Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر ضرورت ترمیم دایک مرزی و هدایت آب به قسمت‌های جنوبی تالاب هورالعظیم تاکید کرد.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، محمدجواد اشرفی در بازدید از آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم اظهار کرد: متاسفانه بعد از دو ماه از کنترل سیلاب سال ۹۸، هنوز شاهد هدایت آب از بخش‌های شمالی تالاب به سمت کشور عراق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: با توجه به ضرورت مسدود کردن و هدایت این آب به بخش‌های جنوبی، هنوز این شکستگی‌ها ترمیم نشده و روزانه بیش از ۱۰۰ مترمکعب بر ثانیه آب از مرز تالاب به سمت کشور عراق هدایت می‌شود که ضروری است متولیان امر از جمله شرکت مهندسی نفت و سازمان آب و برق خوزستان هر چه سریعتر مانع خروج آب از این قسمت‌ها شوند.
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در خصوص این موضوع، کمیته عمران و امنیت مرزی مصوباتی داشته ولی با گذشت زمان هنوز شاهد این امر هستیم که این آب به جای هدایت به بخش‌های جنوبی تالاب در قسمت ایران، از قسمت‌های شمالی به سمت عراق هدایت می‌شود که ضروری است عملیات مسدود کردن مسیر و ترمیم دایک مرزی هر چه سریعتر انجام شود؛ چرا که در بخش‌های جنوبی تالاب به این آب نیازمند  هستیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، در جریان سیل فروردین ماه امسال در بخش‌های شمال تالاب به منظور خروج هر چه سریعتر آب از منطقه، در چندین نقطه از دایک مرزی شکاف ایجاد شد که بعد از دو ماه از کنترل سیلاب، هنوز این خروجی‌ها ترمیم نشده است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایران تالاب حفاظت محیط زیست روابط عمومی سیل قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین

نسخه ترمیم سند تحول بنیادین توسط شورای عالی آموزش و پرورش تدوین شده است، بسیج دانشگاه فرهنگیان در مطلبی به بررسی این نسخه پرداخته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشگاه فرهنگیان در مطلبی به بررسی نسخه ترمیم سند تحول بنیادین پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: در نسخه ترمیمی، مواردی از عدم تطابق حرف کلی سند تحول با سیاست‌های نظام و حتی قوانین بالادستی به چشم می‌خورد. به عنوان مثال سیاست نظام در قبال مدارس دولتی، تقویت و در قبال مدارس غیردولتی، مدیریت آن‌ها است. اما در سند دقیقاً نگاهی خلاف این موضوع وجود دارد و با نگاه خوش‌بینانه، پرداختن به موضوع مدارس دولتی و غیردولتی برابر است و با نگاه بدبینانه، کفه ترازو به سمت توجه بیشتر بر مدارس غیردولتی سنگینی می‌کند.

استفاده از نظرات 36 منتقد در بررسی و ترمیم سند تحول بنیادین

در طول بیش از یک دهه‌ای که از تصویب سند فعلی می‌گذرد، نظام آموزشی کشور، معلمان، دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران امر تربیت، اتفاقات مهم و اثرگذاری را از سر گذرانده‌اند. انتظار می‌رفت نسخه ترمیم‌یافته نگاهی جامع‌ به این مسائل و چالش‌ها داشته باشد. با این حال به‌نظر می‌رسد بسیاری از این تجربیات از دید نگارندگان نسخه ترمیمی مغفول مانده‌اند از جمله تجربه آموزش مجازی، تعلیم و تربیت کودک، تأمین و تربیت نیروی انسانی.

وضعیت کنونی تعلیم‌وتربیت کشور با وجود بسیاری از مسائل ریز و درشت، دارای چند مسئله و گلوگاه اساسی است که نسبت به سایر موارد اولویت دارند. موضوعاتی مانند مسئله «تربیت معلم»، «وضعیت مدارس دولتی عادی» و... را می‌توان از این قبیل مسائل برشمرد. علی‌رغم اینکه انتظار می‌رود نسخه ترمیم‌یافته خلأها و چالش‌های موجود در نسخه پیشین را با تاکیدات «کافی» و «مناسب» پوشش دهد، اما به نظر می‌رسد این نسخه به قدرکافی و مطلوب به این مسائل توجه نداشته است.

مشروح این گزارش را در اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویرجیل فن دایک بهترین هم تیمی‌اش در لیورپول را انتخاب کرد / فیلم
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • ابراز علاقه بایرن مونیخ به جذب فن‌دایک
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین