Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:10:36 GMT

جعفری نژاد تنها معمار قصه گوی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۹۷۹۸۱

جعفری نژاد تنها معمار قصه گوی کشور است

بهشتی با بیان اینکه فانتزی در کارهای جعفری نژاد بسیار قدرتمند است، گفت: کارهای ایشان نوعی قصه گویی همراه با شیطنت، طنازی و لطافت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید محمد بهشتی شیرازی» صبح امروز (یکشنبه 23 تیر) در مراسم «نکوداشت 50 سال خلاقیت احمد جعفری نژاد، طراح و معمار ایرانی بزرگترین شهرهای بازی جهان» که در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: قصه در معماری بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چیز نسبت به قصه موجودیت اش آشکار می شود. معماران این توقع را دارند که آثارشان در نسبت با قصه قرار گیرد و آثارشان قصه وار شود.

 

این معمار و رییس سابق سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه استاد جعفری نژاد تنها معماری است که کارش قصه گویی است، عنوان کرد: ایشان معماری ای می سازند که وظیفه اش قصه گویی است و ما مثل ایشان در بین معماران ایرانی نداریم. استاد جعفری نژاد یک نوع قصه گویی خاصی دارد. قصه گویی همراه با بازیگوشی، شیطنت، طنازی و لطافت یعنی نوعی از قصه گویی که همه اقشار و نسل ها را درگیر می کند. فانتزی در کار جعفری نژاد خیلی قدرت دارد.

 

بهشتی خاطرنشان کرد: خلاقیت میدان فراختری برای عرض اندام در کارهای فراختری برای عرضه اندام در کارهای استاد جعفری نژاد پیدا می کند. خوشحالیم که جامعه معماری ما چنین معماری را در کارنامه خود دارد. کاری که ایشان در هزار و یک شب انجام دادند، جای قدردانی دارد. آرزو داریم که موانعی که سر راه این پروژه است، مرتفع شود و به زودی آنچه که آقای جعفری نژاد زحمت کشیدند را ببینیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتاب «معمار رویاها» رونمایی شد. همچنین شرکت کنندگان این برنامه از نمایشگاه آثار منتخب استاد احمد جعفری‌نژاد بازدید کردند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه امام رضا ع حجاب و عفاف جشن های دهه کرامت جنوب کرمان عفاف و حجاب شورای نگهبان هفته عفاف و حجاب روزنامه مریم داوری سید محمد بهشتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامی دولت بهار، محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903433

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)