Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد نیکخواه بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند پیگیری تمرینات تیم ملی بسکتبال گفت: اوایل تمرینات پُرفشاری داشتیم اما به مرور از فشار تمرینات برای بازیکنان کاسته شد. منظورم این است که ما بازیکنان به لحاظ بدنی به آمادگی لازم رسیدیم و به همین دلیل تمرینات فشار روزهای اول را برای مان نداشت. ضمن اینکه همزمان با آمادگی جسمانی، پیگیر تمرینات تاکیتیکی هم بودیم به خصوص که ماه آینده باید برگزارکننده دیدارهای تدارکاتی پیش بینی شده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه مصوب برای اعزام تیم ملی بسکتبال به سه تورنمنت یونان، پرتغال و روسیه خاطرنشان کرد: از اینکه در این تورنمنت ها دقیقاً چه تیم هایی شرکت کرده اند اطلاع کافی ندارم اما قطعاً به خاطر در پیش بودن جام جهانی، تیم های حاضر در این مسابقات هم در تورنمنت این سه کشور حضور دارند. در کل فکر می کنم این تورنمنت ها از سطح کیفی خوبی برخوردار باشند آنقدر که بتوانند به آماده تر شدن ملی پوشان ایران کمک کنند.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با یادآوری اینکه این تیم پیش از حضور در محل برگزاری جام جهانی نیز در یک تورنمنت بین المللی به میزبانی چین شرکت می کند، تصریح کرد: فکر می کنم این تعداد اعزام و دیدار تدارکاتی برای تیم ملی و آماده سازی حضور در جام جهانی کافی باشد. اگر هم قرار باشد برنامه تدارکاتی دیگری پیش بینی شود اصلاً فرصتش را نداریم. تیم ملی دوم مردادماه عازم پرتغال می‌شود و بعد از حضور در تورنمنت های روسیه و یونان ۲۰ مردادماه به کشور بازمی گردد. هفت هشت روز در تهران تمرین خواهیم داشت سپس به چین می رویم تا در تورنمنت بین المللی این کشور شرکت کنیم. بعد از آن مستقیماً عازم محل برگزاری دیدارهای مقدماتی گروه خود در جام جهانی می شویم که در گوانگژو برگزار می‌شود.

نیکخواه بهرامی با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی بسکتبال در جام جهانی ۲۰۱۹ نتیجه ای قابل قبول و بهتر از دو دوره پیش کسب کند، تصریح کرد: تمام تلاش مان این است که حداقل بهتر از دو دوره دیگر که در جام جهانی حضور داشتیم، نتیجه بگیریم اما در کل نتیجه گیری در چنین رویدادی کار راحتی نیست. این دوره جام جهانی، حُکم انتخابی المپیک را دارد، همین مسئله حساسیت بازی ها را بیشتر می کند.

وی دراین رابطه اینگونه ادامه داد: در برخی رویدادهای بزرگ می توان حداقل از کنار یک دیدار راحت تر عبور کرد و بیشتر تمرکز خود را به دیدارهایی که باید به خاطر آن با حریفان بزرگ تر روبرو شد، متمرکز کرد اما در جام جهانی شرایط اینگونه نخواهد بود. نمی توان هیچ دیداری را نادیده گرفت. هر دیدار و نتیجه آن می تواند تعیین کننده باشد.

ملی پوش بسکتبال کشورمان که در جام جهانی ترکیه و اسپانیا حضور داشت، خاطرنشان کرد: این را که می گویم به خاطر ضعف خودمان نیست. صرفاً به خاطر شناختی که از مسابقات دارم و می دانم همه تیم ها با بالاترین سطح آمادگی به چین می آیند، این صحبت را مطرح می کنم.

این بازیکن همچنین با یادآوری اینکه بهترین های هر قاره در جام جهانی پیش رو جواز المپیک توکیو را کسب می کنند، تاکید کرد: اینکه کسی اینگونه تصور کند که در میان تیم های آسیایی حاضر در مسابقات، ایران می تواند المپیکی شود احتمالاً نه از بسکتبال شناختی دارد و نه از سطح و فضای جام جهانی؛ بازهم تاکید می کنم که دلیل این صحبتم ضعیف بودن تیم خودمان نیست بکله موضوع مربوط به سطح مسابقات و تیم ها می شود و اینکه به معنای واقعی در چنین رویدادی، ثانیه ها تعیین کننده خواهند بود.

وی تاکید کرد: آرزویم از حضور درجام جهانی، کسب سهمیه المپیک است. من و هم تیمی هایم تمام تلاش مان را خواهیم کرد اما باید منطقی این خواسته را دنبال کرد. تلاش مان را می کنیم اما این مسئله نباید به عنوان یک مطالبه از تیم ملی مطرح شود.

نیکخواه بهرامی در پایان در مورد برنامه خود برای فعالیت باشگاهی در فصل پیش رو و اینکه در ایران فعالیت خواهد داشت یا احتمالاً خارج از کشور به میدان می رود، گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست. پیشنهاداتی مطرح شده اما آنها را جدی نگرفته ام. فکر می کنم برای تصمیم گیری فعالیت باشگاهی الان خیلی زود باشد. اواخر مرداد یا همان شهریورماه باید در این مورد تصمیم گرفت. فعلاً تمرکزم روی تیم ملی است.

کد خبر 4665373 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال صمد نیکخواه بهرامی جام جهانی بسکتبال اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش فارس در ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ساره جوانمردی ورزشکار استان فارسی تیم ملی در جام جهانی پاراتیراندازی و در بخش تپانچه بادی بانوان با کسب ۲۴۱ امتیاز در رده سوم ایستاد و صاحب گردن آویز برنز شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکارِ زن و مرد از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار در حال برگزاری است.
****
مصطفی حسن زاده، ووشو کاراستان در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ با کسب ۲نشان طلا و یک نقره جواز حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کرد.

در این پیکار‌ها که در شهر جیانگ بین چین برگزار شد ۳۰۰ ورزشکار با هم رقابت کردند.
****
۳ مدال فرنگی کاران استان فارس در جام پهلوان تختی، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی و انتخابی امید‌های جهان با حضور کشتی گیرانی از ایران، ارمنستان، سوریه و عراق در اهواز برگزار و با قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید.

محمدمهدی کشتکار و غلامرضا تختی از فارس در وزن‌های ۶۳ و ۷۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و علی درابی در ۷۲ کیلوگرم گردن آویز نقره را از آن خود کرد. ساسان سالاری، سیامک گودرزی و غلامرضا امیرنژاد داوران استان فارسی این مسابقات بودند.
****
مسابقات فوتسال دانش آموزان مقطع ابتدایی جنوب استان یادواره شهدای دانش آموز و ۱۵ هزارشهید استان فارس با حضور ۶ تیم به میزبانی شهرستان مهر آغاز شد و در نخستین دیدار این مسابقات تیم منتخب اشکنان با نتیجه پرگل ۱۰ بر صفر برابر تیم بیرم به پیروزی رسید.
****
در شهرستان بختگان هم مسابقات فوتسال مدارس با حضور ۹ تیم برگزار و در پایان تیم آموزشگاه امام علی به مقام قهرمانی رسید و تیم شهید میرشکاری در مکان دوم ایستاد.
****
همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت در شهر بیضا برگزار شد.
****
فرهنگیان هفت استان جنوبی کشور به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس، به قله چهار هزار و ۵۰ متری بلِ صعود کردند. بِل بلندترین قله استان فارس در جنوب شهرستان اقلید قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال