Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@12:04:56 GMT

مرکل تا دو سال دیگر می ماند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۵۱۶۵

مرکل تا دو سال دیگر می ماند؟

بعد از 14 سال حکومت در آلمان و دو سال مانده به موعدی که آنگلا مرکل وعده داده است تا برای همیشه از مقام صدراعظمی این قدرت اروپایی خداحافظی کند، مساله سلامتی این سیاستمدار آلمانی به سوژه اصلی رسانه‌های این کشور تبدیل شده است؛ مساله‌ای که ممکن است زودتر از موعد به کار قدرتمندترین زن دنیا پایان دهد.


به گزارش صدای ایران از مهر، هرچند مرکل و اطرافیانش به رسانه‌ها اطمینان داده‌اند که وضعیت جسمی او برای ادامه کار مساعد است، اما بعد از آنکه چهارشنبه هفته گذشته، صدراعظم آلمان برای سومین بار در برابر دوربین‌های تلویزیون به رعشه افتاد، نگرانی‌ها در مورد وضعیت جسمی او و توانایی‌اش برای ادامه کار در آلمان افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال این است که بعد از تکرار این رعشه‌های واضح، آیا آنگلا مرکل همچنان توانایی رهبری بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را دارد یا نه؟ آنگلا مرکل تاکنون سه بار حین مراسم عمومی در حالی که ایستاده بود به لرزه افتاده است، هرچند که او در هر سه رویداد، با وجود لرزش بدنش تلاش کرد تا پایان مراسم خود را کنترل کند و در برابر خبرنگاران تاکید کرد که مشکل خاصی ندارد. تازه‌ترین نمونه از این لرزش‌ها چهارشنبه هفته پیش و در مراسم استقبال رسمی از رییس‌جمهور فنلاند اتفاق افتاد و یک روز بعد مرکل تصمیم گرفت برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در برابر رسانه‌ها برای مراسم استقبال رسمی از نخست‌وزیر جدید دانمارک، بر خلاف پروتکل‌های تشریفاتی به صورت نشسته به سرود ملی ادای احترام کند. هنوز هیچ گزارش رسمی از دلیل لرزش‌های جسمی صدراعظم آلمان منتشر نشده و مشخص نیست که او گرفتار بیماری حادی شده است یا نه. اما انتشار تصاویر او در حال لرزیدن در رسانه‌های آلمان باعث گمانه‌زنی‌هایی در مورد وضعیت رهبری این کشور، دوسال مانده به انتخابات شده است. به نوشته رسانه‌های انگلیسی، گروه از اعضای اتحادیه دموکرات مسیحی، حزب حاکم در آلمان، در حال گمانه‌زنی در مورد جانشینی رهبر جدید حزب، آنگرت کرمپ-کارنبائر، به جای او قبل از برگزاری انتخابات هستند. اما مرکل همچنان تاکید دارد که سالم است و مشکلی در انجام وظایفش ندارد.

سلامتی مرکل به خودش مربوط است
یک نظرسنجی جدید در میان شهروندان آلمانی نشان می‌دهد که اکثریت شهروندان این کشور همچنان نسبت به بیماری و لرزش‌های پیاپی صدراعظم این کشور در مراسم رسمی، نگرانی ندارند. بر اساس گزارشی که آوگسبورگ آلگماینه منتشر کرده است 59 درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی این روزنامه تاکید کرده‌اند که ضرورتی به انتشار اطلاعات شخصی در مورد سلامتی آنگلا مرکل وجود ندارد. در برابر 34 درصد از شهروندان معتقدند که دولت باید در مورد وضعیت سلامتی آنگلا مرکل گزارش بدهد. به نوشته این روزنامه، در میان افرادی که به حزب راست‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان رای داده‌اند، تعداد افرادی که خواهان اطلاعات بیشتر از وضعیت سلامتی مرکل هستند به شکل چشمگیری بیشتر است و 65 درصد از رای‌دهندگان به این حزب افراطی خواهان اطلاع دقیق از وضعیت جسمی صدراعظم شده‌اند.

وضعیت صدراعظم را سانسور نکنید
اما بیلد، پرتیراژترین روزنامه آلمان به‌شدت نسبت به بی‌عملی حزب حاکم در مورد وضعیت سلامتی صدراعظم اعتراض کرده است. بیلد روز جمعه در گزارشی نوشت که حزب حاکم، وضعیت سلامتی آنگلا مرکل را «سانسور» کرده است. در گزارشی که در پایگاه اینترنتی بیلد منتشر شده است، روزنامه بیلد می‌نویسد: «خیلی تعجب‌آور است که اتحادیه دموکرات مسیحی جوری رفتار می‌کند که انگار سه حمله لرزه برای آنگلا مرکل هیچ‌گاه اتفاق نیفتاده‌اند.» بیلد نوشته است که مساله سلامتی صدراعظم آلمان به یک «تابو» در حزب حاکم تبدیل شده است و هیچ‌کس جرات نمی‌کند در مورد آن صحبت کند. به نوشته این رسانه آلمانی، در هیچ‌یک از بولتن‌های خبری که به صورت روزانه در اختیار رهبران حزب قرار می‌گیرد کوچک‌ترین اشاره‌ای به این حملات نشده است و هیچ‌یک از بازخوردهای آن در بولتن داخلی حزب بازنشر نمی‌شود. بیلد می‌نویسد: «هرچند این بحران رمزآمیز لرزه‌ها، اصلی‌ترین موضوع بحث رسانه‌های آلمان است، اما مقام‌های حزب حاکم آن را به صورت پیوسته در گزارش به رهبران سانسور می‌کنند.»

بیلد در یادداشتی دیگر که در نسخه چاپی روز جمعه این روزنامه منتشر شده است، نسبت به سفرهای متعدد آنگلا مرکل اظهار نگرانی کرده است و می‌گوید: «صدراعظم نشسته، وقتی تو را نشسته در مراسم استقبال از نخست‌وزیر دانمارک دیدم دلم شکست.» فرانتز جوزف واگنر در این یادداشت می‌نویسد: «ما شاهد فردی هستیم که اراده دارد قدرتمندانه بایستد، اما می‌لرزد و می‌لرزد.» نویسنده روزنامه بیلد همچنین اشاره می‌کند که آنگلا مرکل در آستانه 65 سالگی از ابتدای سال 2019 تاکنون به 21 سفر خارجی رفته است، تعداد سفرهایی که از همه همتایان اروپایی جوان‌ترش بیشتر است. این نویسنده اشاره می‌کند که امانوئل ماکرون 41 ساله در طول هفت ماه گذشته فقط 17 سفر خارجی انجام داده است و ترزا می ‌62ساله، نخست‌وزیر بریتانیا فقط 16 سفر خارجی در سال جاری میلادی داشته است.

احتمال کناره‌گیری زودهنگام
همزمان گزارش‌هایی در مورد کناره‌گیری زودهنگام آنگلا مرکل از مقام خود منتشر شده است. روزنامه دیلی‌میل انگلیس در گزارشی به نقل از یک عضو کمیته اجرایی اتحادیه دموکرات مسیحی می‌نویسد از هم‌اکنون بحث در مورد انتقال قدرت زودهنگام در آلمان آغاز شده است. بر اساس این گزارش اعضای حزب در مورد احتمال جانشینی زودهنگام آنگرت کرمپ-کارنبائر به جای مرکل در مقام رهبری حزب رایزنی کرده‌اند. کرمپ-کارنبائر از زمستان پارسال به عنوان جانشین مرکل در رهبری اتحادیه دموکرات مسیحی انتخاب شد و قرار است بعد از پایان دوره صدراعظمی آنگلا مرکل در سال 2021، نامزد حزب برای صدراعظمی شود. اما نشانه‌های اخیر از بیماری احتمالی صدراعظم، باعث شده است که گروهی از اعضای حزب گزینه جانشینی زودهنگام او را پیشنهاد دهند.

آنگلا مرکل، بعد از سومین حمله لرزه در برابر دوربین‌های تلویزیونی به رسانه‌های آلمان گفته است که نسبت به شرایط خود کاملا آگاه است و اجازه نمی‌دهد که مساله‌ای جلوی انجام مسوولیت‌هایش را بگیرد. مرکل روز پنجشنبه بعد از دیدارش با مته فردریکسن، نخست‌وزیر جدید دانمارک که بر خلاف پروتکل‌های تشریفاتی، مراسم احترام به سرود ملی آن به صورت نشسته برگزار شد به رسانه‌ها گفت: «به شما اطمینان می‌دهم که نخست از مسوولیت‌هایی که در این مقام بر عهده من است با خبرم و تاجایی که به سلامتم مربوط می‌شود از پس آنها بر می‌آیم. دومین مساله این است که به عنوان یک آدم ترجیح می‌دهم که سالم باشم و در نتیجه قطعا حواسم به سلامتی خود هست.»

سانجای گوپتا، خبرنگار ارشد سرویس سلامت شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌نویسد: «نه مرکل و نه پزشکانش ممکن است که حتی از دلیل اصلی لرزه‌های اخیر او بی‌خبر باشند. امکان دارد که مرکل خودش به تازگی با این نشانه‌ها مواجه شده‌باشد و در حال مشورت با پزشکان برای تشخیص بیماری و احتمالا استفاده از داروهای مختلف برای حل آن باشد.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مرکل لرزش بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین سفیر آلمان را احضار کرد

سفیر آلمان در چین روز گذشته در پی دستگیری چند مظنون به جاسوسی برای پکن به وزارت خارجه این کشور احضار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشترن"، پس از دستگیری چهار مظنون در آلمان به اتهام جاسوسی برای چین، سفیر آلمان در پکن احضار شد. پاتریشیا فلور، سفیر آلمان روز پنجشنبه در سرویس پیام کوتاه ایکس نوشت: وی امروز به وزارت خارجه احضار شد.

وی تاکید کرد: این "یک حرکت بسیار روشنگرانه" بود، اما حداقل فرصت خوبی برای توضیح چند چیز بود. فلور ادامه داد: ما جاسوسی در آلمان را تحمل نمی‌کنیم.

چهار شهروند آلمانی در ابتدای هفته به اتها جاسوسی برای چین بازداشت شدند. مورد بازداشت جیان جی، کارمند ماکسیمیلیان کرا، کاندیدای برتر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا، ، به ویژه برجسته است. به گفته دادستان کل فدرال، جیان متهم است که به عنوان مامور یک سرویس مخفی خارجی در یک پرونده بسیار جدی عمل کرده است.

سفارت چین در آلمان اخیرا اتهامات جاسوسی مقامات امنیتی آلمان علیه این کشور را رد کرده و آن را اقدامی برای بدنام کردن پکن دانست.

سفارت چین در رابطه با دستگیری اتباع آلمانی به اتهام انجام خدمات مخفی و جاسوسی برای چین گفت: ما از طرف آلمانی می‌خواهیم که از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن این کشور دست بردارد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان یکی از دستگیر شدگان را متهم می کند که به اطلاعاتی در مورد فناوری های نوآورانه ای دست یافته است که می تواند به نمایندگی از چین مورد استفاده نظامی قرار گیرد. گفته می شود او برای این منظور از یک زوج آلمانی استفاده کرده است. هر سه مظنون متهم به عمل به عنوان مامور سرویس مخفی و نقض قانون تجارت خارجی هستند.

دادستان کل فدرال آلمان در کارلسروهه در این باره گفت: این پرونده شامل پروژه‌های تحقیقاتی می‌شود که می‌توانند به ویژه برای گسترش قدرت رزم دریایی چین مفید باشند.

دادرسی علیه سه مظنون بر اساس یافته های اداره فدرال برای حفاظت از قانون اساسی است. در جریان این دستگیری ها، منازل و محل کار آنها تفتیش شد. قانون جزا جریمه نقدی یا حبس تا پنج سال را برای جرم ایفای نقش به عنوان مأمور سرویس مخفی و در موارد خاص به مجازات حبس تا ده سال پیش بینی کرده است.

بعد از آن رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دادستان کل فدرال آلمان جیان جی، دستیار نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا راهم با اتهامی مشابه بازداشت کرده است.

وی به عنوان دستیار ماکسیمیلیان کرا، نماینده پارلمان اروپا از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان کار می کند و گفته می شود که در بروکسل و درسدن زندگی می کند. بازرسان بر این باورند که وی در این نقش اطلاعاتی را از عملیات پارلمانی به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) مخابره کرده است. بخصوص آنها او را به جاسوسی از اعضای مخالف چین در آلمان متهم می کنند.

در انگلیس نیز یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده اند.

این مردان متهم به جاسوسی برای چین که 29 و 32 ساله هستند قرار است امروز جمعه در دادگاه لندن حاضر شوند.

واحد ضد تروریسم پلیس بریتانیا مسئول پرونده‌های جاسوسی در سپتامبر 2023 اعلام کرد که این دو مرد را در ماه مارس دستگیر کرده است. گزارش‌های رسانه‌ای در آن زمان می‌گفتند که یکی از این دو مرد در حالی که به عنوان دستیار پژوهشی در پارلمان کار می‌کرد، با اعضای حزب محافظه‌کار حاکم، از جمله تام استیمهات، وزیر امنیت، در تماس بوده است. با این حال، گفته می‌شود که استیمهات تنها با مظنون تماس محدودی داشته است، آن هم در دوره قبل از تصدی پست وزیری او.

این پرونده در ماه سپتامبر نیز باعث تنش‌های دیپلماتیک شد. ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پکن را به «دخالت» در دموکراسی پارلمانی در پرتو تحقیقات در این باره متهم کرد. چین با عصبانیت واکنش نشان داد و «قاطعانه» اتهامات جاسوسی را رد کرد.

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلماناقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • اردوی یک هفته‌ای والیبال ایران در برزیل و ژاپن
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس