Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، علیرضا نیکنام مدیر امور منابع آب تهران بزرگ، اظهار کرد: با تلاش کارشناسان حقوقی، همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی ۲ هفته گذشته یک دستگاه در حال حفاری توقیف و ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۲۸۴ متر و با دبی ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۶۷ هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ ادامه داد: طی این مدت در بخش آب‌های سطحی هفت مورد صدور اخطاریه و در بخش آب‌های زیرزمینی، یک مورد توقیف دستگاه حفاری، پنج مورد شناسایی چاه غیرمجاز و صدور اخطاریه و همچنین با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب سه دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.

بیشتر بخوانید: ضرورت تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز/ سدهای کشور در بارش های اخیر پُر آب شدند

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ در پایان تصریح کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

افت سطح آب های زیر زمینی با برداشت بی رویه آب از چاه های غیر مجاز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو انرژی آب وبرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان ظهر دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیش یابی نقشه های هواشناسی در اردبیل روری است تا اطلاع‌رسانی به ‌موقع به کشاورزان و عشایر درباره بارندگی‌ها انجام و امور آب در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها اقدام جامع انجام دهد.

وی با تقدیر از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر در روزهای آتی ضروری است تا بتوانیم بارندگی روزهای آینده را در مرکز و شمال اردبیل مدیریت کنیم.

میرجعفریان ادامه داد: با توجه به بارش‌های فصلی بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن اطلاع‌رسانی به‌ موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌ موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوط ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به ‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: ذخیره‌سازی ۳میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی انجام می شود.

میرجعفریان گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاکسازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌ گرفتگی ضروری است.

کد خبر 6098188

دیگر خبرها

  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • انسداد آزادراه تهران_ شمال در پی سیلاب و ریزش کوه