Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رضا نقی‌زاده در تشریح این خبر گفت: تعداد حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۵۷۰ مورد بوده که ۹۸ درصد حادثه‌دیدگان را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل و تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۳۱ مورد بوده است.
نقی‌زاده افزود: آمار حوادث منجر به نقص عضو از ۳۱مورد به  ۱۸ مورد و حوادث منجر به قطع عضو از  ۴۳مورد به ۳۲ مورد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی در بخش صنعت، تولید و ساختمان اعلام کرد: بخش صنعت و تولید با ۱۴۲ مورد حادثه بیشترین  تعداد حوادث در سال ۹۷ را داشته که ۱۲ مورد آن منجر به فوت شده است و در بخش ساختمان نیز ۳۰۷ مورد حادثه ثبت شده که ۸ مورد آن منجر به فوت شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بررسی آمار علل و حوادث ناشی از کار سال ۹۷ عنوان کرد: بیش از ۷۸ درصد علل بروز حوادث در اثر عدم نظارت، عدم آموزش و شرایط نا ایمن کارگاه بوده که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از ۲۲ درصد بدلیل رفتار ناایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است.
نقی زاده  فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات در بسیاری از صنایع، شرایط ناایمن کارگاه ها و عدم نظارت موثر را دلایل شایع بروز حوادث  ناشی از کار  عنوان کرد و افزود: کار فرمایان برای بهره مندی از  خسارات پرداختی توسط شرکت های بیمه ای در حوادث ناشی از کار معمولا دفاع مؤثری از خود  نمی کنند و این امر موجب شده که علل بروز  حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان شود.

46

کد خبر 1279578

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوادث کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا استان آذربایجان شرقی خودرو حسن روحانی اتحادیه اروپایی باشگاه پرسپولیس نفتکش محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۹۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، علی جم در همایش بزرگ ایمنی و در جمع مدیران، کارشناسان و تکنسین‌های حوزه بهره برداری با تاکید بر ضرورت رعایت ایمنی فردی و گروهی، افزود:بستن کمربند ایمنی در هنگام صعود از تیر برق، بررسی فرسودگی پایه‌ها پیش از صعود و به کارگیری لوازم ایمنی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.


وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴.۵ میلیارد تومان برای خرید لوازم فردی و گروهی هزینه شد و به تعداد هر برق کارشبکه چهار دست لباس کار توزیع شد.


این مسئول یادآور شد: محیط کارگاهی به محض خروج از خودرو ایجاد شده و مکلف هستید که کلاه و دستکش را به عنوان یک ابزار ایمنی فردی مورد استفاده قرار دهید.


وی خاطرنشان کرد: کارت ایمنی روی خودرو‌های عملیاتی نیز باید روزانه توسط گروه عملیاتی تکمیل و توسط مدیران مربوطه رویت و به امضا برسد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار کرد: رعایت موارد ایمنی، صرفا برای حفاظت شما است و حفظ نیروی انسانی به عنوان یک ارزش سازمانی برای ما در صنعت برق دارای اهمیت بسزایی است.

دیگر خبرها

  • حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز | ۴ نفر مصدوم شدند
  • هیچ حادثه منجر به فوت در سطح استان گزارش نشده است
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل