Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:24:44 GMT

جزئیات نسخه جدید سایت شورای نگهبان تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۴۲۶۲

جزئیات نسخه جدید سایت شورای نگهبان تشریح شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، «علیرضا رضازاده» اظهار داشت: این هفته در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان قرار داریم، خبرنگاران حوزه شورا می‌توانند از طریق سامانه پیامکی به صورت لحظه‌ای خبرهای مهم شورای نگهبان را دریافت کنند.

رضازاده به رونمایی نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان اشاره کرد و بیان کرد: از ۱۵ تیرماه نسخه آزمایشی این پایگاه در حال بهره‌برداری است که از روز گذشته این پایگاه رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان راجع به نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی این شورا توضیح داد: نسخه جدید پایگاه اطلاع‌رسانی قسمت‌هایی از جمله سایت پژوهشکده شورای نگهبان، سامانه جامع نظرات شورای نگهبان که سامانه ارزشمند و مهمی است و قابلیت دسترسی به نظرات و مشروح مذاکرات شورای نگهبان، گزارشات مجمع مشورتی فقهی و حقوقی و همچنین فصلنامه دانش حقوق عمومی را دارد.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که ما در نسخه جدید داشتیم این بوده است که با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های طراحی سایت و بهینه‌سازی seo و همچنین بستر فنی سایت، دسترسی بهتری را برای مخاطبان هم از نظر جستجو و هم از نظر تفکیک‌بندی اخبار مرتبط با شورا داشته باشیم.

رضازاده با بیان اینکه در پایگاه اطلاع‌رسانی جدید صفحاتی برای دبیر و سخنگوی شورای نگهبان وجود دارد، افزود: در این صفحات اخبار، بیانیه‌ها، گفت و گو، گزارش‌های تصویری مرتبط با دبیر شورای نگهبان و همچنین اخبار مربوط به حوزه سخنگو به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در نسخه جدید صفحه اعضا را نیز داریم که ۶ فقیه و ۶ حقوقدان معرفی شده‌اند و رزومه‌ای از فعالیت‌های این بزرگواران و سوابق اجرایی وی برای مخاطبین عرضه شده است.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با اشاره به اینکه صفحه قانون اساسی نیز در نسخه جدید تعبیه شده است، خاطرنشان کرد: در این صفحه متن قانون اساسی جمهوری اسلامی و متن استفساریه‌ها که شورای نگهبان در خصوص اصول قانون اساسی تفسیر ارئه داده است و همچنین تقسیم‌بندی‌هایی از اصول قانون اساسی به همراه مستندات و همچنین قانون اساسی برخی کشورها ارائه شده است.

رضازاده عنوان کرد: صفحه اخبار انتخابات را نیز در این نسخه داریم که این صفحه از این پس مختص اخبار انتخاباتی خواهد بود و به صورت تفکیک شده برای سهولت دسترسی مخاطبان، اخبار، بیانیه‌ها و مطالب مرتبط با انتخابات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: صفحه انطباق قوانین نیز پیش‌بینی شده که آخرین نظرات شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی، اساسنامه‌های دولت به همراه ارائه مستندات مربوط به هر مصوبه منتشر خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان عنوان کرد: یک صفحه چند رسانه‌ای هم در این نسخه تعبیه شده که در این صفحه گزارش‌های تصویری از نشست‌های خبری گرفته تا سایر برنامه‌های شورای نگهبان به همراه طرح‌های گرافیکی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و مستندات تولیدی در زمینه‌های تاریخی و انتخابات قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: برای سالرزو تأسیس شورای نگهبان نیز اخیراً ویژه‌نامه‌ای به نام «چشم بینا» داخل سایت شروع به بارگذاری شده است.

رضازاده با اشاره به خبری جعلی مبنی بر حذف یک گزارش از آرشیو سایت شورای نگهبان که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: متأسفانه برخی برخوردهای غیرحرفه‌ای در دو، سه روز گذشته برای سوئیچ مطالب از یک سایت قدیمی با یک زیرساخت کاملاً متفاوت به یک سایت جدید و با یک تغییرات اساسی روبرو بودیم که قضاوت‌هایی شد و اخباری منتشر شد که واقعیت نداشت.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان تأکید کرد: دوستانی که کار فنی کرده‌اند، می‌دانند بعضی ملاحظات در این تغییر و سوئیچ اطلاعات طبیعتاً بوجود می‌آید که شاید بعضی از آن‌ها در نگاه اول قابل پیش‌بینی نباشد و بعضی هم کاملاً طبیعی است.

وی با بیان اینکه در پایگاه اطلاع‌رسانی جدید امکانی با عنوان سامانه نظرات مخاطبان فراهم شده است، بیان کرد: مخاطبان پایگاه اطلاع‌رسانی می‌توانند انتقادات، پیشنهادات، شبهات و سوالات جدی خود را در مورد شورای نگهبان در این سامانه ثبت کنند و ما حتماً بررسی خواهیم کرد و آن قسمت‌هایی که نیاز باشد به صورت تخصصی پاسخ داده شود در اختیار پژوهشکده یا کارشناسان حقوقی قرار داده می‌شود تا حتماً بررسی شده و به همراه پاسخ سوالات و شبهات، مطالب منتشر گردد.

رضازاده خاطرنشان کرد: وظیفه خود می‌دانم که از خبرنگاران حوزه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان تشکر ویژه‌ای داشته باشم و خواهش کنم که اگر نظری برای سایت وجود دارد به ما منعکس کنید تا از نظرات شما نیز بهره‌مند شویم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد. 

نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیت
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد