Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@02:23:09 GMT

نرخ تورم در آمریکا افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۴۹۲۳

 به نظر می‌رسد انتظار برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و پدیدار شدن آثار تدریجی جنگ تجاری گسترده با چین، علاوه بر بازارهای مالی بر چشم‌انداز تورمی آمریکا نیز تأثیر گذاشته و تورم ماه ژوئن در این کشور رو به افزایش گذاشته است.

اخبار اقتصادی- در ماه ژوئن قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته در بخش‌های مسکن، خودروسازی و مراقبت‌های درمانی افزایشی و در بخش‌های مواد غذایی و سوخت بدون تغییر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر تورم پایین با وجود رشد اقتصادی خوب به یکی از معضلات بزرگ سیاست‌گذار پولی آمریکا تبدیل شده است و افزایش تورم می‌تواند خبر خوبی برای بانک مرکزی آمریکا تلقی شود که دست آن را برای اتخاذ سیاست‌های انبساطی باز می‌کند.

هسته تورمی آمریکا که تغییرات قیمتی بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمتی در آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، تا پایان دوازده ماه منتهی به ژوئن به ۲.۱ درصد افزایش یافته است و شاخص بهای مصرف کننده نیز برابر ۱.۶ درصد اندازه‌گیری شده است. تورم ماهانه نیز ۰.۳ درصد اندازه‌گیری شده است.

نکته جالب توجه تورم ماه ژوئن آمریکا مربوط به لوازم منزل است که با وجود ثبت تورم تنها ۰.۸ درصدی، بالاترین تورم این بخش در طول ۲۸ سال اخیر رقم خورده است. تحلیل گران معتقدند نرخ تورم ماه ژوئن تغییری در برنامه از پیش اعلام شده بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره ایجاد نخواهد کرد. یان شفردسون، تحلیل‌گر اقتصاد کلان در مؤسسه "پانتئون" گفت: این نرخ تورم مانع از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نخواهد شد اما احتمال کاهش بیش از ۰.۲۵ درصد بعید است.

متوسط نرخ تورم آمریکا از سال ۱۹۱۴ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۶ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ژوئن سال ۱۹۲۰ با ۲۳.۷ درصد و کمترین تورم به ثبت رسیده نیز متعلق به ژوئن ۱۹۲۱ با تورم منفی ۱۵.۸ درصد بوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کاهش نرخ بهره آمریکا نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت