Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز و فردا وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شهرستان‌های منطقه سیستان به ویژه هامون و نیمروز شدت می‌گیرد و در مناطق مستعد موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: امروز و فردا وزش بادهای 120 روزه در شهرستان‌های منطقه سیستان به ویژه هامون و نیمروز شدت می‌گیرد و در مناطق مستعد موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی این شرایط جوی نامطلوب در محورهای مواصلاتی شمال استان احتمال اخلال تردد وجود دارد؛ در این مدت در زاهدان و سایر نقاط افزایش گرد و غبار و وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود هنگام وزش باد و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند تا به سلامت آنها آسیبی نرسد.

زاهدان| طوفان لحظه‌ای با سرعت 97 کیلومتر بر ساعت خاش را درنوردیدزاهدان| طوفان سیستان بیش از 200 نفر را روانه بیمارستان کردزاهدان| 10 هزار ماسک میان مردم طوفان‌زده سیستان توزیع شد

ملاشاهی با اشاره به اینکه امروز در نواحی مرکزی و جنوبی و فردا در مناطق جنوبی استان شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای به خصوص در بعد از ظهر مهیاست، ادامه داد: در پی این شرایط جوی توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد صاعقه و جاری شدن سیلاب موقت مردم از تردد و استقرار در مناطق مرتفع و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: در دو روز آینده سواحل شرقی دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج به 1.5 تا 2.5 و گاهی به 3 متر می‌رسد؛ در سواحل نیز وزش باد نسبتاً شدید سبب ریزش گرد و خاک خواهد شد؛ از این رو توصیه می‌شود احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک نیمه سبک و تفریحی بعمل آید و از شنا در سواحل خودداری شود.

انتهای پیام/ش

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

محسن حیدری اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد