Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@21:31:06 GMT

جبل الطارق آماده آزادسازی نفتکش ایرانی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۲۱۷۳

جبل الطارق آماده آزادسازی نفتکش ایرانی است

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس و «فابیان پیکاردو»، مقام ارشد دولت محلی جبل‌الطارق در ارتباط با آزادی نفتکش ایرانی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
  گفته شده در این مذاکره دو طرف در ارتباط با لزوم کاهش تنش ها برسر نفتکش توقیف شده گریس ۱ توافق کردند، هرچند مقام انگلیسی بر در نظر گرفتن تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه در جریان بررسی وضعیت نفتکش ایرانی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت امور خارجه انگلیس در این ارتباط اعلام کرده که در جریان گفتگوی مقامات لندن و جبل الطارق، پیکاردو آمادگی خود را برای آزادسازی نفتکش ایرانی به شرط عدم حرکت به مقصد سوریه اعلام کرده است.

آمادگی جبل الطارق برای آزادی نفتکش ایرانی پس از آن اعلام شده است که «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس نیز در پیامی توئیتری از رایزنی تلفنی خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خبر داد و گفت اگر انگلیس ضمانت‌هایی بدست آورد که نفتکش به سوریه نخواهد رفت، آزادی آن را نیز تسهیل خواهد کرد.

نفتکش ۳۳۰ متری گریس یک متعلق به ایران و قادر است دو میلیون بشکه نفت راحمل کند.

این نفتکش روز پنجشنبه هفته گذشته توسط پلیس و افسران گمرک جبل الطارق و تحت نظارت نیروی دریایی انگلیس توقیف شد.

پیش از این حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره پیامدهای توقیف این نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق هشدار داده و گفته بود: من به انگلیس هشدار می دهم که شما روندی غیر ایمن را آغاز کرده اید و بعدها شاهد پیامدهای این کار خواهید بود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق