Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اعلام جزییات جایزه «زاون» تا دستاورد نشستی برای برگزاری رویداد جنبی با عنوان «معنویت برای کودکان» در جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان اصفهان از جمله خبرهای است که از این رویداد منتشر می‌شود.

قرار بر این است که سی و دو طراح و نقاش، چهره زاون را طراحی کنند و تمام هدفمان این است که شبی به یاد ماندنی را رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیاوش گلشیری، دبیر «جایزه زاون»، در گفت و گویی درباره برنامه‌های شب زاون، که امسال دومین دوره‌اش برگزار می‌شود، گفت: شب زاون، حدود یک هفته قبل از جشنواره در فضای باز موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این شب، راجع به زاون قوکاسیان، پژوهشگر، نویسنده سینما و منتقد صحبت می‌کنیم و کلیپی از ایشان پخش خواهد شد و قرار بر این است که سی و دو طراح و نقاش، چهره زاون را طراحی کنند و تمام هدفمان این است که شبی به یاد ماندنی را رقم بزنیم.
گلشیری درباره رویکرد این دوره از جایزه زاون و تفاوتش با دوره قبل اظهار داشت: در شورای سیاست گذاری سال قبل، تصمیم بر آن شده بود که از پیشکسوتان و دوستان زاون برای هیئت انتخاب، استفاده کنیم که در نهایت فیلم «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی، موفق به دریافت جایزه زاون شد؛ اما امسال در شورای سیاست گذاری تصمیم بر این شد که داوران این دوره از میان شاگردان و هنرآموزان زاون انتخاب شوند و هیئت داوران این دوره، پنج نفر از میان این افراد خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به جایگاه هنری و فرهنگی زاون قوکاسیان گفت: زاون قوکاسیان، از جمله کسانی است که سهم بزرگی در هنر اصفهان دارد و چهره‌ای به یاد ماندنی در سینما محسوب می‌شود، اهدای جایزه زاون نیز به این دلیل است که نام این بزرگ سینما را زنده نگه داریم.
دبیر جایزه زاون اضافه کرد: وقتی بر اساس نام یک هنرمند، جایزه‌ای اهدا می‌شود، به منزله این نیست که محتوای اثر به سلیقه آن شخص مربوط باشد، بلکه این سلیقه هیئت داوران است که درنهایت بر مبنای مسائل تکنیکی و کیفی، تصمیم می‌گیرند که جایزه به کدام اثر اهدا شود. این اتفاق درباره جایزه زاون هم می‌افتد و جایزه بر همین اساس به برنده تعلق خواهد گرفت.

تاکید بر «معنویت برای کودکان» در جشنواره فیلم کودک

در دیدار عضو هیات مدیره انجمن علمی عرفان اسلامی با دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزاری رویداد جنبی جشنواره با موضوع «معنویت برای کودکان» مورد تأکید قرار گرفت.
در این نشست اعضای کارگروه پروژه «معنویت برای همه» که مدتی است به طور اختصاصی، موضوع آموزش فضیلت‌های اخلاقی و معنوی برای کودکان را در دستور کار خود قرار داده است، به تشریح فعالیت‌های این کارگروه پرداختند.
در این نشست دکتر فاطمه طباطبایی عضو هیات مدیره انجمن علمی عرفان اسلامی و مدیر کارگروه «معنویت برای همه»، ضمن تاکید بر رویکرد آموزشی – نمایشی این طرح و بهره‌گیری از قالب‌های داستانی با تمرکز بر تاثیر معنویت، وجوه تربیتی کودکان و نوجوانان را در هنرهای نمایشی با اهمیت دانست و تجارب به دست آمده در این حوزه را با دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در میان گذاشت.


در این دیدار علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ضمن استقبال از همکاری نهادهای علمی و فرهنگی در حوزه دین، اخلاق و معنویت، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را فرصتی برای تبیین هنرمندانه نگاه اخلاقی در زندگی کودکان و نوجوانان دانست و گفت: نسل امروز گرچه دسترسی آسانی به ابزار و فن‌آوری‌های سینمایی دارد اما انتقال مفاهیم والای معرفتی و اخلاقی در کنار نگاه فن‌آورانه در هنر ضروری است.
تابش با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره سی و دوم و سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در اصفهان، برگزاری رویداد پژوهشی آموزشی «معنویت برای کودکان» را فرصتی ارزشمند برای تبیین دیدگاه‌های اخلاقی و ترویج فضلیت‌های دینی و معنوی با زبان هنر دانست.
وی از استقبال «ستاد برگزاری جشنواره»، «سازمان فرهنگی هنری شهراری اصفهان» و «خانه کودک اصفهان» برای برگزاری این رویداد با مشارکت انجمن عرفان اسلامی، خبر داد.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ۱۳۹۸ در دو بخش «ملی» و «بین‌المللی» به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت