Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از روز جهانی جمعیت در کابل با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان و با حضور سفرا و خبرنگاران تجلیل شد. تاریخ انتشار: 09:01 - 23 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۷۴۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، از روز جهانی جمعیت در کابل با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان و با حضور سفرا و خبرنگاران تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق این گزارش، سخنرانان این مراسم اعلام کردند که جمعیت جهان در سال 1974 چهار میلیارد نفر بودکه در این مقدار در سال 2011 به بیش از 7 میلیارد نفر افزایش یافته است. 

افغانستان هم از جمله کشورهایی است که رشد جمعیت در این کشور به شدت در حال افزایش است، طبق گزارش ها در سال ۲۰۰۴ میلادی جمعیت افغانستان ۲۱.۶ میلیون نفر تخمین شده بود، اما تاسال ۲۰۱۸ این آمار با ده میلیون افزایش به 31 میلیون نفر رسیده است.

براساس این گزارش، اگر این وضع به این صورت ادامه داشته باشد، جمعیت افغانستان در سال 2050 دو برابر خواهد شد. 

میزان باروری هر زن در افغانستان ۵.۳ کودک گزارش شده در حالیکه این میزان در چین ۱.۶، ترکمنستان ۲.۱، ایران ۱.۹، پاکستان ۳ و تاجیکستان ۲.۸ کودک است.

طبق این گزارش ، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ میلادی، میزان تولیدات ناخالص داخلی افغانستان رو به افزایش بوده، اما  درآمد سرانه پس از سال۲۰۱۲ از ۶۴۱ دلار به ۵۲۰ دلار کاهش یافته است. یکی از دلایل عمدۀ کاهش در درآمد سرانه را رشد جمعیت افغانستان است.

وزیر اقتصاد در این مراسم گفت: با توجه به رشد سریع جمعیت این وزارتخانه در تلاش است تا با همکاری اداره آمار و نهاد بین المللی سیاست توازن جمعیت و رشد اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان روز جهانی جمعیت سیاست بین المللی تاجیکستان وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال