Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب نژاد با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۶۲ مددجو پشت نوبت بهزیستی استان هستند، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال مشارکت های مردمی جذب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عرب نژاد» امروز (23 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال شعار هفته سازمان بهزیستی «به زیستن در گام دوم ارتقای سلامت اجتماعی» نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 115 هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، گفت: سه راهبرد اساسی پیشگیرانه، مشارکت اجتماعی و شرکای اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف از جمله رسالت های بهزیستی است.
 


عرب نژاد با اشاره به اینکه 23 هزار و 204 پرونده از مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی استان در حوزه توانبخشی است، ادامه داد: همچنین 8 هزار و 627 پرونده اجتماعی نیز در سطح استان وجود دارد.
 


وی بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 462 پرونده پشت نوبت بهزیستی خراسان جنوبی هستند.
 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای برنامه های مختلف به مناسبت هفته بهزیستی در استان خبر داد و افزود: رژه موتوری، افتتاح مرکز جامع توانبخشی در قاین، افتتاح مرکز ندای مهر و راه نوین در مجتمع الزهرا(س)، افتتاح ویدئو کنفرانس پناهگاه دختران کم توان، افتتاح کلینیک مهر در سرایان، افتتاح گارگاه معتادین بهبود یافته، افتتاح طرح های اشتغال شهرستان بیرجند، جشن مردمی در پارک توحید و دیدار با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه ها در هفته بهزیستی است.
 

 

وی با تاکید بر اینکه امسال اجرای برنامه غربالگری تشخیص و مداخله شنوایی در دستور کار است، عنوان کرد: در سال گذشته پوشش 90 درصدی این طرح را در خراسان جنوبی داشتیم.
 

 

عرب نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 78 نوزاد در زایشگاه ها غربالگری شدند، عنوان کرد: همچنین در این مدت برای 548 نفر غربالگری بینایی و سه هزار و 259 نفر غربالگری شنوایی انجام شده است.
 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به افزایش 27 درصدی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین شاخص توسعه مهدهای کودک روستایی و شهری نیز 22 درصد رشد داشته است.
 

 

به گفته وی از مجموع مهدهای کودک سطح استان خراسان جنوبی 20 درصد روستایی و 33 درصد شهری هستند.
 

 

عرب نژاد با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 7 میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به 443 نفر پرداخت شده است، افزود: تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان ایجاد فرصت شغلی برای 360 نفر است.
 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: طی سه ماهه نخست امسال 25 میلیارد و 419 میلیون ریال جذب مشارکت های مردمی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.
 

 

عرب نژاد با بیان اینکه امسال چهار میلیارد و 419 میلیون و 797 هزار ریال فطریه در استان جمع آوری شده، عنوان کرد: طی تفاهم نامه مشترک با بسیج سازندگی 70 واحد مسکن و 150 واحد مناسب سازی برای معلولین کلنگ زنی می شود.
 

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح مسکن تاکنون 2 هزار و 294 واحد احداث و تحویل شده است، بیان کرد: امسال 250 واحد مسکونی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی در چهار شهرستان مرزی کلنگ زنی خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه حجاب و عفاف عفاف و حجاب امام رضا ع چهارمحال و بختیاری شورای نگهبان اردبیل هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ع مراسم اختتامیه برنامه های هفته بهزیستی پشت نوبت افراد تحت پوشش مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی غربالگری شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی افزود: حدود ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

کد خبر 6093169

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند