Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی با بیان اینکه ساختار بودجه طی دوسال اصلاح می شود گفت: اجماع ملی برای اصلاح ساختار بودجه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «اسدالله عباسی» در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشبنه 23 تیر) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز صبح مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ابلاغ مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه  مجلس امروز جلسه غیر علنی را با برای بررسی اصلاح ساختار بودجه سال ۹۸ و سال ۹۹ به صورت میان مدت دو ساله داشت که ضرورت داشت در این زمینه هم سازمان برنامه و بودجه و هم دولت و هم مجلس و هم سایر نظامات و دست‌اندرکاران تدوین و تصویب بودجه در این زمینه راهکارهای لازم را ارائه داده تا در نهایت بودجه سال ۹۹ بر همین اساس تنظیم، تدوین و به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور نشست‌های در این زمینه برگزار شد و براساس مصوبات این نشست سازمان برنامه و بودجه پیشنهادات و راهکارهای را توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارائه دادند. مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه نیز نظرات خود را مطرح کردند. خوشبختانه اختلاف نظر جدی در این زمینه وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: بنا بر این شد براساس اصلاحاتی که در حال انجام است در یک بازه زمانی دو ساله بودجه سال ۹۹ به ضمیمه بودجه سال ۹۸ اضافه و به همین فرمت تصویب شود. اگر روند جاری ادامه پیدا می‌کرد اداره اقتصاد کشور با اختلاس مواجه می‌شد. از سوی دیگر تبدیل تهدید دشمن در زمان تحریم به فرصت و همچنین قطع وابستگی به نفت از جمله مباحثی بود که در اصلاح ساختار بودجه مطرح شد.

 

عباسی تاکید کرد: نقشه راه و برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه عمومی و کاهش ناترازی بودجه با افق ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نقطه بسیار مهم و کلید واژه‌ای بود که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند. شورای هماهنگی اقتصادی نیز که از سران سه قوه تشکیل شده است این اصلاح ساختار را آماده کرده است و در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولی در ساختار بودجه خواهیم بود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده در زمینه اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: کاهش تدریجی و قطع وابستگی مستقیم بودجه کشور به نفت، حذف تدریجی کسری بودجه ساختاری، ایجاد ثبات اقتصاد کلان، مهار تورم، تأمین معیشت عمومی، کاهش نابرابری و برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد از اهداف کلی اصلاح ساختار بودجه است.

 

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای اصلاح ساختار بودجه کشور بیان کرد: درآمدزایی پایدار یعنی اصلاح نظام یارانه پنهان ،اصلاح و یکپارچه سازی نظام مالیاتی و تأمین اجتماعی ،مولدسازی و مدیریت منابع دولت در ارتباط با درآمدزایی پایدار و اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و اصلاح سیاست‌های حمایتی و اصلاح نظام مالی نفت و گاز از جمله مهمترین محورهای اصلاح ساختار بودجه است.

 

وی ارتقای ثبات توسعه و عدالت است که شامل کنترل و نظارت بر درآمدهای نفتی و منابع و مصارف آن را ازدیگر محورهای اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد و گفت: اصلاحات نهادهای نظام بودجه ریزیاز دیگر محورها  است که شامل اصلاح نظام بودجه ریزی و ارتقای سند بودجه به سند مالی حاکمیت است. دیوان محاسبات نیز ۱۵ راهکار در زمینه اصلاح ساختار بودجه مطرح کرده که بیشتر مربوط به نظام ارزی بوده است. یک اراده و اجماع ملی برای اصلاح ساختار بودجه شکل گرفته است.

 

وی در پایان  بابیان اینکه اراده و اجماع ملی برای اصلاح ساختار بودجه وجود دارد ،گفت: به گزارشی که آقای نوبخت در جلسه امروز ارائه کردند ایرادات محتوایی وارد نبود و یک اجماع در این زمینه وجود داشت. در خصوص بحث فرار مالیاتی نیز مباحثی در نظر گرفته شده است./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه حجاب و عفاف عفاف و حجاب شورای نگهبان چهارمحال و بختیاری امام رضا ع هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ع مراسم اختتامیه جشن های دهه کرامت ساختار اصلاح بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازد.

در صورتی که بررسی جداول در این دو روز به اتمام نرسد، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه نیز جلسه علنی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090946 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه