Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه اخیراً بخشنامه‌ای با رئیس مرکز ملی سمپاد تهیه‌کرده‌ایم و به مدارس ابلاغ خواهیم کرد، گفت: بر اساس این بخشنامه کلیه آزمون‌هایی مانند چرتکه و کانگورو و غیره که فقط روی تقویت قوای ذهنی کودکان تمرکز می‌کند و تربیت در آن مغفول است را غیرقانونی و ممنوع اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خانواده‌هایی تاکنون آگاهی نداشتند حتماً باید این مسیر تغییر کند. اگر مدرسه‌ای این آزمون‌ها را اجرا کند کار غیرقانونی انجام می‌دهد.

حکیم زاده درباره حجم و تنوع کتب درسی نیز اظهار کرد: اگر چارچوب برنامه درسی را مدنظر قرار دهیم، این امکان فراهم است که متناسب با آن در تکالیف کتب تنوع داشته باشیم و بررسی کنیم که آیا اهداف را پوشش می‌دهد یا خیر. در سند تحول پیش‌بینی‌شده که باید 20 درصد محتوا را در اختیار مدرسه بگذاریم. سال قبل طرح بوم اجرا شد؛ اما درباره چندتالیفی گامی برنداشته نشده است. 

معاون آموزش ابتدایی در ادامه اضافه کرد: حوزه‌های یادگیری و مفاهیمی داریم که باید به‌صورت تلفیقی آموزش داده شود. درحالی‌که به‌اشتباه برای هر موضوعی یک کتاب تألیف می‌کنیم. فرصت ما محدود است. کتاب رسانه، محیط‌زیست تألیف شده است؛ اما این‌ها باید از طریق همه حوزه‌های یادگیری پیگیری شوند. یا مفاهیم کتاب پژوهش و تفکر هم باید از طریق برنامه‌های درسی ادبیات، علوم  و ... دنبال شود.

 وی خاطرنشان کرد: به سمت منابع متنوع یادگیری در حال حرکت هستیم که در سند تحول هم تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری اشاره‌شده مثل پژوهش سراها و کانون‌ها که فضاهای یادگیری بیرون مدرسه هستند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات پوشش خانواده کودکان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا