Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قدرتی گفت: یکی از راه‎ های حل مشکل حقوقی مردم این است که آنان را با موضوع داوری آشنا سازیم که می توانند به جای مراجعه به دستگاه قضایی به یک مرکز داوری که مسلط به قوانین باشد، مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام وقدرتی در آیین افتتاح نخستین مرکز ویژه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان البرز بیان کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از پرونده های قضایی قبل از ورود به دستگاه قضایی با ارجاع به داوری قابل حل و فصل است و اگر این امر محقق شود و فرهنگ داوری در جامعه ترویج یابد بدون شک شاهد کاهش چشمگیر ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در بسیاری از کشورها اراده مردم بر انتخاب داور حاکم است و  طرفین با توافق به داوری مراجعه می کنند و باور دارند که مشکلات شان با مراجعه به داوران تخصصی حل می شود.

 

وی عنوان کرد: ما هم در بسیاری از موضوعات و به منظور رفع نزاعات می توانیم از داوری بهرمند شویم زیرا هم سریع تر به نتیجه خواهیم رسید و هم هزینه کمتری را برای طرفین در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 320 هزار پرونده در محاکم مختلف قضایی استان ثبت شد، این حجم از پرونده‌ها در حالی است که در بسیاری از پرونده ‌ها، طرح مکرر دعاوی متقابل یا ارائه دادخواست ‌های متفاوت برای یک دعوای خاص باعث می‌ شود تا حجم پرونده ‌ها و ازدحام در دستگاه قضایی دو چندان شود.

 

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی تلاش برای صلح‌ و ‌سازش در پرونده‌ ها و فصل خصومت از طریق داوری، یکی از راهکارهای مهم برای حل این مشکل به نظر می ‌رسد.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: اگرچه بر اساس قانون اساسی قوه قضائیه مرجع رسیدگی به تظلم‌ خواهی است اما همیشه پیگیری دعوا در مراجع قضایی راه‌ حل مناسبی برای رسیدن به نتیجه نیست و در دعاوی حقوقی استفاده از داوری یک راه‌ حل مناسب و سریع برای حصول نتیجه مورد نظر است.

 

وی توضیح داد: یکی از راه‎ های حل مشکل حقوقی مردم این است که آنان را با موضوع داوری آشنا سازیم که می توانند به جای مراجعه به دستگاه قضایی به یک مرکز داوری که مسلط به قوانین باشد، مراجعه کنند و همان نتایج را بگیرند.

 

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: افتتاح مرکز ویژه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان البرز که بر اساس داوری تحت نظارت است، اقدامی شایسته و برگرفته از یک کار گروهی است زیرا بسیاری از ادارات این شهرستان در احداث و فعالیت این مرکز حضور پر رنگ دارند و قطع یقین نتایج خوبی را برای این شهرستان به خصوص در کاهش ورودی پرونده ها خواهد داشت.

 

وی گفت: با فعالیت این مرکز بسیاری از مشکلات مردم به خصوص در حوزه خودرو، املاک و صنعت که حجم زیادی از پرونده های دادگستری را تشکیل می دهد، قبل از ورود به دستگاه قضایی به 6 شعبه داوری این مرکز ارجاع می شود و قطع یقین بسیاری از موارد فصل خصومت خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در این مرکز اقدامات متعددی در بخش های مختلف از جمله داوری، میز مذاکره پیش از داوری، توانمند سازی، مرکز مهر خانواده، مشاوره خانواده، پژوهش، میز ارجاع، میز تحلیل و مدیریت پیگیری و دنبال می شود که همگی برای خدمت رسانی مطلوب تر و حل و فصل سریع منازعات است.

 

وی یادآور شد: احداث این مرکز بیانگر این است که مسئولان این شهرستان می خواهند که با همدلی، هماهنگی و وحدت گره از کار مشکلات مردم شریف این شهرستان بردارند و اگر این روند ادامه داشته باشد و همه ما مسئولان بر روی یک میز جمع و هم صدا شویم قطع یقین مشکلات جامعه کمتر خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در تمامی شهرستان های استان این مرکز را راه اندازی کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت حجاب و عفاف نماز جمعه اردبیل عفاف و حجاب چهارمحال و بختیاری امام رضا ع جنوب کرمان شورای نگهبان جشن های دهه کرامت کاهش ورودی پرونده ها محاکم قضایی رئیس کل دادگستری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد