Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@20:37:51 GMT

یک درصد از زباله‌های خشک ظروف پلاستیکی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۶۰۲۸

فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران در حاشیه اولین کنفرانس چالش‌های زیست محیطی با تأکید بر پسماند‌های پلاستیکی که در شهرداری منطقه ۵ برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه موضوع پسماند یکی از نگرانی‌های شهرداری و مردم است گفت: به هر گوشه شهر که نگاه می‌کنیم ظروف پلاستیکی را مشاهده می‌کنیم که استفاده شده‌اند و دیگر کاربردی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران تصریح کرد: هر چقدر حساسیت‌های مردم نسبت به مدیریت پسماند بیشتر باشد می‌توانیم این ماده غیر قابل تجزیه را کمتر ببینیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در گذشته برای نگهداری نان از پارچه استفاده می‌کردند، اظهار کرد: در حال حاضر یک درصد زباله خشک شامل ظروف پلاستیکی است.

حیدری با بیان اینکه در سال ۱۹۵۰ تنها یک و نیم میلیون تن ظروف پلاستیکی در دنیا تولید می‌شد، بیان کرد: در حال حاضر سالانه ۲۴۵ میلیون تن ظرف پلاستیکی در دنیا تولید می‌شود که این رقم زیادی است.

شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران با تأکید بر اینکه دغدغه ما این است که بتوانیم به شهرداری کمک کنیم، گفت: ما این کار را با همکاری سازمان پسماند شروع کردیم و کار آموزش شهروندان از شهرداری منطقه ۵ آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم درک بهتری نسبت به موضوع پسماند داشته باشند حجم مناسبی از زباله کاهش پیدا می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت پسماند شهرداری تهران پسماند مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد، گفت: دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد. - اخبار استانها -

حسین یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد.

وی افزود: انبارهای پنهان ضایعات در حاشیه شهر با تماس شهروندان، پیگیری شهرداری، حکم دادستانی شناسایی و تخلیه می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری بجنورد، گفت: ملک مسکونی کوچه شهید قدرتی در نیروگاه که محل انباشت زباله و ضایعات بود نیز صبح امروز با حضور عوامل اجرایی شهرداری تخلیه شد. با پدیده ایجاد انبارهای پنهان ضایعات مقابله می‌کنیم.

یعقوبی ادامه داد: چهار خاور ضایعات و زباله که مدت‌ها در این منزل مسکونی واقع در محله نیروگاه مرکز خراسان شمالی با بوی بد ایجاد مزاحمت کرده بود، کشف و تخلیه شد.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته نیز یک منزل با بیش از 90 تن زباله انباشت شده در یکی از مناطق مرکز شهر بجنورد کشف و تخلیه شد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه