Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@11:30:48 GMT

امضاء یک تفاهم‌نامه برای توسعه فضای سبز

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۵۳۷۰

امضاء یک تفاهم‌نامه برای توسعه فضای سبز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از امضا تفاهم‌نامه توسعه فضای سبز با پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه اقدامات لازم برای کاشت نهال و بذرکاری گونه‎های مقاوم به خشکی در اراضی در اختیار پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور از پاییز امسال آغاز می‎شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیرو دستورالعمل توسعه فضای سبز باید میانگین سرانه‌ها افزایش یابد، اما با توجه به اینکه زمین‌های داخل شهر برای توسعه فضای سبز بسیار محدود است، سازمان پارک‌ها و فضای سبز رویکرد استفاده از زمین‌هایی که در اختیار شهرداری نیست را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال گذشته رایزنی‌های لازم و نشست‌های تخصصی با مسئولان هوانیروز انجام و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای با مرکز آموزش هوانیروز ارتش در خصوص کاشت درخت و توسعه فضای سبز عرصه‌های در اختیار آنها امضا شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تعهد دارد تمام اقدامات تخصصی و کارشناسی را ارایه و گونه‌های گیاهی را به صورت نهال‌های دیم در عرصه‌های پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور کاشت کند.

وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان همچنین آموزش نیروهای معرفی شده از سوی پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور را در زمینه مباحث گیاه‌شناسی و نگهداری از درختان و گونه‌های مقاوم به کم آبی بر عهده گرفته است.

مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: در راستای تفاهم‌نامه امضا شده، پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور نیز موظف شد تا در خصوص تامین ماشین‌آلات، بسترسازی کاشت و نگهداری، همچنین تامین نیروهای کارگری مورد نیاز و نیروهای کارشناسی آموزش پذیر اقدام کند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای کاشت نهال و بذرکاری گونه‌های مقاوم به خشکی در اراضی در اختیار پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور از پاییز امسال آغاز می‌شود، گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده، امسال برنامه‌ریزی برای کاشت گونه‌های مقاوم به کم‌آبی تا میزان ۵۰ هکتار صورت گرفته و تا سال ۱۴۰۰ افزایش ۲۰۰ هکتاری فضای سبز را شاهد خواهیم بود که با انجام این اقدامات سرانه فضای سبز یک متر مربع افزایش پیدا می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آبیاری فضای سبز اصفهان بحران کم آبی تفاهم نامه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان شهر شهرداری اصفهان هوانیروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود