Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه بریتانیا و یکی از رقیبان نخست‌وزیری در حزب محافظه‌کار، اعلام کرده است که خبرنگاران، کاملا برای افشای اطلاعات سری صلاحیت داشته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش نیل باسو، معاون کمیسر پلیس لندن اعلام کرد که تحقیقات برای یافتن مظنون یا مظنونان افشای پیام‌های محرمانه کیم داروک، سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا آغاز شده است و در ادامه گفت که اگر فردی با دانستن جوانب افشای اطلاعات محرمانه، در آینده دست به انتشار محتوای این چنینی بزند، گناهکار محسوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال "جرمی هانت"، وزیر امور خارجه بریتانیا و رقیب بوریس جانسون در کسب مقام نخست‌وزیری، در پیام توئیتری خود آورده است: "افشای پیام‌ها، به روابط بریتانیا و آمریکا ضربه زد و باعث شد یک سفیر وفادار، کارش را از دست بدهد، بنابراین عامل افشا باید کاملا پاسخگو باشد؛ اما من از حق کامل نشریات در افشاگری، در صورتی دفاع می‌کنم که آن را دریافت کرده باشند و انتشار آن را به نفع عموم بدانند".

روز ششم ژوئیه، روزنامه دیلی میل بخش‌هایی از پیام‌های محرمانه کیم داروک را که به بریتانیا ارسال کرده بود منتشر کرد؛ وی در این پیام‌ها، کاخ سفید را "منحصرا ناکارآمد" نامید و هشدار داده بود که پرونده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به "رسوایی" ختم شود. "بی‌منطق"، "نامطمئن" و "بی‌کفایت" نیز از دیگر الفاظ وی در توصیف ترامپ بود.

روز چهارشنبه هفته پیش، یک روز پس از آنکه ترامپ در توئیت خود، داروک را "فردی بسیار احمق" خطاب کرد، وی از سمت خود استعفا داد. طبق گزارشات رسانه‌ها، دلیل استعفای کیم داروک، عدم دفاع قاطع بوریس جانسون از وی طی یک مناظره تلوزیونی بوده است که برای رقابت رهبری حزب محافظه‌کار برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بریتانیا آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان