Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@01:44:28 GMT

همراهی تهرانی ها برای روز بدون پلاستیک

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۵۸۱۷

همراهی تهرانی ها برای روز بدون پلاستیک

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در این باره گفت: اداره محیط زیست با هدف تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و کیسه های پلاستیکی با شعار"کمی کمتر کیسه های پلاستیکی مصرف کنیم" در روزهای 19 تا 21 تیرماه اقدام به اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی از قبیل برگزاری کارگاه های آموزشی، آموزش چهره به چهره ، توزیع کیسه های پارچه ای و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..کرد.

وی با بیان این که با مصرف نکردن یک کیسه پلاستیکی هر خانواده ایرانی در هفته می تواند از مصرف حدود یک میلیارد کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری نماید؛ افزود: این میزان برابر با 7هزار تن پلاستیک است و با توجه به اهمیت این موضوع، نسبت به استقرار کانون های محیط زیست و سمن ها در میادین تره بار و ایستگاه های مترو در قالب ایستگاه های سیار آموزش شهروندی انجام شد.

به گفته خرد امروزه میلیون ها نفر در ایام مذهبی، نذورات خود را در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی توزیع می کنند؛ در حالی که از آلودگی و سرطان زا بودن این ظروف بی اطلاع هستند. به همین منظور استفاده از ظرفیت مساجد برای آموزش و ارائه راهکارها در راستای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در دستور کار اداره محیط زیست قرار گرفته است .

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی روز بدون پلاستیک در محله های آگاهی، عباسی ،انقلاب ،قلمستان، شیخ هادی، امیریهادر در کنار برگزاری جلسات هم اندیشی با سایر ارگان ها از برنامه های انجام شده در این مناسبت بوده است.

او ادامه داد: از دیگر برنامه های این مناسبت محیط زیستی می توان به برگزاری کارگاه مشارکتی" کمی کمتر "در مسجد امام سجاد (ع) واقع در خیابان فخررازی اشاره کرد که با ارائه تکنیک های تخصصی آموزشی با هدف ایجاد حساسیت های محیط زیستی میان شهروندان با تکیه بر باورهای مذهبی برگزارشد. در این کارگاه از شرکت کنندگان درخواست شد تحلیل های خود را از (روز بدون نایلکس) بیان کنند . سپس با تکنیک مشارکتی " چه زمانی ، چه مکانی ، چه کسانی" راهکارهای خود را در راستای کاهش مصرف پلاستیک در قالب کارگروه های تعریف شده ارایه کنند . در پایان، ارزیابی کارگاه و توزیع سفره های پارچه ای نان با اشاره به مقایسه سرانه مصرف پلاستیک در ایران و سایر کشورها انجام شد.

انتهای پیام/

20 / 20 کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 اداره محیط زیست شهرداری منطقه 11 کمی کمتر کیسه های پلاستیکی مصرف کنیم ظروف یکبار مصرف پلاستیکی ظروف یکبار مصرف پلیمری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اداره محیط زیست شهرداری منطقه 11 ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی