Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: پنج کوهنورد مفقود در منطقه دارآباد پس از 14 ساعت عملیات جست و جو در مسیری سخت عبور، پیدا و به پایین کوه منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایرنا، حسن فراهانی اظهارداشت: این افراد که (جمعه) مفقودی آنان اعلام شده بوند، توسط تیم امداد و نجات 6 نفره از پایگاه کلکچال به سلامت به پایین کوه انتقال یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی 2 کوهنورد دچار مصدومیت شده بودند.
نجات 4 گردشگر دیگر
فراهانی همچنین چهار نفر از شهروندانی که (جمعه) در مناطق گردشگری شمیرانات دچار حادثه شده بودند، توسط نیروهای هلال احمر این شهرستان نجات یافتند.
رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات در تشریح این حوادث صبح شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به دنبال دریافت گزارش مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات گلابدره منطقه دربند، تیم امداد و نجات کوهستانی به محل اعزام شد.
حسن فراهانی تصریح کرد: مصدوم که خانم 20 ساله‌ای بود در سقوط دچار مصدومیت در قسمت های گونه، پیشانی و شانه سمت راست شده بود که پس از اقدامات امدادی اولیه به پایین کوه منتقل و تحویل اورژانس شد.
وی ادامه داد: همچنین مردی 36 ساله که گزارش مصدومیت وی در منطقه شیرپلا، پایین‌تر از پناهگاه شروین دریافت شده بود نیز توسط 6 نفر از نجاتگران کوهستانی تحت عملیات امدادی اولیه قرار گرفت و در نهایت توسط بالگرد به بیمارستان میلاد انتقال یافت.
به گفته این مقام مسئول، پای این فرد دچار آسیب شده بود.
رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات همچنین از مسمومیت غذایی و ضعف و بی‌حالی 2 کوهنورد خانم دیگر در محدوده اوسون و کلکچال طی روز جمعه خبر داد و افزود: این افراد نیز پس از اقدامات اولیه امدادی به پایین کوه منتقل و پس از اخذ رضایت شخصی مرخص شدند.
فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.
شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس 112 جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کوهنورد جست وجو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد

مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح  آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیّران جمعیت هلال احمر استان تهران آغاز شد.

کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه  ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در این طرح اجرا می‌شود گفت: خیّرین موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

او افزود: روستا‌های تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستا‌های دارای تنش آبی هستند که در این طرح از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می‌شوند.  

کاووسی با بیان اینکه  با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از نعمت آب برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: برای تأمین اعتبار این طرح ۳۵ میلیارد ریال از سوی موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا سرمایه‌گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد