلام کردیم. استانداری‌ها هم با دقت تمام فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کنند و به آ‌نها اعلام شده که در صورت مشاهده چنین تخلفی ابتدا به فرد متخلف تذکر داده شود شاید فرد متوجه نیست که این رفتارش مصداق تخلف است اگر توجه نکرد ما در هیئت‌های اجرایی به آن رسیدگی خواهیم کرد.

عرف در پاسخ به این سوال که در هفته‌های اخیر برخی پدران معنوی و لیدرهای برخی جناح‌ها شروع به سفرهای استانی و تبلیغات نامحسوس کردند و یا اینکه سایتی اعلام کردند جهت دعوت مردم و واجدان شرایط کاندیدا شدن برای ثبت نام و معرفی شدن از طرف آن جناح آیا اینگونه تحرکات مصداق تخلف است یا خیر؟ اظهار داشت: قانون می‌گوید فردی که می‌خواهد داوطلب شود نباید تبلیغ کند حالا اگر جریان ناظر بر فرض بخواهد چنین کاری کند این قابل بررسی است ولی قانون تصریحی ندارد. اما توصیه ما در کل این است که همه ملتزم به قانون باشیم و قانون را رعایت کنیم و در زمان مشخص شده برای تبلیغات فعالیت خود را آغاز کنیم.

عرف در خصوص آغاز زمان تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهلت استعفا برای شرکت در انتخابات ۱۶ خرداد بود و شش ماه بعد از آن یعنی دهم آذر ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود و بعد از احراز صلاحیت و اعلام افراد واجد شرایط که به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود زمان تبلیغات به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

وی در خصوص حضور مردم در انتخابات گفت: جهت‌گیری ما در وزارت کشور بر اساس سیاست‌های کلی و ابلاغی است و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. برداشت من این است که با توجه به شرایط بین‌المللی و تهدیداتی که صورت گرفته مردم احساس مسئولیت خواهند کرد و انتخابات خوبی خواهیم داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات تبلیغات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور احراز صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی اظهار کرد: به منظور عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.

او افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه ۳ مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.

قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.

او با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، ادامه داد: در استان فارس در ۲ بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند