Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد درغام در حاشیه مراسم باستانی‌کاران در عرصه میدان شهدا مشهد، اظهار کرد: بااین‌حال این موضوع از بیرون دیده نمی‌شود و باید در حوزه اطلاع‌رسانی از این پیشرفت‌های شهری کارهای بیشتری از سوی متولیان اداره شهر مشهد صورت پذیرد.

وی با تشکر از شهرداری مشهد به خاطر میزبانی بسیار خوبی که از شهرداران شهرهای اسلامی داشته‌اند، متذکر شد: ابتکار عمل مدیریت شهری مشهد برای برگزاری این اجلاس نشان‌دهنده اهتمام ویژه‌ای است که مدیران این شهر برای اعتلای آن در تمامی ابعاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه شهرداران ضاحیه بیروت از آمادگی کامل این شهر برای افزایش سطح مراودات با مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: بید با افزایش همدلی و وحدت بین شهرهای اسلامی، زمینه افزایش همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه را ایجاد کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باستانی شهرداری مشهد برنا شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای هیچکدام از شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۲۲ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم برای عموم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۹۶، کرج با شاخص ۵۳، بوشهر با شاخص ۶۱، تهران با شاخص ۸۷، بیرجند با شاخص ۵۲، مشهد با شاخص ۵۱، بجنورد با شاخص ۶۳، اهواز با شاخص ۹۲، زنجان با شاخص ۸۵، سمنان با شاخص ۵۴، قزوین با شاخص ۸۴، قم با شاخص ۶۱، سنندج با شاخص ۷۸، یاسوج با شاخص ۶۳، اراک با شاخص ۷۰ و همدان با شاخص ۵۳، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته ششم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، اهواز، زنجان، سمنان، زاهدان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج، کرمان و اراک، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

در همین راستا، شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۴۱، اردبیل با شاخص ۲۶، شهرکرد با شاخص ۴۴، زاهدان با شاخص ۳۸، کرمان با شاخص ۴۹ و کرمانشاه با شاخص ۴۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، بوشهر، بجنورد، کرمانشاه و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته همین شرایط در استان‌های کشور حاکم بوده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748047

دیگر خبرها

  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد