Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی،  رحمت الله پریچهر مجری طرح زیتون با بیان اینکه امسال تولید زیتون به ۱۲۰ هزار تن می رسد، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده برای گسترش باغات زیتون ۶۰۰ هزار هکتار که استعداد و پتانسیل لازم را دارند، شناسایی شده است.

وی با تاکید بر این که تا پایان برنامه ششم  ۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت افزایش می‌یابد، افزود: خوشبختانه بر اساس برنامه پیشرفت داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پریچهر با بیان این که به دنبال اقتصادی کردن تولید هستیم، گفت: این عمل مستلزم افزایش عملکرد در واحد سطح است.

مجری طرح زیتون با اشاره به این که در سال گذشته بیش از ۲ هزار هکتار توسعه در باغات زیتون انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه استقبال باغداران خوب بوده و با توجه به قیمت روغن زیتون باغداران گرایش به افزایش عملکرد در واحد سطح باغات را دارند.

بیشتر بخوانید: کاهش ۶۰ درصدی واردات روغن زیتون/ فروش روغن زیتون با نرخ ۱۵ هزار تومان سم خطرناک است

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف اصلی طرح زیتون افزایش تولید روغن زیتون برای تامین بخشی از نیاز داخلی کشور است، ادامه داد: باغات قدیمی به صورت سنتی وجود دارند که نداشتن فاصله مناسب، موجود نبودن رقم خوب از مشکلات این باغات در استان‌های قزوین، زنجان و گیلان است.

پریچهر با تاکید بر این که هرس «بازجوان‌سازی»، تغذیه با عناصر پرمصرف و کم‌مصرف، تغییر ارقام با استفاده از پیوند و سرشاخه کاری از برنامه‌های در دست اقدام است، افزود: همچنین تغییر روش‌های آبیاری به سیستم‌های نوین، مدیریت کف باغ و دفع علف‌های هرز، توسعه باغات جدید با استفاده از ارقام خارجی و ایرانی با عملکرد بالا و درصد بالای روغن، تامین اعتبار یارانه نهال برای توسعه باغ‌های جدید و یارانه برای تجهیز سامانه‌های آبیاری تحت فشار از جمله برنامه‌های در دست اقدام است و برای هر استان سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که این تغییرات در نهایت منجر به بهبود معیشت باغدار خواهد شد، افزود: از سال ۱۳۷۲ برنامه ملی توسعه کشت و پرورش زیتون در کشور آغاز شده و در این سال سطح زیر کشت ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار بوده که امروز به بیش از ۹۲ هزار هکتار رسیده است.

مجری طرح زیتون با بیان این که در سال ۷۲ تنها در سه استان قزوین زنجان و گیلان این محصول کشت می‌شده است، گفت: در حال حاضر در ۲۶ استان کشور این محصول کشت می‌شود.

پریچهر در خصوص میزان واردات این محصول  گفت: واردات کنسرو زیتون به کشور وجود ندارد، البته در روغن زیتون در حدود  ۲سوم نیاز کشور در داخل تولید و مابقی آن به صورت واردات است.

مجری طرح زیتون در پایان در خصوص وضعیت فرآوری این محصول تصریح کرد: در حال حاضر ۴۲ کارخانه تولید روغن‌زیتون با ظرفیت بیش از ۹۱ هزار تن در کشور فعال است.

انتهای پیام/

واردات کنسرو زیتون به کشور وجود ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد