Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مهمترین مسئولیت های طراحان گرافیست، که همیشه از آن به عنوان سخت ترین پروژه های خود نام می برند، طراحی لوگو و هویت بصری برند است. می توان به آن ها حق داد چرا که قرار است اولین برخورد موثر را برای مخاطبان برند رقم بزنند. ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ بازار نظرات - اخبار بازار -

یکی از مهمترین مسئولیت های طراحان گرافیست، که همیشه از آن به عنوان سخت ترین پروژه های خود نام می برند، طراحی لوگو و هویت بصری برند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توان به آن ها حق داد چرا که قرار است اولین برخورد موثر را برای مخاطبان برند رقم بزنند.

آنها باید تصویری بسازند که در عین سادگی، متمایز از رقبا بوده، مخاطبان را جذب و مفاهیم مشخصه برند را با خود حمل کند. خوب است بدانید که  طراحی لوگو  خوب و حرفه ای باید زیر 2 ثانیه قابل بازشناسی برای مخاطب باشد. بله واقعا کار آسانی نیست!

 

چرا لوگو و آرم در ماندگاری برند اثرگذار است

مغز انسان در هر ملاقاتی دو لحظه سرنوشت ساز را به خاطر می سپارد که پاک کردن آن تقریبا غیر ممکن است. اولین برخورد و آخرین برخورد.

این تجربه برای همه صاحبان برند اتفاق افتاده است. برخورد اولیه شما با شخصی که قرار است در جلسه ای با هم ملاقات کنید در نتیجه‌بخش‌بودن جلسه بسیار مهم و موثر است.

بیایید دو موقعیت متفاوت را با هم بررسی کنیم: اول اینکه در برخورد اول شما با شخصی ژولیده، نامرتب و بدقول مواجه می شوید یا اینکه طرف مذاکره کننده شما آنتایم، شیک و خوش عطر در جلسه حاضر می شود.

بله برخورد اول می تواند منجر به یک اعتمادسازی قوی و موثر شود. لوگو برند نیز در واقع همان چیزی است که ذهن مخاطب، اول از همه با آن روبرو می شود و در نهایت هم این نماد برند است که باید به خاطر سپرده شود.

گاها نداشتن آرم و لوگو بهتر از آن است که برند یک نماد بصری ضعیف، کپی و غیر اصولی برای خود انتخاب کند.

ولی اگر  طراحی لوگو حرفه ای  بر پایه اصول زیباشناختی و قوانین برندسازی داشته باشید می توانید گام بلندی در جهت موفقیت برندتان بردارید.

 

اصلا چرا طراحی لوگو یا تصویر برند مهم است؟

در جامعه‌ی اشباع شده از ارتباطات، مصرف‌کنندگان تعداد اندکی از ایده های کلامی را به یاد می آورند. جالب بدونید که بهترین راه رخنه در ذهن افراد به هیچ عنوان کلامی نیست بلکه کاملا تصویری است.

تصویر، ارتباطی احساسی با مخاطب برقرار می کند و همین کافیست برای اینکه در ذهن ماندگار شود. چیزی که برند به آن احتیاج دارد تصویری است که مفهوم کلامی هویت برند را تقویت کند. به گفته ال ریس، جایگاه برند یک مفهوم کلامی است. ابزاری که این کلام را به ذهن می چسباند تصویر است .

همین عناصر بصری هویت برند یعنی نماد، نوشتار برند، رنگ برند و ...هستند.جایگاه سازی می تواند توسط عناصر بصری برند انجام گردد.

تصویر توجه نیمکره راست مغز را به خود جلب می کند. در آن هنگام است که پیامی از نیمکره راست به نیمکره چپ ارسال می گردد و وادارش می کند به مفاهیم کلامی همراه تصویر توجه نماید.

 

مهم است اما نه هر تصویری!

آرم و  طراحی برند  باید بر اساس جوهره برند و یا شخصیت برند طراحی شود.در کنار لوگو، برای طراحی آرم و یا علامت برند از تصاویری استفاده می کنند که یا به فلسفه وجودی شرکت اشاره دارد و یا نشان‌دهنده یکی از ویژگی های برند است.

سه عنصر بسیار مهم شکل، رنگ و فرم برای انتقال هویت برند در نشان تجاری باید به کار گرفته شود تا مخاطب حس مورد نظر را از آن دریافت کند.

باید در نشانه برند توجه داشت که، هر تصویری نمی تواند اثرگذار واقع شود. چیزی که یک برند به آن شدیدا محتاج است تصویری است که مفهوم کلامی آن را تقویت نماید.

ساختن تصویری دوست داشتنی از برند در ذهن مخاطبان فقط به طراحی آرم و نشانه محدود نمی شود. مجموعه ای از ویژگی های یکپارچه برند است که می تواند جایگاهی معتبر در ذهن مخاطبان پدید آورد. جذابیت  آوایی نام، مرتبط و یا غیر مرتبط بودن نام، طول اندازه واژه های نام برند و ... همه و همه می توانند در خروجی یک لوگو خوب و ایده آل اثرگذار باشند.

 

برخی ویژگی های یک لوگو خوب

همانطور که می دانید کلمه برند از واژه اسکاندیناوی قدیم به معنای داغ کردن و سوزاندن می آید به این خاطر که دامداران برای متمایز کردن دام های خود از دام های دیگران علامت مشخصی روی بدن آن ها داغ می کردند.

پس یک نماد بصری خوب و ایده آل در درجه اول باید متمایز از رقبا باشد تا بتوان مفهوم برند را به آن اتلاق کرد. این قانون برندسازی است که متمایز بودن بر زیبایی مقدم است.

آرم و نشان تجاری باید بسیار ساده باشد. سادگی یک لوگو در شلوغی تبلیغات امروز می تواند یک سرمایه عظیم برای صاحب برند تلقی گردد.

اگر نماد برند در کنار تمایز و سادگی با خود مفهومی تک واژه را حمل کند به یک هویت بصری ضد گلوله تبدیل می شود که رقبا تاب مبارزه با آن را نخواهند داشت. این ایده تک واژه باید در راستای جوهره برند تعبیه گردد و با واژه های ساده قابل صدا زدن باشد. مانند ستاره سه پر مرسدس بنز و یا ...

 

 

نمونه هایی از برخی برندهای بزرگ

مثلا بطری کمر باریک کوکاکولا به عنوان نماد تصویری این برندِ 70 میلیارد دلاری، ایده بصری است که مفاهیمی همچون اعتماد و اصالت یک محصول قدیمی را با خود حمل می کند.

یا لوگوی برند رالف لورن که یک چوگان باز را نشان می دهد کاملا هماهنگ با ایده کلامی این برندِ سطح بالاست. شعار تبلیغاتی این نام تجاری این است: برندی که چوگان بازها می پوشند . چوگان بعد از قایقرانی شاید گرانترین ورزش به حساب می آید.

اثرگذار بودن نماد یک برند را در مقایسه با برندهای رقیب می توان ارزیابی نمود. مثلا یک نمونه ضعیف در حوزه تولید لوازم ورزشی نماد بصری برند ریباک است. شکلی کاملا انتزاعی و مبهم. ضعف این لوگو دقیقا در مقابل پیشرو بازار کاملا ملموس است. آرم نایکی چه می گوید، نمادی بسیار ساده و جذاب. دهن کجی نایکی فقط نمی گوید نایکی، می گوید برند پیشرو.

 

تصویر برند و ادراک بصری از نام تجاری شما، موضوع بسیار مهمی است که تنها شرکت های باهوش اما محدودی اهمیت مسأله را درک می کنند و لوگو را به عنوان عصاره و درون مایه برند خود می بینند.

 

به عنوان کلام آخر این موضوع را خاطر نشان می کنیم که واژه هایی که خوانده می شوند باید توسط مغز به عناصر شنیداری تبدیل شوند تا بتوان آن ها را فهمید این خود اندکی زمان می برد .اما تصاویر ساده در لحظه شناخته می شوند. این است راز قدرت تصویر در برابر کلام. ما توصیه می کنیم که هر نام تجاری برای به یادسپاری بهتر مخاطبان از نماد ترکیبی به عنوان لوگو استفاده کند. ترکیبی از تصویر و نوشتار تا بتواند از جلوه ای معتبر برخوردار گردد.

بخش دیگری از اقلام مهم هویت بصری برند بروشور و کاتالوگ های تبلیغاتی است. ما در مقاله کاربردی  6ترفند کاربردی در طراحی کاتالوگ های تبلیغاتی  به نکاتی موثر و عملیاتی برای جذابیت این رسانه چاپی اشاره نموده ایم. پیشنهاد می کنم این مقاله را دنبال کنید.

انتهای پیام/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط تسنیم تأیید و یا رد نمی‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

R1234/P/S1407/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رپورتاژ آگهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم وفناوری آنا، زمانی می توان گفت یک پنجره بهترین کیفیت را دارد، که علاوه بر کیفیت بالای پروفیل، تمامی قطعات آن با کیفیت باشند. آشنایی با مارک خوب پنجره دوجداره کمک می کند تا بتوانید انتخاب خود را با اطمینان بالا انجام دهید و بابت هزینه پرداختی، از کیفیت آن مطمن باشید. فراساخت پایدار انواع مارک پنجره یو پی وی سی را با بالاترین کیفیت و متریال مونتاژ و  نصب می کند. 

7 تا از بهترین مارک پنجره دوجداره 1. برند هافمن

در جواب این سؤال که بهترین برند پنجره دوجداره upvc کدام است باید بگوییم که بهترین برند پنجره دوجداره در ایران، برند هافمن است. برند هافمن به نسبت قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده، از کیفیت مناسبی برخوردار است. این برند در سال 1386 کار خود را در کشور ایران آغاز کرده و دارای استانداردهای جهانی و فناوری روز دنیا است.

پروفیل‌های هافمن در هر مرحله از تولید از نظر مقاومت در برابر ضربه، میزان مقاومت در برابر گرما و سرما و... تست و بررسی می‌شوند. این نوع پروفیل عایق بسیار خوبی در برابر صدا، حرارت و گرد و غبار است. همچنین مقاومت بالایی در مقابل تغییرات دمایی، آلودگی، تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت دارد و به همین دلیل برای انواع شرایط آب و هوایی مناسب می باشد.

2. برند وین تک

برند وین تک، یکی از برندهای مطرح و قدیمی در زمینه تولید پروفیل و پنجره‌های دوجداره است که در سطح جهانی به عنوان بهترین برند درب و پنجره دوجداره شناخته می‌شود. پروفیلهای upvc وین تک در ۳ قاره جهان و ۸ کشور تولید و به ۵۴ کشور جهان صادر می شوند. محصولات این برند با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و بهترین مواد اولیه تولید شده و از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشند.

 برند وین تک در تولید محصولات خود توجه ویژه‌ای به سازگاری با محیط زیست دارد به همین دلیل از مواد قابل بازیافت برای تولید درب و پنجره های خود استفاده می‌کند.

3. برند ویستا وست

ببهترین مارک پنجره دوجداره از دید بسیاری از کاربران متعلق به برند ویستا بست می باشد. این برند جز اولین شرکت‌های تولید کننده پروفیلupvc است که فعالیت خود را از سال 1386 شروع کرده و ظرف مدت 3 سال لقب بزرگترین تولیدکننده پروفیل upvc را به خود اختصاص داد‌‌.

این برند تنها دارنده گواهینامه استاندارد RAL آلمان در ایران که این موضوع نشان‌دهنده سطح بالای کیفی پروفیل های ویستابست می باشد. از مشخصات پنجره‌های دوجداره ویستابست می‌توان به عایق بسیار خوب صوت و حرارت، استحکام و مقاومت بالا در برابر حرارت و نور خورشید ، ثبات رنگ،دوام و طول عمر طولانی و... اشاره کرد. برای ارتباط با نصاب پنجره دوجداره با کارشناسان فراساخت پایدار در ارتباط باشید.

4. برند آک پروفیل

با توجه به اینکه بازار استفاده از پنجره های دوجداره در ایران روز به روز در حال گسترش است در سال 1388 مجموعه آک پروفیل فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل  upvc در استان گلستان آغاز نمود.

شرکت تولید کننده پروفیل های UPVC‌ آک پروفیل محصولات خود را با بالاترین استاندارهای ملی تولید می نماید. یکی از دلایل محبوبیت آن نیز کیفیت بالا در کنار رعایت استانداردهای لازم در تولید پروفیل های دوجداره می باشد.

5. پروفیل کادوس

پروفیل کادوس نیز توسط شرکت آک پروفیل تولید می شود. 

6. برند انزو

اگر قصد خرید پنجره Upvc را دارید قطعا نام پنجره انزو به گوشتان خورده است. انزو یکی از برترین برند های تولید کننده پروفیل یو پی وی سی در سطح کشور می باشد که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز نمود و به زودی توانست سهم بسزایی از بازار پنجره و پروفیل را به خود اختصاص دهد.

محصولات این برند توانایی رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارند و نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت مناسب تری هم دارند. این پنجره با داشتن عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب، کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد. همچنین، طراحی زیبا و مدرن آن، زیبایی دکوراسیون منزل شما را دوچندان می‌کند.

7. پروفیل آک وین

اکووین یکی از برندهای تازه تاسیس است که به دلیل کیفیت بالای پروفیل‌ها و قیمت مناسبش خیلی زود توانسته است جزو پر فروش‌ترین و بهترین برندهای پنجره دوجداره قرار گیرد.

اکووین از مواد باکیفیت و فناوری پیشرفته در ساخت پنجره‌های خود استفاده می‌کند. طراحی مدرن و زیبایی که در پنجره‌های اکووین دیده می‌شود، آن‌ها را برای استفاده در ساختمان‌های مختلف، مناسب می‌سازد.

7. آرکاوین

این برند با کمک نرم افزار های لازم شبیه سازی را انجام می دهند سپس آن را اجرا می کنند.

بهترین برند پنجره دوجداره را از کجا بخریم؟

در این مقاله شما را با بهترین برندهای پروفیل upvc آشنا نمودیم. خوب است بدانید که علاوه بر کیفیت پروفیل مصرفی اینکه پروسه تولید پنجره با استفاده تجهیزات مدرن و پیشرفته و به کارگیری نیروهای مختصص انجام شود هم اهمیت زیادی دارد.

از این رو می‌توانید ساخت درب و پنجره دوجداره خود را به مجموعه فراساخت پایدار بسپارید. این مجموعه برای ساخت درب و پنجره دوجداره از بهترین برندهای پروفیل upvc موجود در بازار استفاده می‌کند و در نهایت محصولات باکیفیتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

جهت استعلام قیمت پنجره upvc و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن 02188612071 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده