Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش روزنامه کره هرالد، «کیم هیون چونگ» معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی که اخیراً با «چارلز کوپرمن» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن دیدار داشته است در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به منطقه خلیج فارس گفت: چنین بحثی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخشی از گفت وگوها در مورد خاورمیانه، تنگه هرمز و تبادل استانداردها بود، اما هیچ اشاره ای به افزایش نیرو در این منطقه صورت نگرفت.

به دنبال بالاگرفتن تنش میان کره جنوبی و ژاپن، معاون رئیس دفتر امنیت ملی کره جنوبی از روز چهارشنبه گذشته برای دیدار با مقامات آمریکایی در واشنگتن به سر می برد.

او پیشتر به خبرنگاران گفت که ایالات متحده پیشنهاد کرده است مذاکرات سه جانبه در سطح بالا برای کمک به حل اختلاف ارائه دهد، اما ژاپن هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

ژاپن هفته گذشته محدودیت هایی بر صادرات مواد اساسی مورد استفاده در ساخت صفحه گوشی‌های همراه به کره جنوبی اعمال کرد که کره جنوبی این محدودیت‌ها را مغایر اصول سازمان جهانی تجارت خواند.

به گفته صاحبنظران، مناقشه ژاپن و کره جنوبی نشأت گرفته از حکم سال گذشته دیوان عالی کره جنوبی است که به موجب آن، شرکت‌های ژاپنی به پرداخت غرامت به قربانیان کار اجباری در طول حاکمیت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ محکوم شدند.

ژاپن ضمن انتقاد شدید از این حکم، اعلام کرد، همه غرامت‌های آن طبق معاهده دولت به دولت د ر سال ۱۹۶۵ پرداخت شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تنگه هرمز خاورمیانه ریاست جمهوری ژاپن کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • لندر جان سخت ژاپن برای سومین بار روی ماه بیدار شد
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای