Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ناصر حاج محمدی، شهردار رشت با اشاره به عملیات ساخت تصفیه خانه شیرابه سراوان گفت: تصفیه خانه شیرابه سراوان تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در جلسه مدیریت پسماند سراوان که امروز در فرمانداری رشت برگزار شد، بیان داشت: عملیات ساخت تصفیه خانه شیرابه سراوان در راستای حل معضل زباله در سراوان و فراهم کردن زندگی بهتر برای مردم این منطقه، اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت با بیان اینکه این تصفیه خانه توانایی تصفیه ۳ لیتر شیرابه در ثانیه را دارد، افزود: با راه اندازی این تصفیه خانه مشکل شیرابه سراوان حل می‌شود.

حاج محمدی همچنین از عملیات ساخت بزرگترین زباله سوز کشور در سراوان رشت خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت این زباله سوز ۶۰۰ تن در روز است و برای ساخت آن هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ۱۸ درصد از مبلغ قرارداد اولیه زباله سوز سراوان پرداخت شده است و مابقی جهت تسریع روند ساخت به زودی پرداخت می‌شود.

میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برای کاهش زباله در سراوان از ظرفیت کامل کارخانه کود آلی در رشت استفاده می‌شود، گفت: ظرفیت تبدیل زباله در این کارخانه به ۵۰۰ تن در روز می‌رسد و همچنین عملیات ساخت ۲ سوله در این مجموعه آغاز شده است.

وی تفکیک زباله از مبدا، رسیدگی بیشتر به وضعیت بهداشت درمان سراوان، انجام پروژه‌هایی از جمله آب شرب سالم و تعویض لوله‌های فرسوده در جهت افزایش سلامت، برگزاری جلسات هفتگی در راستای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های زباله سراوان را از مهمترین برنامه‌های کارگروه پسماند سراوان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اجرای پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان

آفتاب‌‌نیوز :

در سال ۱۴۰۱ وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود .

زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل بهسازی شده است. 

 

 

دیگر خبرها

  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد