Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@05:55:46 GMT

ابعاد سیاسی حج منحصر به برائت از مشرکین نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۳۳۲۴

ابعاد سیاسی حج منحصر به برائت از مشرکین نیست

به گزارش ایکنا از قم، علی اکبر ضیایی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت امروز، 23 تیرماه در همایش تخصصی حج، انسجام اسلامی و آینده هم‌گرایی در جهان اسلام، گفت: اگر بخواهیم در عرصه‎های علمی و پژوهشی به موفقیت برسیم باید با نگاه جوان‌گرایی و هدفمند کار کنیم و تا زمانی که این نیروهای هدفمند و جوان به فعالیت می‎پردازند جای ناامیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بخواهیم اهداف عالی امام و رهبری را در زمینه گسترش و جهانی کردن انقلاب دنبال کنیم ناگزیر باید از جوانان حمایت کنیم.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حج دارای ماهیت سیاسی در کنار ماهیت عبادی است، تصریح کرد: در حج تنها بحث از سلطه و استکبار نیست بلکه یکی از ابعاد آن برائت از مستکبرین است ولی مباحثی چون مسائل زیست محیطی، انرژی جوانان، اشتغال و مسائل تربیتی و... جنبه سیاسی پیدا کرده‌ است.

ضیایی بیان کرد: زمانی که آمریکا از توافق‌نامه زیست محیطی پاریس خارج شد، همگان پیش‌بینی کردند که آمریکا به انزوا خواهد رفت؛ لذا این مباحث می‎تواند محور مهمی جهت اتحاد بیشتر جهان اسلام شود.

وی افزود: در این کنگره باید به مباحثی چون انرژی و جوانان، تهاجم فرهنگی، فرهنگ آلودگی، تربیت کودکان، شبکه‎های جهانی اینترنت و آسیب‎هایی چون آب که از مسائل مهم خاورمیانه است پرداخته‌ شود.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که بعد سیاسی حج همه این ابعاد را در خود جای می‎دهد و بعد سیاسی حج منحصر به مبارزه با استکبار نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم حج و زیارت ابعاد سیاسی حج برائت از مشرکین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون