Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@04:28:33 GMT

چگونه صورتی مثل آینه داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۵۱۰۳

چگونه صورتی مثل آینه داشته باشیم

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ زنجبیل یک مده غذایی با طبع گرم است که به عنوان یک ادویه مشهور و ماده شفابخش از قرن ها پیش مورد استفاده قرار می گرفته است، این اکسیر شفا بخش دارای خواص متعددی است که از جمله ان می توان به برطرف کننده‌ درد عضلات، ضد تهوع، کاهش چشمگیر قند خون و خطر بیماری‌های قلبی، کمک به درمان سوء هاضمه‌ی مزمن،  کاهش دردهای قاعدگی و کاهش کلسترول اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیشتر افراد از خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی زنجبیل با خبر هستند اما جالب است بدانید زنجبیل افزون برخواص ذکر شده به زیبایی پوست و مو کمک می کند و درمان شوره، لایه‌برداری پوست، رشد بیشتر موها و جوانی پوست نیز موثر است.

زرد چوبه نیز ادویه دیگری است که درای خواص ضد التهابی ، ضد سرطان، از بین برنده ورم مفاصل و بهبود دهنده سلامت قلب و عروق است اما خواص مفیدی برای زیبایی پوست و مو دارد که از جمله آن می توان تاخیر در پیری و جوان ماندن،  درمان آکنه و خشکی پوست، کاهش چین و چروک، بهبود سوختگی و التیام زخم ، درمان رنگدانه های پوستی، درمان ترک کف پا، جلوگیری از ریزش مو، کمک به درمان شوره و کاهش برنزه شدن پوست و استفاده به عنوان کرم شب اشاره کرد.

چای زنجبیل و زرد چوبه برای درمان جوش

مطلب پیشنهادی:

در برخورد با فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی چه می‌کنید؟

مصرف نوشیدنی‌های قندی سرطان‌زا هستند نه؟

تقویت هوش کودک با این روش جالب

چرا گرما عصبانیم می کند؟

چای زنجبیل و زرد چوبه با حذف سمومی که باعث ایجاد جوش یا آکنه می‌شود به زیبایی پوست شما کمک می‌کند.

مواد تشکیل دهنده

یک عدد ریشه زنجبیل

پودر زرد چوبه یک قاشق چای خوری

آب یک عدد لیمو

یک قاشق چای خوری عسل

یک فنجان آب( 250 میلی لیتر)

دستورالعمل آماده سازی و طرز استفاده

آب را در یک کتری بجوشانید وقتی آب به نقطه جوش رسید ریشه زنجبیل را پوست کرده و به آن اضافه کنید سپس پودر زرد چوبه را به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید این ترکیب را برای 15 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید و در نهایت آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید. برای رفع جوش و آکنه از پوست سه بار در روز چای زنجبیل و زرد چوبه را بنوشید.

اسموتی شاداب کننده پوست و ضد جوش

ترکیب زنجبیل ،‌ پرتقال و هویج خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به حذف رادیکال‌های آزاد و از بین رفتن جوش کمک می‌کنند.

مواد تشکیل دهنده

یک عدد ریشه زنجبیل

یک عدد پرتقال

سه عدد هویج

دستورالعمل آماده سازی و طرز استفاده

پوست زنجبیل و پرتقال و هویج را بگیرید و سپس آنها را با یکدیگر در مخلوط کن بریزید و اسموتی حاصل از این ترکیب را در یخچال نگهداری و روزی یکبار بنوشید.

اسموتی زنجبیل، پرتقال و هویج خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به کاهش جوش و زیبایی پوست کمک می‌کند.

نوشیدنی زیبا کننده پوست

ترکیب شیر با زنجبیل به شادابی و روشنی پوست کمک می‌کند.

مواد تشکیل دهنده

یک لیوان شیر

یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل (15گرم)

دستورالعمل آماده سازی و طرز استفاده

یک قاشق غذاخوری زنجبیل را به شیر اضافه کنید وخوب آن را هم بزنید و روزانه یکبار این نوشیدنی را بنوشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست چای سلامت قلب مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت و فرزندآوری در کشور و استان قم گفت: علاوه بر تلاش برای افزایش جمعیت، باید از اتفاقاتی همچون سوانح رانندگی و ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر که باعث کاهش جمعیت می‌شود نیز جلوگیری کرد. - اخبار استانها -

مهدی مصری به خبرنگار تسنیم در قم گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع جوانی جمعیت در کشور دارد باید ابتدا فرهنگ‌سازی و نگرش همکاری در ما نهادینه شود.

وی با تاکید بر اصلاح رویکرد بازدارنده گذشته از نگاه دولت و وزارت بهداشت در زمینه‌ جوانی جمعیت افزود: جمعیتی که به سمت پیری می‌رود، پیشرفت و توانمندی خاصی نخواهد داشت؛ در سطح  جوانی جمعیت باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و تاکنون مجلس توانسته قانون را اصلاح کند، قانون جوانی جمعیت را نهادینه کرده و نگاه دولت و وزارت بهداشت و مردم را به عواقب پیری جمعیت که شامل عدم پیشرفت کشور، مشکلات معیشتی، فرهنگی و... خواهد بود، جلب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره  به آمار بالای حوادث تصادفات جاده‌ای و نقش آن در کاهش جمعیت گفت: آمار بالای تصادفات، نشان دهنده لزوم اهمیت فرهنگ‌سازی انسانی و پیگیری دستگاه‌های نظارتی‌ است، ما باید علاوه بر فرهنگ سازی، بتوانیم زیرساخت ها و تسهیلات لازم در حوزه بیمارستانی، بهداشت و درمان را اصلاح کنیم و در بحث جاده سازی، فرهنگ ترافیک، خودروسازی و ... کارهایی در جهت رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی عنوان کرد: پیشگیری قاعده‌مند از بیماری‌های غیرواگیر و اصلاح سبک زندگی، جمعیت موجود را حفظ و مانع از بین رفتن جمعیت جوان کشور می‌شود.

وی با اشاره به کارهای خوب دولت در حوزه حمایت از زوج‌های نابارور تصریح کرد: دولت با ایجاد صندوق صعب‌العلاج، درمان ناباروری را در دستور کار بیمه‌ها قرار داده است، ضمن اینکه خدمات سطح یک و دو و سه با فراهم آوردن نیروی انسانی و ملزومات در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تجهیز زیرساخت‌های استان در زمینه درمان مستقل را نیز مهم دانست و گفت: جذب نیروهای جدید انسانی و برگزاری دوره های تخصصی هیئت علمی، استقلال درمانی استان را بالا می‌برد.

وی با اشاره به افزایش فرزندآوری در قم با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط تیم‌های بهداشت و درمان و سلامت افزود: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال 1401، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصری با بیان اینکه برای موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام داد، عنوان کرد: در راستای فرزندآوری اقداماتی توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان قم انجام‌ شده که می توان به برپایی میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در هر هفته در محل برگزاری نماز جمعه قم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در مناسبت‌ها و جشن های عمومی به مردم مشاوره فرزندآوری و باروری سالم ارائه می دهند.

به گزارش تسنیم، استان قم از نظر جمعیتی، رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است و از نظر توزیع سالمندان بالای 60 سال براساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار در رتبه 26 قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید