Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان چای کشور گفت: در سالهای اخیر بیش از پنج هزار هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، حبیب جهانساز از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احیای باغات چای رها شده  خبر داد و گفت:  در سالهای اخیر بیش از پنج هزار هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارند و ۵۵ هزار چای‌کار در این دو استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: گردش مالی در بخش صنعت چای در کشور سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و ثبات درآمد روستاییان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانساز افزود: سالانه ۲۰ میلیون دلار عایدات ارزی از درآمد صادرات چای بدون اینکه از ورود چای خارجی جلوگیری شود، نصیب کشور می‌شود و در تلاش هستیم که این میزان افزایش یابد.

رئیس سازمان چای خاطرنشان کرد: در دو استان گیلان و مازندران با ۱۷۰ کارخانه چایسازی، ۲۵ درصد نیاز داخلی تولید می‌شود که با حمایت از صنعت چای، می‌توان این میزان را بیشتر کرد.

جهانساز با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از چای داخلی گفت: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات چای در سال گذشته حذف و آن را وارد بازار نیمایی کرد، از طرفی با تخصیص به موقع اعتبارات رضایتمندی چای‌کاران و صاحبان صنایع چایسازی را فراهم آورد تا سازمان چای بتواند مطالبات چای‌کاران را به موقع پرداخت کند که این کار رقابت بین چای‌کاران و صاحبان صنایع به وجود آورد.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه تولید چای با کیفیت داخلی حرف برای گفتن دارد و ۵۰ کارخانه داخلی برند چای کشور هستند و ۳۰ کارخانه چایسازی نیز از استانداردهای ملی در تولید چای برخوردارند.



انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان گیلان ایجاد اشتغال چای دلار واردات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در دیدار با سرپرست و پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از جامعه کارگری شهرستان دیلم با تبریک هفته کار و کارگر گفت: همه کارگران زحمتکش امروز به عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

فرماندار دیلم افزود: چرخه اقتصادی و تولید کشور وابسته به قشر کارگر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم اظهار داشت: زحمات دستان پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد امورات جامعه نیز پیشرفت نخواهد کرد و پاسداشت خدمات کارگران یک امر مهم است.

کارگران حاضر در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با فرماندار مطرح نمودند.

در پایان فرماندار دیلم به پاس زحمات این قشر زحمتکش و خدوم از آنها قدردانی کرد.

کد خبر 6088496

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت