Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجاری گفت: در استان قزوین بیش از ۸۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان برابر با ۵۲۹ هزار نفر در طرح ملی غربالگری فشار خون، فشار خون شان اندازه گیری شد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حمید رضا نجاری» در نشست خبری گزارش بسیج ملی کنترل فشار خون که امروز (یکشنبه ۲۳ تیر) در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در سیستم سلامت، یکی از مشکلات اصلی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم، بیماری های غیر واگیر است؛ روزی بیماری های واگیر مشکل اصلی کشور بود و با همتی که در نظام سلامت صورت گرفت بحث بیماری های واگیر تا حدود قابل توجهی کنترل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بیماری های غیر واگیر مشکل جدی و مبتلابه جامعه است و فشار خون از علل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر است که برخی افراد مبتلا به این مشکل به دلیل عدم اطلاع، حساس نبودن به این موضوع و عدم آگاهی از عوارض آن به پزشک مراجعه نمی کنند.

 

وی عنوان کرد: طرحی مبارک در سراسر کشور در ماه های اخیر کلید خورد با هدف اینکه وضعیت فشار خون در جمعیت بالای ۳۰ سال غربالگری شود؛ توقع این بود که ۲۰ میلیون نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون غربالگری شوند و پیش بینی می شد که از این میزان ۲ میلیون نفر مبتلا به فشار خون باشند و یک میلیون هم مورد درمان قرار گیرند.

 

نجاری اعلام کرد: در اقدامی که صورت گرفت بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در کشور یعنی ۲۸ میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که این افراد با مراجعه به مراکزی که خدمات در حوزه سلامت ارائه می کردند، ایستگاه های برپا شده و مراکز مختلف فشارخون شان را اندازه گیری کردند.

 

وی تصریح کرد: در استان قزوین بیش از ۸۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان برابر با ۵۲۹ هزار نفر در این طرح، فشار خون شان اندازه گیری شد که از این تعداد ۱۴۲ هزار نفر به ایستگاه های برپا شده بود مراجعه کردند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: در استان قزوین ۱۸۰ ایستگاه برپا شده بود که ایستگاه ها در مساجد، اماکن عمومی، مدارس و بیمارستان ها مستقر بودند و ۸۸۲ نفر هم در این امر به طور مستقیم فعالیت می کردند.

 

وی تأکید کرد: بر اساس غربالگری صورت گرفته تاکنون در کشور نزدیک ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا بودند که این افراد باید پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشند.

 

نجاری گفت: این کار، کار جمعی بود و خوشبختانه مردم پای کار آمدند البته در حال حاضر کار تمام نشده و تازه افراد شناسایی شدند و باید افراد مبتلا به فشار خون بالا به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کرده تا کنترل فشار خون را داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این طرح یکی از اهداف حساس شدن مردم نسبت به این موضوع مهم بود و حال باید افراد مبتلا به فشار خون بالا پیگیری کرده و از عوارض احتمالی این مشکل پیشگیری کنند؛ امیدواریم آن بخشی از جمعیت که غربالگری نشدند هم مراجعه کرده و غربالگری شوند.  

 

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، ۹ بیمارستان دولتی و هفت بیمارستان خصوصی استان مشارکت داشتند.

 

«امیر محمد کاظمی فر» افزود: طی مدت اجرای طرح حدود ۲۳ هزار و ۹۶۶ نفر فشار خون شان را در بیمارستان های استان اندازه گیری کردند که به طور متوسط در هر بیمارستان یک هزار و ۵۰۰ نفر نسبت به اندازه گیری فشار خون شان اقدام کردند.

 

وی یادآور شد: در زمینه پیگیری بعد از شناسایی این مشکل هم، کلینیک های فشار خون در تمامی بیمارستان ها تشکیل شده و آماده مراجعه افراد هستند به طوری که در بین بیمارستان های دولتی بیمارستان بوعلی و ولایت و در بیمارستان های خصوصی هم این کلینک راه اندازی شده است.

 

گفتنی است طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردببهشت سال ۹۸ در سراسر کشور اطلاع رسانی شد و از ۱۷ خرداد ماه این طرح ملی وارد فاز اجرایی شد و تا ۱۵ تیر ماه ادامه داشت.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت عفاف و حجاب نماز جمعه چهارمحال و بختیاری حجاب و عفاف جشن های دهه کرامت امام رضا ع شورای نگهبان رییس جمهور غربالگری فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین