Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@07:03:06 GMT

افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان در انتظار تایید دولت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۷۶۹۹

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به ۳ سناریو برای افزایش قیمت نان گفت: از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش شاتا، عباس قبادی در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان گفت: ما اگر تولید را حمایت کنیم و به اندازه کافی کالا تولید شود، شکایت مردم و نیاز به بازرسی‌ها نیز کاهش خواهد یافت و در واقع بازار به سمت خود تنظیمی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سخنان خود به وجود سه سناریو برای افزایش قیمت نان نیز اشاره کرد وافزود: از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد.

قبادی تلاش‌های استان برای تولید گندم با کیفیت و کسب رتبه دوم کشور در سال گذشته را قابل تحسین دانست واظهار داشت: امسال نیز با توجه به شرایط موجود احتمال کسب رتبه دوم کردستان در تولید گندم وجود دارد.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود وجود هماهنگی در ستاد تنظیم بازار کشور و استان را ارزشمند دانست و گفت: مصوبات این ستاد برای همه دستگاه‌ها قابل اجراست، چون بر اساس مصوبه سران قوا تشکیل و به تایید رهبر معظم انقلاب نیز رسیدە است.

قبادی همچنین به انتقاد‌ها از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی پاسخ داد و گفت: با نگاە به بازار و رصد قیمت‌ها متوجه می‌شویم که کالا‌های تامین شده با این ارز دارای ثبات و نوسان کمتری بوده‌اند.

وی افزود: برای نمونه برنج، روغن نباتی و نهاده‌های دامی با ارز دولتی تامین و از نوسان کمتری برخوردار بوده‌اند و بر همین اساس می‌توان گفت این رویکرد دولت موفق بوده است.

قبادی در ادامه به تامین لاستیک برای ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون در فروشگاه‌ها و عاملان فروش انباشت لاستیک داریم و استان‌ها لازم است نسبت به جذب سهمیه خود اقدام کنند و هر میزان لاستیک نیاز بود آن را تخصیص خواهیم داد.

۳ سناریوی دولت برای افزایش قیمت نان / ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین کالا‌های اساسی از بین نرفت
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سه سناریو برای قیمت جدید نان پیش‌بینی شده و تصمیم نهایی بر این اساس اعلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، عباس قبادی پیش‌از ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن شهدای استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار در رده کلان کشور بر اساس مصوبه سران قوا تشکیل و به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و به همین خاطر مصوبات آن لازم الاجراست.

وی افزود: در سنوات گذشته اختلاف دیدگاهی بین بازرگانی، وزارت صنعت و جهاد کشاورزی بود که این اختلافات در قالب ستاد تنظیم بازار به حداقل رسیده و در مدت کوتاهی بیشترین تعامل میان اعضای ستاد شکل گرفت.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در کل کشور مسئولیت ستاد تنظیم بازار به استانداران محول شده است، گفت: ستاد تنظیم بازار این اختیار را دارد که در تمام بخش‌ها پیگیری داشته و تصمیاتش لازم‌الاجراست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با ذکر اینکه شکر توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: می‌توان علاوه بر قیمت تصویب شده مبلغی را نیز تحت عنوان هزینه بسته‌بندی لحاظ کرد تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

قبادی با اذعان به اینکه یکی از بحث‌های مطرح در کشور این است که ارز ۴۲۰۰ تومان در مقوله تأمین کالا به هدف نخورده است، ادامه داد: این حرف اشتباه به حدی تکرار شده که در نزد بسیاری از مقامات کشور به گونه‌ای نهادینه شده که ارز تخصیص یافته هرز رفته و از بین می‌رود در صورتی که رصد کالا‌های خریداری شده با ارز ۴۲۰۰ گویای این نکته است که در طول یک‌سال گذشته بالا و پایین شدن این اقلام زیاد نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث شکر، برنج و روغن نباتی قیمت‌ها مصوب است، اظهار کرد: سهمیه اختصاصی برنج به استان کردستان داده می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انباشت لاستیک در فروشگاه‌ها تاکید کرد: می‌طلبد حواله‌هایی تعیین و این لاستیک‌ها در میان مصرف‌کنندگان توزیع شود؛ در زمینه لاستیک به ندرت موردی یافت می‌شود که خارج از قیمت مصوب لاستیکی ارائه شود.

وی با ذکر اینکه لاستیک زیادی بین عوامل وجود دارد، اما توزیع و عرضه نمی‌شود، ادامه داد: بجز لاستیک مدل ۱۲۲۴، هیچ‌گونه مشکلی در تأمین لاستیک نداریم به محض اعلام استان، سهمیه لاستیک تخصیص می‌یابد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در عید قربان نیز سهمیه برنج ۱۱۲۱ در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: استان کردستان عملکرد خوبی در زمینه تأمین گوشت مرغ داشته که قیمت توزیع مرغ در ستاد تنظیم بازار بر اساس توجیه اقتصادی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکنش بازار در خصوص اعلام قیمت مرغ سنجیده می‌شود، گفت: باید عنایت ویژه‌ای به استان شود تا حوزه اشتغال در زمینه مرغ را حمایت کرد.

قبادی با بیان اینکه شرایط صادرات گوشت قرمز دام سبک در استان کردستان مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: زمانی می‌توان تنظیم بازار موفقی را داشت که بتوان از کالای تولید داخل نیز حمایت کرد.

وی با بیان اینکه اگر تولید را حمایت کنیم، کالا به اندازه کافی در بازار موجود و به این شکل نظارت اصناف بر بازار نیز لحاظ می‌شود، عنوان کرد: در ارتباط با شکر سهمیه نداریم و به هر میزان اعلام نیاز شود، شکر در اختیار استان قرار می‌گیرد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه باید به وسیله مهندسی معکوس قیمت مرغ را مدیریت کرد، افزود: در استان سقف قیمتی اعلام شود و این موضوع با توجه به آن پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مدیریت قوی در بخش تولید گندم حاکم است، ادامه داد: خدمات ارزنده‌ای در زمینه ارتقاء کمی و کیفی گندم استان کردستان لحاظ شده و تلاش کشاورزان گندم را جزو بهترین گندم‌ها قرار داده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اذعان به اینکه خوشبختانه پرداخت پول کشاورزان گندم‌کار در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: صادرات سیب‌زمینی و پیاز در استان کردستان زمینه خوبی برای افزایش درآمد کشاورزان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه گوشت منجمد به هر میزان نیاز استان باشد در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار می‌گیرد، عنوان کرد: باید بر قیمت کالا‌هایی که از استان‌های دیگر وارد می‌شود نظارت و در صورت مشاهده عدم رعایت حقوق مصرف‌کننده با متخلفین برخورد شود.

قبادی در خصوص قیمت نان، یادآور شد: سه سناریو برای قیمت نان همچون هر کیلو گندم زیر هزار تومان گندم باشد و قیمت نان هم نزدیک به قیمت آزاد اعلام شود، دوم عرضه آزاد نان و دیگر افزایش ۲۵ درصدی بر قیمت نان تصویب شده و تصمیم نهایی بر اساس این سه سناریو اعلام می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده

محمد کشتی‌آرای نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه اخیر سیر صعودی به خود گرفت و به رقم‌های بی سابقه دست پیدا کرده بود، در این هفته سیر نزولی داشت و در حقیقت جاذبه خرید طلا در بازار‌های جهانی از دست رفت؛ علت آن نیز این بود که باتوجه به بهتر شدن شرایط سیاسی جهان و آرامش ایجاد شده در برخورد‌های نظامی خاورمیانه، طبیعتاً تقاضا برای خرید طلا به جهت سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس این هفته، قیمت جهانی طلا با ۴۰ دلار کاهش، در روز پنجشنبه به ۲۲۹۷ دلار برای هر اونس طلا و رسید.

به گزارش ایسنا، نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر در یک هفته اخیر که سیر نزولی قیمت اونس جهانی را داشتیم، نرخ ارز در اخل نیز روند کاهشی داشت؛ هرچند که در برخی روزها، نوسان افزایشی را هم تجربه کرد، اما در مجموع طی یک هفته اخیر نرخ ارز کاهشی پیش امد؛ بنابراین این دو عامل سبب شد که تغییراتِ کاهشی مختصری در قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم.

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: روز پنجشنبه در آخرین معاملات، سکه تمام طرح قدیم ٣٨ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان بود و به نسبت ابتدای هفته ٣٠٠ هزار تومان کاهش داشت. قیمت سکه تمام طرح جدید که در جریان نوسانات تا ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان (در این هفته) نیز بالا رفته بود، در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بود که به نسبت اول هفته، تغییری نداشت. نیم سکه نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به ٢۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید.

او تصریح کرد: علیرغم روند نزولی قیمت سکه و طلا، اما افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر سکه (ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) سبب شد که این قطعات کوچکتر نسبت به ابتدای هفته، افزایش بها را تجربه کنند. ربع سکه با ٣٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی به ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز به نسبت ابتدای هفته با ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت همراه و در آخرین معاملات، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار)، با نوسانات معمول بازار ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و در پایان هفته قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار ١۵ میلیون و ٣٠ هزار تومان بود.

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، افزایش تقاضا برای خرید سکه، سبب شد که حباب سکه نیز این هفته با افزایش همراه باشد و ۵٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کند؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، قیمت هر قطعه سکه هفت میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دارای حباب بود.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این روز‌ها در اتاق ارز و طلا، سکه نیز حراج و واگذار می‌شود، اما نکته جالب اینجاست که هیچ‌یک از این سکه‌هایی که در اتاق ارز و طلا به فروش می‌رسد، تاکنون به بازار برنگشته است؛ بنابراین بازار تقاضای طبیعی خود برای خرید سکه را دارد و از همین روی هم هست که حباب سکه این هفته با افزایش همراه شده است. سکه‌هایی که در فروردین ماه توسط بانک مرکزی فروخته شد، هنوز به بازار عرضه نشده و هرکسی که خریداری کرده، نزد خود نگه داشته است.

به گفته‌ی این کارشناس بازار سکه و طلای کشور، در حال حاضر، باتوجه به سیر نزولی نرخ ارز در بازار و فاصله از عدد‌هایی که پیدا کرده بود، سطح دادوستد‌ها در بازار عادی، به دور از هرگونه التهاب و کاملا منطقی بوده است و هیجان خاصی برای خرید و فروش مشاهده نشده است.

کشتی‌آرای برای هفته پیش‌رو نیز پیش‌بینی کرد: بنظر می‌رسد که هفته ابتدا نیز شرایط به همین صورت باشد. قیمت جهانی طلا تا این لحظه (جمعه) نوسان خاصی نداشته و بازار ارز هم که در ثبات نسبی به سر می‌برد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت سکه و طلا در همین محدوده‌ها باقی بماند.

tags # قیمت طلا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت