Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با افتتاح واحد‌های بخار یک و دو نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو در بخش بخار ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه افزوده شد. تاریخ انتشار: 14:08 - 23 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۱۲۷

به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن طرزطلب" مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی در حاشیه مراسم بهره‌برداری واحد‌های یک و دو بخار نیروگاه شیروان اظهار کرد: ظرفیت این واحد‌ها در مجموع ۳۲۰ مگاوات است و ۹۰ مگاوات نیز از طریق افزایش توان عملی واحد‌های گازی با روش مدیا به ظرفیت این نیروگاه افزوده شده که در مجموع افزایش ۴۱۰ مگاواتی به ظرفیت این نیروگاه را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرزطلب خاطر نشان کرد: این نیروگاه دارای ۶ واحد گازی و ۳ واحد بخاری بوده که با تکمیل واحد سوم بخار این نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تا پایان سال جاری ظرفیت کل این نیروگاه به ۱۴۳۴ مگاوات خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی هزینه ساخت هریک از واحد‌های بخار را بالغ بر ۱۳۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: از محل تبدیل هر واحد گازی به سیکل ترکیبی ۲۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی سوخت حاصل می‌شود که سالانه در مجموع ۵۰۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در سوخت گاز طبیعی نیروگاه به‌وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: در بخش بهره برداری از این پروژه ۱۸۰ نفر به صورت دائم اشتغال دارند و در طرح توسعه واحد واحد‌های بخار به طور متوسط ۴۸۰ نفر مشغول به کار می‌باشند.

طرزطلب خاطر نشان کرد: این پروژه پاسخ مناسبی به نیاز روزافزون رشد مصرف برق در منطقه خواهد بود و تکمیل واحد باقی مانده علاوه بر کمک به پایداری شبکه سراسری زمینه استفاده حداکثری از توان مهندسی داخل کشور را فراهم می‌سازد.

وی پیمانکار اصلی این پروژه نیروگاهی را شرکت مپنا عنوان کرد و از شرکت مشانیر به عنوان مشاور اصلی این پروژه نام برد.

گفتنی است این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شیروان احداث شده و پیمانکار اصلی آن شرکت مپنا و مشاور آن شرکت مشانیر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروگاه سیکل ترکیبی افتتاح شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان خبر داد و افزود: این تعاونی ۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و برای افتتاح آن هشت میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مهدی اسلام‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری‌های بسیار و مشارکت بخش خصوصی نخستین کاریابی فعال شیروان افتتاح شد تا شرایط ایجاد کار کارجویان در این شهرستان تسهیل شود.

وی بیان کرد: به جز شهرستان گرمه، در تمام شهرستان‌های استان مراکز کاریابی فعال شده‌اند و در این شهرستان نیز پیگیر راه اندازی کاریابی برای تسهیل در فرآیند اشتغال به کار کارجویان هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان راز و جرگلان نیز نخستین کاریابی در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر در سراسر استان ۱۳ کاریابی وجود دارد که در سال گذشته سبب اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر و ارتباط آن‌ها با مراکز جویای نیروی کار شده‌اند.

وی همچنین از مراحل پایانی چند پروژه دیگر از جمله استخر کارگری اسفراین و مجموعه ورزشی کارگران فاروج خبرداد و بیان کرد: تلاش می‌شود این پروژه‌ها نیز برای سفر آینده و در پیش‌روی رئیس جمهور به استان آماده شود تا به بهره‌برداری برسد.

اسلام‌خواه در ادامه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه دارد. حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که با اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری آغاز شد.

وی عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی